Re: Punakettu - Hase Kettwiesel
Sen vähän pohjalta mitä itte oon akkuporakoneiden vanhoja litium-akkuja kyniny, niin sanoisin että yleensä eka tai vika kenno on sökö.
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Sen vähän pohjalta mitä itte oon akkuporakoneiden vanhoja litium-akkuja kyniny, niin sanoisin että yleensä eka tai vika kenno on sökö.
tm kirjoitti:Kuvien ja jännitekommenttien perusteella veikkaan, että kyseessä ei ole litiumakku, vaan nikkelipohjainen: NiCd tai NiMH. Kennot taitaa olla kaikki sarjassa (20 kpl), jolloin nimellisjännitteeksi tulee sopivasti 20x1,2=24 volttia...
Tämä on hyvin todennäköstä - akusta ei löydy minkäänlaista merkintää.
Uusia akkuja selaillessa, tuli vastaan Nimh akkuja 1,2v 5000mAh - jos noita ostas 20kpl:tta ja kytkis yhteen
Kuvasta luulis, ett niissä on piuhat hitsattu valmiiks Kympin/kpl * 20,- = 200,-
PW kirjoitti:Uusia akkuja selaillessa, tuli vastaan Nimh akkuja 1,2v 5000mAh - jos noita ostas 20kpl:tta ja kytkis yhteen
Kuvasta luulis, ett niissä on piuhat hitsattu valmiiksKympin/kpl * 20,- = 200,-
Screenshot_20200205-215438.png
Tuo nyt ei kyllä kannata. Samalla rahalla saa litiumkennoja isommalla kapasiteetilla ja ennen kaikkea pidemmällä kestoiällä.
No niin, mikäs täs ois vikana? Hinta vaikuttaa kuitenkin halvalta.
Veikkaan ettei kapasiteetti ole ihan sitä mitä luvataan, tosin luvattu ei ole mitenkään kauhean huikee.
Wacky kirjoitti:Veikkaan ettei kapasiteetti ole ihan sitä mitä luvataan, tosin luvattu ei ole mitenkään kauhean huikee.
Ostaa kaks? Mikä olis kauheen huikee? Tai riittävän huikee? Jos tuossa on 10Ah.
Lähinnä nyt haeskelen, mistä olis järkevää ostaa uus akku ja millanen?
PW kirjoitti:Wacky kirjoitti:Veikkaan ettei kapasiteetti ole ihan sitä mitä luvataan, tosin luvattu ei ole mitenkään kauhean huikee.
Ostaa kaks? Mikä olis kauheen huikee? Tai riittävän huikee? Jos tuossa on 10Ah.
Lähinnä nyt haeskelen, mistä olis järkevää ostaa uus akku ja millanen?
Yksittäinen 18650 akulle 2300 mAh on laadukkaissa hyvä lukema, mut noissa on vain 10Ah/6 = 1667mAh
Et voi olla et toi jopa antaa aikalailla sen mitä lupailee. Aina voi ostaa kaksi.
10Ah:n akku kestää periaatteessa tunti kaksikymmentä minuuttia, jos moottorisize=85[/size] käy koko ajan nimellistehollaan.
Biltema kauppaa 24v 10Ah akkua 299,- ei halpaa varsinkin jos noitakin pitäs olla kaks
Mittasitko mikä on nykyisen akun jännite silloin kun se lopettaa avustuksen?
MM kirjoitti:Mittasitko mikä on nykyisen akun jännite silloin kun se lopettaa avustuksen?
En.
Tuo tuntuu käyttäytyvän juuri kuten nikkeliakkujen pitääkin. Antaa latauksen jälkeen reippaasti virtaa, mutta lopettaa nopeasti, kun jännite äkkiä laskee. Tyypillinen nikkeliakun vanheneminen. Osta vaan litiumakku.
Lipoakuissakin (lennokkiakut) voisi olla itua. Ne vaativat toki vähän näpräämistä ja erikoisen laturin, mutta ovat halpoja ja pienestäkin akusta voi ottaa isoja tehoja. 6 kennoa sarjaan kytkettynä saa valmiina ja jännite on tuossa 22,2 V, mikä varmaan riittää saamaan tuon ohjaimen toimimaan. Tuollainen Turnigyn 5 Ah 6s kenno painaa vain kilon.
Tuossa ois valmis litiumakku latureineen ja posteineen 156€. Ei tarvi värkkäystä. Merkki on Yosepower. Mulla ja janxilla on tuon merkkiset sähkövehkeet. Saksasta tulee, eli toimitusaika lyhyt ja mielestäni helpompi ostaa ku chinasta.
https://www.ebay.com/itm/E-Bike-Li-Ion- ... SwJkVdzjdO
Ajoin pyörän 7km:n päähän ja mittasin 25,5v. Laitoin laturiin ja vajaan tunnin kuluttua näytti 27,9v laturiissa kiinni ollen.
Muok. Täyttyikin 2,5:ssä tunnissa ja nyt näytti täytenä 29,5v - yhä laturissa kiinni.