Sivu 19/34

Re: pw1

Lähetetty: 26 Marras 2012, 20:28
Kirjoittaja Nojanalle

Sori, tarkistin tänään. Valitettavasti oli . :wink:


Re: pw1

Lähetetty: 26 Marras 2012, 21:09
Kirjoittaja terppa
PW kirjoitti:

No, laitoin vanhan käytetyn vredesteinin alle katotaan kestääkö, olkoon euro vai aasia tuotantoo eihän näistä tiedä.
Kiekon kun laitoin haarukkaan ja pyöräytin ni jarru laahas - otin koko jarrun pois - eipä enää hankaa :) noin se tais olla viime talvenakin :oops: jarrukenkänä 48 numeroinen :)

Petri

Kai sulla sentään jarrukenkä on nastoitettu :mrgreen: rohkea veto kyllä... Mulla Optimassa loppu palat edestä ja pari lenkkiä ajoin takajarrun varassa ja oli vähän turvaton olo.

Mulla on Schwalbeista sen verran hyviä kokemuksia, että merkkiin olen jämähtänyt, varmaan joka merkistä löytyy maanantaikappaleita. Alla on pyörinyt perus Marathon, Kojak, Durano, Marathon winter ja ice spieker ja kärryssä cityjet.


Re: pw1

Lähetetty: 26 Marras 2012, 22:01
Kirjoittaja mhelander
jviirret kirjoitti:
Nojanalle kirjoitti:

Siinä näet , saa kirjottaa ja sanoo mitä tahtoo. Vastata ei tarvitse. Kuluttja vastaa sit jaloin , jos haluu olla erimieltä. :mrgreen:

Tai sitten sinun Intiassa valmistetuissa kumeissa ei ole tuota "BlackChili Compound":a :roll:

Tuon suhteen on mullakin sormet ristissä. Kävin tsekkaamassa mun gummit ja sekä GP 4000 S että TopContact 2 oli merkattu "Made in Germany". Samaa ei voi sanoa Schwalben renkaista...

Sitten löytyy pari Podium 19mm tuubirengasta ja niissä muistan lukeneen kyljessä että käsintehty saksassa. Niissä on just tuo black chili pinta, erinomainen pito kurveissa ja muuten vierii hyvin. Ne oli Metassa alla tyttärellä Nokialla...


Re: pw1

Lähetetty: 20 Huhti 2013, 11:11
Kirjoittaja PW

Tämäkin pyörä pitää laittaa ajokuntoon kun kesä kuitenkin tulee ja matalalla tahtoo mennä. Jarruja en oo tähän koskaan osannu enkä jaksanu värkätä kunnollisiks. Syksyllä tais olla vanhat palat kuluneet toispuoleisesti. Hypistelen tuota jarrua ja laitoin uudet palat paikoilleen, ihmettelen ett miten ne voi tasasesti kuluakaan kun vaan toinen pala liikkuu ? En kyllä enää muista kumpipaloista kului, jos säädin vaan liikkumatonta palaa ruuvaamalla lähemmäks, niin ilmeisesti just se kului. Samalla olis pitänt kiristää vaijeria jos muistan neuvot oikeen.
No pitää yrittää säätää nuo paikoilleen, toinen ongelma ollut ett hankaavat kun on omatekoset kiinnikkeet ni ei ihan justiinsa.

Petri


Re: pw1

Lähetetty: 20 Huhti 2013, 11:44
Kirjoittaja jviirret
PW kirjoitti:

Tämäkin pyörä pitää laittaa ajokuntoon kun kesä kuitenkin tulee ja matalalla tahtoo mennä. Jarruja en oo tähän koskaan osannu enkä jaksanu värkätä kunnollisiks. Syksyllä tais olla vanhat palat kuluneet toispuoleisesti. Hypistelen tuota jarrua ja laitoin uudet palat paikoilleen, ihmettelen ett miten ne voi tasasesti kuluakaan kun vaan toinen pala liikkuu ?

Kyllä se toinenkin kuluu kun liikkuva pala vääntää levyä sitä vasten. Pitää vaan paloja säätäessä muistaa se pistää ihan "iholle" ja kun kuluu niin säädetään taas lähemmäs.
Sen sijaan se on "hassua" että liikkuvassa palassa on monesti helppo pika säätö ja kiinteän säätäminen vaatii työkalun, vaikka molempien palojen säätötarve on yhtä suuri.

