Täysjousitettu off-road nojakki

Rakennatko omaa nojapyörää? Täältä voit saada vinkkejä projektiisi.
Avatar
mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3772
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Täysjousitettu off-road nojakki

Viesti Kirjoittaja mhelander »

Tänään oli keskiviikko cyclo-cross sarjan viimeinen osakilpailu. Yöllä ja aamulla satoi ja oli viileetä mutta tällä kertaa säätiedotus piti paikkaansa ja viiden jälkeen oli 10 astetta lämmintä, välillä oli aurinkokin paistanut ja ei tuullut. Siis oikein soppeli keli revitellä reippaat kolme varttia.

Tai niin oli tarkoitus. Lähtö onnistui ylämäkeen erittäin hyvin ja olin helposti kympin joukossa kunnes noin puolessa välissä ekaa kiekkaa katkesi takavaihtajan B-ruuvin stoppari ja ketjut hyppäs 1-vaihteelta pakan ja pinnojen väliin. Odotin loput kuumasta ryhmästä ja palasin lähtöalueelle katsomaan onko mitään tehtävissä.

Aikani ihmeltetyäni mikä vaihtajalle tuli ja miten sen voisi kenties korjata muistin että penkin alle oli Syöte-MTB:tä varten teipattu pinkka nippusiteitä. Niillä sitten virittelin aikani kunnes vaihtaja oli suurin piirtein normaalissa ryhdissään ja matka jatkui.

Takkiin tuli noin 17 minuuttia kun palasin takaisin reitille paikkaan mistä poistuin ja ajattelin ajaa ainakin kierroksen loppuun. Kun vaihteet kerran pelasivat niin ajetaan sitten loppuun asti, tapana kun ei ole keskeyttää kuin korjaamattomaan ongelmaan.

Tämmösellä vaihtajalla tuli sitten ajettua 4.5 kierrosta:

Kuva

Kuva

Ja video toisesta kierroksesta. Täytyy sanoa että tuo terävä nousu puolessa välissä alkoi jo olla kova pala kun ei 1-vaihteella kehdannu enää riskeerata viimeisellä kierroksella.

Eli tilaamaan uutta X.7 takavaihtajaa sitten... kiinnostais kyllä SRAM Type2 vaihtaja mutta niitä ei mahda löytyä 9-vaihteisena ja turhan tyyriiksi tulisi muuttaa tämä 10-vaihteiseksi.

-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

Avatar
mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3772
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Täysjousitettu off-road nojakki

Viesti Kirjoittaja mhelander »

mhelander kirjoitti:

Eli tilaamaan uutta X.7 takavaihtajaa sitten... kiinnostais kyllä SRAM Type2 vaihtaja mutta niitä ei mahda löytyä 9-vaihteisena ja turhan tyyriiksi tulisi muuttaa tämä 10-vaihteiseksi.

Tuli sitten tilattua SRAM X.9 Type2 10-speed takavaihtaja. Jos tuosta porais sitten irti sen muovihärpäkkeen jolla vaijeri taitetaan ja sama X.7 9-vaihteiselle ja siitä uuteen. Tulis aika harvinainen 9-speed Type2 vaihtaja jos onnistuu.

-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

Avatar
mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3772
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Täysjousitettu off-road nojakki

Viesti Kirjoittaja mhelander »

mhelander kirjoitti:
Nebulus kirjoitti:

Mitenkä sulla tuo Ellinmaan xc-rata; kauanko menee kiertää? Muutaman kerran olen sen läskipyörällä kiertänyt ja varsinkin se juurakkopolkulenkki on tuntunut nopeammalta kuin täpärillä... en tosin oo kertaakaan kellottanut, joten numerofaktaa ei ole. Pitäis varmaankin lauantaina käydä kokeilemassa.

Mulla jäi ajamatta Nokian jälkeen tämä XC-kisa, ajoin toki reitillä mutta en tosissaan. Sehän on CX-ohjelmassa parin viikon päästä...

Niin, kyselit miten Ellinmaalla kulkee. CX-kisan reitti ei kulkenut tällä kertaa juurakoissa mutta ne Kaukovainion puoleiset polut ajettiin ylös joissa ne tiukat nousut kapeilla poluilla. Ehdottoman hyvin kulkee, Kangaskokko meni ohi kierroksella juuri kun noille poluille tultiin niin ainakin nousun pysyin ihan hyvin perässä mutta sitten teknisemmät kohdat (=monttuja, käännöksiä, ruohoa) veti reippaasti kovempaa joten tipuin sitten vauhdista.

