Re: Arcus II
Mun mielestä ei kinneriä kannata kasvattaa yhtään isommaksi kuin on pakko.
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Mun mielestä ei kinneriä kannata kasvattaa yhtään isommaksi kuin on pakko.
Mulle yks tärkeimmistä ominaisuuksista on ulkonäkö, enkä halua tehdä tällaista lyhyttä töpöä, jollainen tuosta Joutasta lyhyenä tulisi
Terveisin Artsi
Jouta Quad (Arcus III)
Jos kinnerin pituus ei tuota ongelmia säilytyksessä tai kaavaillussa käyttöympäristössä, niin mikä ettei.
Sähköapu kuittaa lisääntyvän massan.
Etupyörillä olisi ainakin tilaa kääntyä reilusti, mikä kompensoisi pitkän akselivälin tuomaa kankeutta. Sisäkaarteen puoleinen takapyörä toki oikoo kaikkein tiukimmissa käännöksissä enemmän kuin lyhyen akselivälin kanssa.
Eikä tosta näyttäis tulevan yhtään pidempi kuin Arcus II:n protosta, akseliväli vain kasvaa, joka tosiaan kasvattaa kääntösädettä. Joutassa etupyörät pääsee kyllä kääntymään reilusti, joten kyllä tämä ketteryydessään päihittää varmaankin kaikki kaupalliset peruskinnerit, jotka on tehty vain nopeusaspekti edellä. Etupyörät tulen jättämään reilusti rungon ulkopuolelle ja etuosasta tulee siten kapea ja matala, vähän dragstereiden tapaan
Nyt, kun tämä asia pääsi taas täyttämään yhden kolosen aivakpasiteetista, niin eihän tästä malta pois pysyä. Teen heti lisämittauksia, kunhan Jouta palaa kotiin Yaanalta, jolla se oli Porvoon Low Ridessa lainassa.
Pickup!
Pickupdragster.
Vain takaspoileri puuttuu.
Härski kirjoitti:Pickupdragster.
Vain takaspoileri puuttuu.
Totta! Senhän vois rakentaa niin, että se aukeaa tarvittaessa katokseksi tohon lavan päälle.
Terveisin Artsi
Jouta Quad (Arcus III)
Hyvältä näyttää. Tuolla konstilla ainakin liukkaan kelin eneneminen paranee ja tosiaan katettavuus samalla. Ehdottomasti kehittämisen arvoinen ajatus.
jori kirjoitti:Hyvältä näyttää. Tuolla konstilla ainakin liukkaan kelin eneneminen paranee ja tosiaan katettavuus samalla. Ehdottomasti kehittämisen arvoinen ajatus.
Kiitos, Jori, kannustavista kommenteista. Simcart päätti muuten hankkia sellaisen putkentaivutuslaitteen, jolla saa mankeloitua kaaria. Saatan minäkin päästä sitä kokeilemaan, täällä Lahden nurkilla kun mökkihommia teen ja jatkossa pitkät ajat asustelenkin. Ja täällä on tulevaisuudessa ainoa tila, missä tuota Arcus III:sta mahtuu rakentamaan.
Terveisin Artsi
Jouta Quad (Arcus III)
Tuohon mahtuisi keulaankin jonkinlainen tavaratila? Riippuen, kuinka leveä/kapea kate sinne tulee. Tavaran paino edessä olisi tietysti pois vetopidosta.
Piirroksen kiilamainen muoto on ainakin omaan silmääni aika viehättävä. Näyttää nopealta, kuin luotijunan veturi.
Etuosasta tulee sen verran kapea että polkimien kohdalla jalat just mahtuu. Dragster. Silloin etupyörät mahtuu kunnolla kääntymään. Mutta kyllä, samaa ajattelin, että kyllä eteenkin jotain saa mahtumaan. Niin ja tass se ajatus, että voin käytt osassa tuulilasia oikeaa lasia, jotta voin laittaa tuulilasinpyyhkimen. Piirtelen kohta lisää.
Terveisin Artsi
Jouta Quad (Arcus III)
Tässä pikaisesti aamupalapöydässä iPadin kynällä hahmoteltu skissi. Mittasuhteet on ihan hatusta, mutta sinnepäin
Terveisin Artsi
Jouta Quad (Arcus III)
Anteks, on nyt ihan pakko..
Taakse leveämmät renkaat ja sarja pakoputkia niiden eteen yläviistoon vielä..
Katsotaan, mitä syntyy
Terveisin Artsi
Jouta Quad (Arcus III)
Mitä olette mieltä siitä että tekisikin esim. ulkokuoren runkoputket muovista eli polypropeeniputkista alumiinin sijaan?
Onko kukaan kokeillu?
Putkia ja levyjä löytyy vaikka mitä halkaisijaa , paksuutta ja väriä. Helppo hitsata tai taivuttaa.
Kinnerin runkoon taitaa olla liian eläväinen.
Olisi kevyt materiaali. Alumiinin om.p. 2.7 / Polypropeenin noin 1 paikkeilla.!
Tuli tehtyä aikoinaan laituri 300mm PE-putkista hitsaamalla ja hyvin on kestänyt. Sain yhdestä lähellä olevasta firmasta hitsauslaitteen lainaa.
Taivutusmankelia alu-putkille en vielä ole hommannu kun en vielä ole siinä vaiheessa, mutta tod. näk. hommaan.