Jukka


Re: pw1

Lähetetty: 20 Huhti 2013, 12:01
Kirjoittaja PW

Ok, kiitos neuvoista. Noissa jarruissa liikkuvaa puolta säädetään kait vaan vaijeria kiristämällä. En ainakaan muuta oo keksiny.

Petri


Re: pw1

Lähetetty: 20 Huhti 2013, 12:08
Kirjoittaja jviirret
PW kirjoitti:

Ok, kiitos neuvoista. Noissa jarruissa liikkuvaa puolta säädetään kait vaan vaijeria kiristämällä. En ainakaan muuta oo keksiny.

Noinhan se hoituu jos ei muuta säätöä ole. Kaikissa mitä minä olen hypistellyt on kyllä ollut säätö molemmille paloille. Ei tee hyvää vaijerille jos sitä irroitellaan ja kiinnitellään vähän väliä, tahtoo säikeet katkeilla. Mikä jarru? kuvia?

Jukka


Re: pw1

Lähetetty: 20 Huhti 2013, 15:21
Kirjoittaja PW
2013-04-20 15.16.52.jpg
2013-04-20 15.16.52.jpg (100 KiB) Katsottu 2163 kertaa

Jarrussa on merkinnät HB ja MX2

Petri


Re: pw1

Lähetetty: 20 Huhti 2013, 18:55
Kirjoittaja PW

Semmosta ilmiöö ett vapaalla kovemmassa vauhdissa takaratas niiku yrittäs pyörii mukana, onkohan navan laakereissa ongelmaa vai siinä vapaarattaan laakereissa ?

Petri


Re: pw1

Lähetetty: 20 Huhti 2013, 19:56
Kirjoittaja jori

Vapaarattaaseen on kertynyt ruostetta talven aikana ja se tekee vanhojen rasvojen kanssa sitkeää tahnaa. Öljykylpyä suosittelen ensihoitoon. Voit tietysti ensin pestä rattaan ja räikän petroolissa uittamalla, niin lähtee kököt nopeammin liikkeelle.


Re: pw1

Lähetetty: 20 Huhti 2013, 22:28
Kirjoittaja jviirret

[quote="PWJarrussa on merkinnät HB ja MX2[/quote]

Googletuksen ja kuvan perusteella siis Hayes MX2 jarrut, ei ole kuin kiinteän palan säätö.
Jotain mielipiteitä jos kiinnostaa, englanniksi http://www.mtbr.com/cat/brakes/disc-bra ... 07crx.aspx

Jukka


Re: pw1

Lähetetty: 21 Huhti 2013, 09:42
Kirjoittaja PW

Vaikeeta taas on, yritän avata takanapaa putsausta ja rasvausta varten. Pakka ei vaan taho irrota, onhan tuossa oikeenpuolen kierre ? Väännänkö väärään suuntaan ?

Petri


Re: pw1

Lähetetty: 21 Huhti 2013, 09:52
Kirjoittaja jviirret
PW kirjoitti:

Vaikeeta taas on, yritän avata takanapaa putsausta ja rasvausta varten. Pakka ei vaan taho irrota, onhan tuossa oikeenpuolen kierre ? Väännänkö väärään suuntaan ?

Ihan normaali kierre on, monesti ovat tosi tiukassa. Varsinkin kun kiristysmutteri ja pakassa oleva vastapinta on pykälletty. Käytännössä pakko olla "ketjuruoska" jolla saa pidettyä pakasta kiinni.

Kuva

Jukka


Re: pw1

Lähetetty: 21 Huhti 2013, 12:03
Kirjoittaja PW

Ketjuruoskaakin kokeilin, miulla on kyllä vähän huono tuo pakan aukasu kalu. Kuvasta näyttäs siinä olis akselin mutteri näkyvissä, onko se pitämässä tuota aukasukalua paikoillaan ? Tuota pitää kokeilla.

Petri


Re: pw1

Lähetetty: 21 Huhti 2013, 12:40
Kirjoittaja PW

Ok, pakan sain irti. Laakereiden vieressä oleva peltikappale on hajonnut, onkohan tuo välttämätön jos kuulat vaan laittaa rasvalla paikoilleen ja kiertää muut osat, niin toimiikohan? Räikkää kun heiluttaa tuntuu vähän väljyyttä, oisko 1mm pää heiluu. Onkohan normaalia? Saako tuota räikkää irrotettua jos sisältä putsais ja rasvais ?
Voihan se olla ett tuo napa alkaa olla lopussa.

Petri