Re: Quest integroituu Imatralle
Ei tarvi taivuttaa, kunhan asentaa niin, että saranatapit ovat samalla linjalla, eli pitkän puikon voisi työntää molemmista saranoista läpi.
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Ei tarvi taivuttaa, kunhan asentaa niin, että saranatapit ovat samalla linjalla, eli pitkän puikon voisi työntää molemmista saranoista läpi.
Vilijami kirjoitti:Ei tarvi taivuttaa, kunhan asentaa niin, että saranatapit ovat samalla linjalla, eli pitkän puikon voisi työntää molemmista saranoista läpi.
Eli asensin ne liian leveelle
PW kirjoitti:Härski oli oikeessa, tietenkin
tarkotitko, ett noita alumiini kulmia pitäs taivuttaa?
Kuinkahan ne Saukilla on ollu?
Nuin ne mulla on vaan ollut. Ehkä olisi ollut syytä taivuttaa niitä alumiinikulmia, mutta enpä taivuttanut. Ihan hyvin toimi noinkin. Sen verran tais olla väljää niissä saranoissa, että ei mitään ongelmia aiheutunut.
Saukki kirjoitti:PW kirjoitti:Härski oli oikeessa, tietenkin
tarkotitko, ett noita alumiini kulmia pitäs taivuttaa?
Kuinkahan ne Saukilla on ollu?Nuin ne mulla on vaan ollut. Ehkä olisi ollut syytä taivuttaa niitä alumiinikulmia, mutta enpä taivuttanut. Ihan hyvin toimi noinkin. Sen verran tais olla väljää niissä saranoissa, että ei mitään ongelmia aiheutunut.
Niin näyttäs, ett kansi taipuu aina kun nostaa kattoa - voi ajan kuluessa halkeilla
No tein taas omalla tavalla, otin pikalukot ja kumiholkit pois ja solmin kaaret, sisuskumisuikaleilla alumiinikulmiin Ei oo väljän voittanutta
Juu niitä tarkoitin.
Nyt ei puutu ku wunderbaumi ja karvanopat
PW kirjoitti:Saukki kirjoitti:PW kirjoitti:Härski oli oikeessa, tietenkin
tarkotitko, ett noita alumiini kulmia pitäs taivuttaa?
Kuinkahan ne Saukilla on ollu?Nuin ne mulla on vaan ollut. Ehkä olisi ollut syytä taivuttaa niitä alumiinikulmia, mutta enpä taivuttanut. Ihan hyvin toimi noinkin. Sen verran tais olla väljää niissä saranoissa, että ei mitään ongelmia aiheutunut.
Niin näyttäs, ett kansi taipuu aina kun nostaa kattoa - voi ajan kuluessa halkeilla
![]()
No tein taas omalla tavalla, otin pikalukot ja kumiholkit pois ja solmin kaaret, sisuskumisuikaleilla alumiinikulmiinEi oo väljän voittanutta
Pääsin vasta nyt koneelle, mutta olisiko tärinäneristin hyvä tuossa. Vähän kuin purjelaudan maston jalassa. ohut ja pitkä naaras-uros eli naaras-naaras, johon kierretään pätkä kierretankoa. Ei ole moksiskaan vinosta asennosta eikä kolise välykset.
Kauheen vaikeasti te nyt ajattelette. Helpoimmalla olisi päässyt, kun olisi vaan vähän taivuttanut niitä alumiini kulmia.
Ei me haluta päästä helpolla. Me hautaan tehdä siitä parempi.
Toissapäivänä oli aikanen lähtö, sotepäivä Lappeenrannassa kääntöpaikka - kinneri ei kulkenu, kumi puhki. Paikkasin kaivoin kivet pois ja 2pvää ajoa.
Tänä aamuna valmistautumassa Mikkelin reissulle, kuistilla aamukahvilla - kinnerin suunnalla suhahtaa Sama kumi, nyt pitkittäis suuntanen halkeama - vaihdan siis sisurin. Hyväähän tässä on, ett molemmat meni tuos pihassa mutt ottaako se nyt tavakseen, ennen pidempää reissua
Ps, pitääkö uusi lyijyhyytelöakku ladata ennen käyttöönottoa?
Ei pitäisi tarvia, mutta lataaminen ei riko sitä, toisin kuin tyhjäksi käyttäminen.
Jukka
jviirret kirjoitti:Ei pitäisi tarvia, mutta lataaminen ei riko sitä, toisin kuin tyhjäksi käyttäminen.
Jukka
Se on 12V 5Ah akku, kai sen voi ladata normi autonakunlaturilla?
Tuossa ei varmaan oo mitään tyhjäksi käyttämisen esto mekanismia?
Ei oo tyhjenemisen estomekanismeja. Voi ladata auton akkulaturilla, mutta jos on kovin tyhjä niin latautuu vähän turhan kovalla virralla. Silloin voi latailla aluksi vähän lyhyemmissä pätkissä.
Jukka
Aamupäivä varustautumista ja pakkaamista, kinneristä löysin uusia koloja mihin voi tunkea tavara mm smurfihatun sisää mahtu pien retkipatja, kaulurin sain keulakannen alle suht hyvin. Puolen päivän aikaan valmista ja kotona vie tankkaus.
Ennen yhtä liikenteeseen uusi katto päällä, Vuoksenniskan lidlistä vähän täydennystä ja Puumalaa kohti n. 65km. Virmutjoen kauppakasinolla lyhyt pysähdys, pähkinöitä ja nestettä.