Oli siellä paksuttelijakin, syystä tai toisesta kun pääsin taas ajamaan niin ajoin kaksi kertaa kierroksella ohi. Ei paljon jakoja nopeissa paikoissa eikä alamäissä.

-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

Avatar
mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3772
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Täysjousitettu off-road nojakki

Viesti Kirjoittaja mhelander »

mhelander kirjoitti:

Huonoa on:

  • <snip>

  • Takahaarukka on vetelä. Ei juurikaan haittaa ajamista mutta kun mennään DH-nopeuksilla niin menossa on ylimääräistä heittelyä tuon takia

<snip>

Toisaalta miksei runko voisi olla terästäkin, vaikkapa Megatube profiiliputkea. Mistään komposiitista en itse runkoa tekisi mutta takahaarukan ja -jousitusosien teko on kyllä käynyt mielessä. Kuten etäohjauksen osien.

Tässä olisi mielenkiintoinen tapa tehdä ainakin takakeinu komposiiteista:

Kuva

Eli ytimenä on perinteinen hiilikuituinen putki. Sitten päällä on jonkin verran elastinen kerros jonka päällä joku nanometallikerros. Jousto-ominaisuudet (lätkämailalle) on kuulemma totutun oloiset mutta rikki ei saa millään.

Mahtaisi kuitenkin olla parempi laminoida putki itse hiilikuidusta ja laittaa väliin yksi kerros hiilikuitu+nomex kangasta jolla ei ainakaan päreiksi mene jos tulee damagea kaatuessa. Kumpihan lienee kokonaispainoltaan järkevämpi vaihtoehto ?

-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 14156
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Täysjousitettu off-road nojakki

Viesti Kirjoittaja jori »

mhelander kirjoitti:

Tässä olisi mielenkiintoinen tapa tehdä ainakin takakeinu komposiiteista:

Kuva

Eli ytimenä on perinteinen hiilikuituinen putki. Sitten päällä on jonkin verran elastinen kerros jonka päällä joku nanometallikerros. Jousto-ominaisuudet (lätkämailalle) on kuulemma totutun oloiset mutta rikki ei saa millään.

Mahtaisi kuitenkin olla parempi laminoida putki itse hiilikuidusta ja laittaa väliin yksi kerros hiilikuitu+nomex kangasta jolla ei ainakaan päreiksi mene jos tulee damagea kaatuessa. Kumpihan lienee kokonaispainoltaan järkevämpi vaihtoehto ?

Tuossa on hiukan eri idea, kuin pyörän osissa. Jääkiekkomailassa pitää olla painoa, johon varataan energiaa. Pyörän osissa lisäpainosta on vain haittaa.

Hiilikuiturakenteen päällystämistä pehmennyskerroksella käytetään lähes kaikissa hiilikuitutuotteissa, sillä hiilikuitu on niin jäykkää, ettei se kestä iskumaisia kuormituksia varsinkaan toisen hiilikuituisen taholta. Nykyisin tehdään siksi myös matalajäykkyistä hiilikuitua (Low Modulus), jossa osa hiilikuidun parhaasta ominaisuudesta, jäykkyydestä, on hukattu iskunkestävyyden nimissä.

Aikanaan, kun kilpahiihtoon tuli hiilikuitusauvat, niitä katkeili yhtenään, kun sauvat ruuhkassa iskeytyivät toisiinsa. Nykyisin hiilikukuitupinnan päälle laminoidaan polypropeeni tai kevlarkuitua, joka joskus näkyykin sauvan alakolmanneksessa hassuna kierteenä.

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3772
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Täysjousitettu off-road nojakki

Viesti Kirjoittaja mhelander »

mhelander kirjoitti:

Tai niin oli tarkoitus. Lähtö onnistui ylämäkeen erittäin hyvin ja olin helposti kympin joukossa kunnes noin puolessa välissä ekaa kiekkaa katkesi takavaihtajan B-ruuvin stoppari ja ketjut hyppäs 1-vaihteelta pakan ja pinnojen väliin. Odotin loput kuumasta ryhmästä ja palasin lähtöalueelle katsomaan onko mitään tehtävissä.

