jviirret kirjoitti:Mikähän on ollut kumi tilanne valmistamisen aloitus vuonna Australiassa? Valmistajalla on nytkin tarjolla kuutta eri kumimallia 349-kokoisena: http://www.greenspeed.com.au/gsparts.html Eli ehkä Australiassa tuo isompi standardi on yleisempi? Mutta valmistajaltahan se selviää, eikä vannekehien vaihtaminenkaan taida mikään ylivoimainen operaatio asiansa osaavalle henkilölle olla?
Jukka
Greenspeediä on tehty pitkään ja siihen voi vaikuttaa historialliset ja paikalliset syyt. En viittaa siihen. Tätä pyörää sen sijaan on alettu toimittaa vasta tänä keväänä Yhdysvalloissa eikä sitä saa Euroopasta ainakaan toistaiseksi: http://edgerecumbents.com/e2/. Luulenpa, että en lähde vaihtamaan vannekehää pyörään, jonka taittomekanismin joku on tarkkaan suunnitellut.
Myös Catriken pyörissä on edessä 349-vanteet. Muista taittotrikeistä useat luottavat 20" renkaisiin: HP Velotechnik, Azub, ICE, TW-Bents. Siinä koossa onkin jo kertaluokkaa enemmän renkaita tarjolla kuin 16" koossa. (Ainakin tässä kaupassa on 80 erilaista 20" rengasta ja 32 erilaista 16" rengasta, jotka nekin enimmäkseen ovat 305-vanteelle.) Tämmöistä tämä pyörän metsästys on: ei löydy täydellistä, mutta voi löytyä sopivin kompromissi.
Tuo Greenspeedin oma 40-349-rengas on kiva yllätys! Täältä se tosin on loppu: http://www.wrhpv.com/ukshop/tyres/349/
Ja näyttäis siltä, että myös Bromptonissa olisi 349-koon vanteet, ja sehän on käsittääkseni aika suosittu pyörä. Renkaiden hinnassa on sitten tietysti Brompton-lisää. Kiva tietää, että myös taittuvalankaisia pikkurenkaita on (ainakin Kojak): http://www.sjscycles.co.uk/tyres-16-(349)-dept192/
Enkä minä tietenkään ole ensimmäinen, joka tämmöistä on pohtinut. Tämä vaikuttaa valmiiksi pohditulta:
http://www.bikeforums.net/folding-bikes ... tions.html