Ei tienlaita tuntunu ollenkaan niin pahalta ku ennakkoon pelkäsin, vaikkei se mitenkään leveä tie ole ja mökillemenijöitä rittää, sekä tukkirekkoja. Käyhkään kanavan jälkeen alko tietyö mutta asfalttiin ei ollu viel koskettu - leventävät molemmin puolin n. puol metriä.
Tulihan se Puumalakin sieltä, sillalla ikuistin kinnerin ja laskettelin kaupalle (ei mahtunu kinneri hissiin). Siinä oli kyselijää ja ihmettelijää, yks mies tolkutti montakertaa: "On hienoin auto minkä on tänä kesänä nähny, vaikkei ookkaan auto". Tankkasin vähän ja tutustuin Terpan mainostamaan kaurasuklaajuomaan, ei huono Tähän asti ajoajan keskari oli reilu 30km/h.
No matka ei etene jos ei polje, joten tien laitaan, kohti Lietvettä ja Anttolaa. Hölläsin vähän vauhtia ja lopetin jatkuvan mittarin tuijottamisen, mäet alko olla hurjia, ylöspäin matelin 7-8km/h ja kahdessa alamäessä mittarissa välähti 85km/h lukema. Kieli keskellä suuta ja ohjaustangosta tiukka ote, sivutuuli Saimaalta teki hommaan oman jännityksensä. Jossain varmaan on se nopeus ja sivutuulen voimakkuus, jolloin kinneri menee kylelleen Flevokatto saattaa lisätä tuota sivutuulen vaikutusta. Nelipyöränen kinnerin pitäs olla.
Pistohiekalla pysähdyin, jäden ostin lievästi erikoisennäkösestä kahvilasta, napostelin evästä, ryyppäsin juomaa, kävelin, laitoin viestejä olinpaikastani ym puolisen tuntia.
Sitten alko taas tie kutsua, Anttolaan noin 30km - isompaa ja pienempää mäkeä, ylös ja alas. 10km ennen Anttolaa löyty uutta pintaa ja yli 70km vauhdeissakin Questi kulki vakaammin. Vielä hurjia nousuja ennen Anttolan rantaa ja laskuja. Venerannassa mukavan näkönen ruokapaikka mutt ku menin kolkuttelemaan, sano just sulkeneensa jotain pientä oisin purru. Aattelin, pitäköön ja läksin ettimään Mikkelin tietä - pyörä tie loppu ja pääsin tien laitaan, edessä oli valtava "seinä" jota ois pitäny lähtee ryömimään. Jalka kramppas pelkästä ajatuksesta ja pähkäilin vähän aikaa linjuripysäkillä. Anttolan hovin tien haarassa, hovi näytti netin perusteella liian hienolta miulle (lue arvokkaalta). Majotukseen olis pitäny ostaa aamiaista, kylpyä ym kytkykauppana. Vilkasin taaksepäin ja huomasin leirintäalueen kyltin 3km, koska tien varsi näytti pusikolta, eikä houkutellu riippumiseen, käänsin kinnerin, poljin takaspäin ettimään majapaikkaa. http://www.lakeistenranta.fi/
Täällä nyt roikun, Anttolan venesatama näkyy vastarannalla - kohtuu siistin näkönen paikka, joku kauempaa idästä geeninsä tuonu isännöi paikkaa ja palveli miellyttävästi. Telttapaikan hinnan otti, 14+4=18,-.
Reilu 110km päivälle matkaa. Huomenna kohti Mikkeliä, puutarhakoulun kurssitapaamiseen - immeisiä 40vuoden takaa, aika hurjaa
Eka yö ikinä riipparissa, hyvin nukuin ilman makuu alustaa, pussi peittona, merinovilla huppari oli kyll päällä.
Tuuli Saimaalta kohtalaisesti ja jossain vaiheessa satoi. En kastunu vaikka katospressu oli aika niukan näkönen 2*3m. Muistelen, ett ois neuvottu nukkumaan matossa vinottain mutt en löytäny semmosta asentoo, vaan nukuin vähän kyljelleen, suorana tai polvet koukussa. Riipparin lainasin lapsenlapselta, tuplakoon "lippukuuhun" ja lupaus piti, oranssi kaunis kuu nousi Anttolan ylle
Aamulla 7:n maissa ylös, aamutoimia pikkuhiljaa. Vähän ihmettelin ku kaikki siellä kulki sukkahousuissa ja jotkut läks lenkille. Sitten kuulin, ett suunnistuksen sm-kisat on lähellä ja kaikki mökit oli täynnä näitä metsäneläviä
Kamat kasaan ja liikkeelle, seinäkiipeilyä kinnerillä - se eka oli hurja, muistan sen tulleeni alas Helsinkimbb:llä joku vuosi takas, Jannen kanssa. Visulahden risteys, jonne google olis pyöräilijät ohjannu, hiekkatie - enl ähteny vaan jatkoin asfaltilla.
Kirkonvarkaudensiltakahvila ja sillon ollaan jo lähellä Mikkelin toria. Aamukahvi ja sillonhan sitä vasta heräs. Viereisen pöydän poliisit kyseli pyörästä mm. kulkeeko lihasvoimalla? Vastasin ett läskillä;)
Sillan alla aamu-uinti, vaatteidenvaihto ja somehommia. Pikkuhilja valun torille, kiirettä ei oo puutarhureiden "vahakapinetti" kokoontuu yhen aikaan Marskin patsaalla. Kerkeen vähän haistella Mikkelin ilimoo
Ps. Joku suunnistaja Raisiosta kertoi työkaverinsa ostaneen tänä kesänä "tommosen kuomullisen", kinnerinkö? Turun seutu tarkkana,