X.7:n särkynyt osa on tämä:

Kuva

Jotakin valettua matskua toi prikka on ja siitä murtui siis tuo alaspäin oleva stoppari. Varastin X.9 10-vaihteistesta lainaan kun oli yhteensopiva, X.9 9-vaihteinen oli vanhempaa erilaista tyyppiä ja siinä ko osa on teräksestä ja yksinkertaisempi, ja sopimaton.

mhelander kirjoitti:

Tuli sitten tilattua SRAM X.9 Type2 10-speed takavaihtaja. Jos tuosta porais sitten irti sen muovihärpäkkeen jolla vaijeri taitetaan ja sama X.7 9-vaihteiselle ja siitä uuteen. Tulis aika harvinainen 9-speed Type2 vaihtaja jos onnistuu.

Tämmönen modi olis kyseessä:

Kuva

Tuossa on daVinchi Design wirman modattu vaihtaja (katso lopusta otsake "Custom Rear Derailleur"). Yllä modattu ilmeisesti X.9 vaihtaja ja alla vakio 9-vaihteisen.

Ja alla millanen tuleva Type2 X.9 vaihtaja on:

Kuva

Eli tuo 10-vaiheisen muovinen vaijerinohjain on paljon pienempi kuin 9-vaihteisessa. Tuohon ohjaimen päälle on tarkoitus tehdä kovasta uretaanivaahdosta lisää sädettä jolla vaijerin vetosuhde saadaan sopivaksi 9-vaihteiselle indeksikahvalle.

daVinchi:n tapa on aika brutaali, siinä porataan niitattu niveltappi pois ja toinen niitti jolla tuo muovinen ohjain saadaan irti ja tilalle sitten pulteilla alumiinista työstetty jolla sovitetaan kaapelin liike käytettävälle indeksikahvalle. Aihetta pähkäiltyäni tuntuu paljon helpommalta hankkia 10-vaihteiselle vaihtaja ja tehdä sen ohjaimelle fyllinkiä tarpeen mukaan. Joskus tulevaisuudessa voi sitten muuttaa vaihteiston 10-vaihteiseksi jos siltä alkaa tuntua.

-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

Avatar
mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3772
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Täysjousitettu off-road nojakki

Viesti Kirjoittaja mhelander »

mhelander kirjoitti:

Ja alla millanen tuleva Type2 X.9 vaihtaja on:

Kuva

Eli tuo 10-vaiheisen muovinen vaijerinohjain on paljon pienempi kuin 9-vaihteisessa. Tuohon ohjaimen päälle on tarkoitus tehdä kovasta uretaanivaahdosta lisää sädettä jolla vaijerin vetosuhde saadaan sopivaksi 9-vaihteiselle indeksikahvalle.

daVinchi:n tapa on aika brutaali, siinä porataan niitattu niveltappi pois ja toinen niitti jolla tuo muovinen ohjain saadaan irti ja tilalle sitten pulteilla alumiinista työstetty jolla sovitetaan kaapelin liike käytettävälle indeksikahvalle. Aihetta pähkäiltyäni tuntuu paljon helpommalta hankkia 10-vaihteiselle vaihtaja ja tehdä sen ohjaimelle fyllinkiä tarpeen mukaan. Joskus tulevaisuudessa voi sitten muuttaa vaihteiston 10-vaihteiseksi jos siltä alkaa tuntua.

Nonni. Nyt on 9-speed Type2 valmis:

KuvaKuva

Tein ensin pari koekappaletta vaahdosta ja testasin ratas ylhäällä että toimii. Sitten mietin että vedänkö hiilarit epoksilla päälle vai teenkö kuppiin kovettuneesta epoksista vielä yhden lisää. Päädyin jälkimmäiseen.

On kiinni rautalangalla sillasta jolla vaijeri pysyy 10-vaihteisen ohjaimessa paikallaan, ja laajennuksessa saman virkaa ajaa nippuside. Turautin alkuperäisen vaijeriuraan kuumaliimaa ja nykäisin rautalangalla uuden päälle. Samalla pistin vähän uutta vaijerinkuorta tangon päähän ja sisälle uuden vaijerin.

Toimii. Tulikasteena huominen Oulun cyclo-cross mestaruuskisat...

