Re: Kilometrikisa?
200 km tuli mittariin to-su välillä. Yllätyin kuinka ei tunnu jaloissa ees pahalta. Yleinen väsymystila on vaan kova noh vielä kun jaksaa rautatieasemalle polkea tässä illan päälle niin saa hytkyä junassa 11 h.
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
200 km tuli mittariin to-su välillä. Yllätyin kuinka ei tunnu jaloissa ees pahalta. Yleinen väsymystila on vaan kova noh vielä kun jaksaa rautatieasemalle polkea tässä illan päälle niin saa hytkyä junassa 11 h.
Noin 100km joukkueen keskiarvon alapuolella. Joka päivä kuitenkin ollu pyörän päällä
15,9 km vesisateiden välissä. Melkein. Ajoin satavan pilven kiinni ja tein täyskäännöksen. Ylemmän penkin pikalukon mutteri irtosi ja katosi. Kun penkki irtoaa helposti ja on jo puoliksi irti, pitänee kokeilla uuden penkin tekemistä. Pitäisi onnistua alemman ja jyrkemmin taakse nojaavan asennon saaminen. Mietin vain sitä, että minkälaisen penkin tekisin. Selkänoja ainakin olisi kiva olla ainakin osin narullinen. Mietin että, miten saisi tehtyä selän muotoisen penkin putkilla niin kestävänä, että kestää nostaa pepun ilmaan. Osan selkänojan keskikohdasta voisi tehdä nojaamaan pyörän runkoon emäputkea vasten, mutta se ei taida ylettyä kuin puoleen selkään. Idea minun selkäni muotoisella penkillä on mahdollisuus vetää lycrakangas penkin ympäri takakatteeksi siten, että takakate jatkuu kroppani jatkeena minimaalisella tai olemattomalla saumakohdalla. Ilman virtauksen puhtaana pitämiseksi.
Tällä hetkellä ei ole vielä ideaa siitä, miten selkämyksen kiinnitän, jos ei tee klemmarikiinnitystä ristiselän notkon kohdalle ja istuin erikseen kiinni. Silloin toiveeni vain ulkoreunan putkien käyttämisestä romuttuu. Tulee myös äkisti painoa, jos rungon päälle tulee putki, johon ulkoreunojen putket kiinnitetään.
Onko Helsingissä suosituksia, mistä ja mitä narua käyttää penkkiin?
Miten on helpointa kiinnittää narut ulkolaitojen putkiin? Ensimmäinen idea ei ole sulattaa tai liimata narua putkiin, jos joudun säätöjä tekemään. Kun vielä narutkin kulunevat ja venyvät ajan kanssa, mieluiten kiinnitykset saisivat olla purettavissa helposti.
Sain juuri idean surffata netissä ja katsoa kalustusliikkeistä, minkälaisia penkkejä tai niiden osia voisi käyttää pyörääni.
En sulje ulos pyörän pikalinkkujen käyttöä. Eka idea istuimelle on kahden 90 asteen metallisen kulmapalan käyttö, jos alempi pikaliittimen kohta mahdollistaa kiinnityksen. Ja ruuvilla tai mutterilla vanerilevy tjms. kiinni kulmapaloihin. Olisi näppärää, jos kulmapaloja on vinoina niin, että saisi istuimen kiinnitettyä alapäästä selkänojan ulkolaitojen putkiin. Voihan sitä taivuttaa 90 asteista, jos sopivaa ei löydy. En omista kulmamittaa, joten käsipelissä pitää söhrätä, jos noin teen.
Tietokonetuolissani on runkokehikon ympärille pingotettu selkänojaksi muovinen verkko. Runko on liian leveä ja muovinen rakenne sekä verkko ei kestä peffan nostamista hartioilla nojaten.
Ideoita vastaanotetaan. Hiilarikokemusta nolla ja lasikuidullakin ongelmia, kun ei ole työtiloja. Alkuperäinen penkki natisi ja taipui hieman selästä hartioilla nojaten ehkä 300-400 W alkaen. Siksi metalliputki selkämyksen teossa houkuttaa sidontaliinan narua käyttämällä tyyliin hipparion. Sääli, että en omista putken taivutukseen muita työkaluja kuin raajani.
