Ei löytynyt tästä kaupunkista 12:sta tähtiavainta , kokoa 13mm . Ei valmista parks...........
Joku varmaan tekee . Nyt vaan nettiä selaan .
Minä vähän selasin nettiä, enkä löytänyt tuohon ketään tarjoamaan 12-kulmaistya tähti- tai torx-avainta, vaan tuohon tarjottiin työkaluksi AV10 kuusiokoloavainta.
Sheldonsetäkin puhuu vain kymmenen millin 6-koloavaimesta. On totta, että hylsypultissa on 12-kulmaninen avainkolo, mutta se on tuollainen vain koska sisälle menee 10 mm akseli, eikä reunoja tarvita kuin pelkille avaimen kulmille.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Ei löytynyt tästä kaupunkista 12:sta tähtiavainta , kokoa 13mm . Ei valmista parks...........
Joku varmaan tekee . Nyt vaan nettiä selaan .
Ei ole 14 mm? nettiä koitin plärätä mutta 13 mm en kyllä löytänyt koto- enkä ulkomaalaisilta sivuilta... kaikissa paikoissa hyppää parittomat koot yli noissa isoissa. 14 millisestä viilaamalla?
Nojasyklismiä vuodesta 2010
"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"
Tänään jo 36km lenki , hapuilua viellä välillä . Huomenna pidän lepopäivän ja lepään . Täytyy liimata se hylsymutteri kiini . Eipä sit enään löysty kovin helposti .
Tänään tulin siihen tulokseen että jalankulkiat ei vastaa mistään . Parveilevat kuin sorsalauma pitkin pyöräteitä . Kello ei auta yhtään mitään . Täytyy laittaa paineilma torvi kiini pyörään .
Tänään ajoin 38km ja täytyy sanoo . Kilometri opettaa ja rentouttaa. Kunhan emäntä saa tolle vesijuomapussille suojapussin valmiiksi . Niin Nalle tekee pitemmän päivä reissun on tää niin mukavaa . Sitä tässä olen ihmetellyt kun tehdään mahtava pyöräilyreitti järvien ympäri . Niin mistään ei saa tankattua vettä pulloihin lisää . Kerran jo esitin sitä muutamalle "politiikolle" . Turha niille on mitään puhua tierän sen ennestään . Kunhan vaan löpisevät turhasta.
No itse asiaan löysin tuolta schwalben kuvastosta, sivulta 73 nerokkaan keksinnön . Jota täytyy ruveta kyseleen kauppialta . Kyseessä on magneetti joka tulee ventiilin hatun tilalle. Tuo täytyy kyllä saada , saa anturit ylemmäksi . Pysyy paremmin paikallaan kun nykyiset .
Havainto pyörästä tälle päivälle . Tiepölyä kertyy mielenkiintoisesti sellaisiin paikkoihin , missä sitä vähiten odottas olevan . Esimerkiksi pyörän istuimen takana oleva "tavaratila", ei kerrytä sitä minnekään . Eikä takakiekko . Taas penkin alle sitä kertyy hyvälti . Eli siellä käy jonkilainen pyörre.
Saa nähdä muuttaako etukate tilannetta , mihen suuntaan . Kunhan sen saan valmiiksi .
Sille on syy, miksi formula ykkösissä on minimikorkeus lankulla testattavasti määrätty maan ja pohjan väliin. Ja miksi Milanin pohja on niin lähellä maata. Matala ei ole käytännöllinen pohja, mutta nopea se on niin kauan kuin ei menetä hyötyään maahan raapiessa.
Taakse pitää vaihtaa löysempi jousi . Tai ostaa kaasu sellainen . Rupee noin 40km vauhdissa pompottaaan . Ei hyvä hallita siinä vaiheessa.
Kerropa, miten pompottaminen ilmenee. Onko se kerran takapyörän kierroksella kierroksella pompotusta, eli 40 km/h vauhdissa noin 7 Hz. Jousen löysentäminen nimittäin vain siirtää tämän pompotusilmiön matalammalle nopeudelle. Oikeasti tuollainen pompotus pitäisi vaimentua iskunvaimentimen avulla. Onko tuossa sinun iskarissasi riittävästi öljyä. Jos siinä on vaimennuksen tai paluuvaimennuksen säätö, kierrä ruuvia kiinni päin ja kokeile uudelleen. Vaimennus ratkaisee.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Tossa jousielementissä ei mun ymmärtääkseni muuta kuin pelkkä jousi ilman kunnollista iskunvaimennusta, eli iskaria. Ja pyörän pompottamainen on ns resonanssi-ilmiö jonka taajuuteen(ajonopeuteen) vaikuttaa ainoastaan jousen jäykkyys ja jousitettu massa. Jos muutat jousen jäykkyyttä jäykemmäksi muuttuu ainoastaan resonanssitaajuus suuremmille nopeuksille ja ongelma tulee sit kuitenkin taas kovissa nopeuksissa vastaan entistä vaarallisempana. Lisäksi on mahdollista et jos siirrät resonanssitaajuden vaikkapa 60kmh vauhtiin, voikin käydä niin että pyörä pompottaakin jo kolmenkympin nopudessa joka on puolet varsinaisesta resonanssista.
Tärkeintä on tosiaan saada systeemiin riittävästi VAIMENNUSTA, eli jotain joka syö itseensä jouston liike- energiaa ja näin estää josituksen halitsemattoman pompottamisen. Sen takia autoissa yms vehkeissä on jousien lisäksi iskarit.
Mulla oli joskus sama ongelma, mut mun mielestä kylläkin poljintaajuus toimi silloin herätteenä(1.5Hz). Mä nuukana ratkaisin ongelman heittämällä jousen romuihin ja laittamalla putken sen tilalle.
Jousi pois ja "pommista" tappi tilalle . Kyllä kojeajossa tuntu paremmalta , samalla purotin takapäätä 10mm alemmaksi . Siittä sain idean ,kun pääsen isolle sorville . Voisin tehdä kokeeksi takapäähän säätöruuvin , näin päästä kokeileen mitä pienet kulman vaihtelut vaikuttavat ajoon .