Eilen oli välipäivä pyöräilystä. Tänää kyllä toscana kulki aivan älyttömän hyvin! Täällä Torniossa on tasaista ja kiva polkea pitkiä suoria. Koskaan ole ollu keskari 20 km/h 53 km matkalla. Noh, kerta se on ensimmäinenkin
Venähti päivä pitkäksi ja uudet versiot veivät aikaa toteuttaa. Ei vielä valmista, mutta takakenoisemmalla asennolla menee nopeammin. Minulle tuntui ryhdin suoristuminen helpottavan polkemista. Kiipeää kivasti spurtilla. Väki tiellä, joten eri yritys huippunopeuden lintsille jahtiin. Ekaa kerran nousi Leninin puiston Lintsin takaportin puoleinen mäki nojakilla ilman alkuverryttelyä. Vasen koipi irtosi lukosta puristaessa, joten vajailla tehoilla vielä. Lukko ei mukana, eikä muutakaan. Pyörän geometria takakenoisempi ja penkki alempana kuin aiemmin ja paino putosi pyörästä takavoittoisesti. Kovavauhtinen testi 7,7 km.
Piti ajaa kunnon lenkura tänään. Arktinen ilmasto pääsi taas yllättämään. 18 c oli kun lähdin ja aurinko paistaa.
Pääsin Pudasjärvi city tuntumaan kun tipahti lämmöt ja jäätävä sade vastassa. Ympäri ja karkuun.
Tähtyy varata sade- ja talvivaatteet mukaan kun lähtee lenkille. Viime vuonna jussiviikolla sateli lunta kun ajoi.
Tänä vuonna heinäkuussa. Huoh...
Tänää tuli pyörähdettyä mökillä. 60 km taittui ajassa 3 h 16 min. Meinasin, että menee kolmeen tuntiin mut ei Rikun kiriin ihan jaksanu. Sain painella edellä omaa vauhtia ja toine vaa rullaili perässä
Salsa kirjoitti:Tänää tuli pyörähdettyä mökillä. 60 km taittui ajassa 3 h 16 min.
Eli menit taas edelle
Salsa kirjoitti:Meinasin, että menee kolmeen tuntiin mut ei Rikun kiriin ihan jaksanu. Sain painella edellä omaa vauhtia ja toine vaa rullaili perässä
Köysi välissä
Jukka
Noh, kun loma loppuu nii ei kerkee pyöräilläkkään nii paljon. Kyl sä taas ohi meet
Salsa kirjoitti:Tänää tuli pyörähdettyä mökillä. 60 km taittui ajassa 3 h 16 min. Meinasin, että menee kolmeen tuntiin mut ei Rikun kiriin ihan jaksanu. Sain painella edellä omaa vauhtia ja toine vaa rullaili perässä
Helppohan se on peesissä rullailla
15 km minun mittakaavassa nopeaa vauhtia liian kisakireällä versiolla. Sitten meni marssimiseksi kauppoihin pehmusteostoksille. Ghettoutuminen vähenee, kun kierrätysmateriaalin lisäksi tulee uuttakin osaa laitettua pyörään. Houkutus kaahata pitkiä matkoja on kova, mutta on liian kivulias ajettava ja käsi tykkää ikävää kahdesta kauppareissusta plus kaahailusta. Ja kaveri soitti kolmannelle marssille... Kesä. Jää huomiseksi tuunattavaa ja koeajettavaa ja to taas pitää säästellä kuntoa töitä ajatellen Ikävää olla kipeä parhaaseen treeniaikaan. Ja pyörä on ihan eri peto liikkumaan, joten tuunaus on saatettava ergonomiseksi, jotta avautuu uudet ilot ja kilometrimäärät lenkkipituuksilla. Aiemmin polvet suunnilleen suorana ajaen pyörä ei oikein liikkunut. Nyt lähtee, joten ylämäissä on helpompi pitää suora linja. Se taas avasi oven piennarajoon, joten pitää kokeilla ensi viikolla ergonomian senhetkistä tilannetta Porvoon suuntaan tai edestakaisin.
Toistaiseksi pisin lenkkini 53,8 km. Kävin Askolassa munkkikahvilla. Eiköhän ne kalorit tuossa kulunu samantien.
Tuli pari ajamatonta päivää ja nyt näyttää töissä semmoiselta, että taitaa tulla ajamaton viikko No kuhan perjantaihin saa jotenkin kärvisteltyä...
Heinäkuussa kertynyt nyt 500 km. Verrattuna touko- ja kesäkuun ajamattomuuden aikakauteen se on jo edes jotain. Sais ny edes tuon joukkueen keskarin kiiinni ennenkuin kisakello kilahtaa.
En oo sitte Lowriden jälkeen ajanu trikellä, noh tänään lähdin Rikua töihin vastaan. Tuntuipa raskaalta ja heti oli etureidet kipeet hyvin kuitenkin meni 27 km hiostavassa kelissä