-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17868
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Täysjousitettu off-road nojakki

Viesti Kirjoittaja PW »

Hatunnoston arvosta askartelua ;)
Tuleeko tuossa vaijeri eri suunnasta ku "normaaleissa" vaihtajissa ?

Petri

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3772
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Täysjousitettu off-road nojakki

Viesti Kirjoittaja mhelander »

PW kirjoitti:

Tuleeko tuossa vaijeri eri suunnasta ku "normaaleissa" vaihtajissa ?

Jep. Tekee näistä uudemmista SRAM:n vaihtajista erittäin nojakkiystävällisiä. Varsinkin Type2 jos lupaus ketjun kireellä pysymisestä toteutuu tai hölskyminen takavetosessa vähenee.

Virvelitehtaan Shadow-vaihtajat kuten Zee tuovat vaijerin melkein samassa kulmassa kans. On halvempi kuin tää mun ja saa kuulemma helpommalla pelittämään SRAM:n 9-liipasimien kanssa.

-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

Avatar
mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3772
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Täysjousitettu off-road nojakki

Viesti Kirjoittaja mhelander »

Nonni. Nyt on kilpailukausi tälle vuodelle pulkassa.

Lauantaina oli nimittäin Oulun cyclo-cross mestaruuskisat Heinäpäässä. Samalla tuli sisäänajettua tuo 9-vaihteiseksi modattu SRAM Type2 takavaihtaja joka selvisi testistä moitteetta vaikka vedin yhdet lipat ja tietysti vaihtajan puolelle.

Kuva

Tässä jälleen kypäräkameralla kuvattuna videota lähdöstä ja ekan kierroksen, säestyksenä totuttuun tapaan kuskin raskas hengitys, onneksi ei kovin paljoa kiroilua. Mun kuvakokoelma eli lähteistä.

Reitti oli pääosin sama kuin keskiviikko-krossien ekassa tapahtumassa. Tällä kertaa lähtö tehtiin "lisälenkin" avulla jolla porukka saatiin vähän hajoamaan, sen lopussa oli nurmella siksak-pujottelua ja ensimmäinen pakollinen jalkautuminen kuormalavojen yli ennen maalikurvia josta lähdettiin seuraavalle kierrokselle. Alas mäen päältä tultiin jyrkän soralaskun sijaan sen vierestä jyrkähköön viistoon heinikkoon tehtyä siksakkia joka tuotti valtaosalle pystärikuskeja vaikeuksia. Toinen jalkautuminen oli samassa paikassa kuin ekassa kisassa, tällä kertaa pöllin yli.

Täältä löytyy tulokset ja kuvia tapahtumasta, lisää tästäkin ja muista Oulun CX-tapahtumista Krossisyksy-topikista ja Krossikommuunin blogista.

-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 14156
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Täysjousitettu off-road nojakki

Viesti Kirjoittaja jori »

Alamäkeen tehty kuormalavakasaeste olisi sinulle hyvä. Näitä kuvia kun vertaa, niin sinulla on vielä vaikka kuinka paljon jarrutusvaraa verrattuna pystypyöräilijään, joka melko pienellä jarrun käytöllä sukeltaa etuvoltin.
Kuva
Kuva

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3772
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Täysjousitettu off-road nojakki

Viesti Kirjoittaja mhelander »

jori kirjoitti:

Alamäkeen tehty kuormalavakasaeste olisi sinulle hyvä. Näitä kuvia kun vertaa, niin sinulla on vielä vaikka kuinka paljon jarrutusvaraa verrattuna pystypyöräilijään, joka melko pienellä jarrun käytöllä sukeltaa etuvoltin.

Jep. Pystärikuskit ja etenkin cyclo-cross sellaiset oli ihan vaivaksi asti edessä noissa laskuissa. Mun vehkeellä pysty laskettelemaan kaikki alamäet käytännössä ilman jarrutteluja ja tekemään jarrutukset viime tipassa. Sama noihin tasaiselta tiukkoihin kurveihin tulot.

Kummatkin esteet olis menny ajamalla ihan helposti yli, tuli kokeiltua treeninkikierroksella...

-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

Avatar
mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3772
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Täysjousitettu off-road nojakki

Viesti Kirjoittaja mhelander »

Kun sain tuossa kisassa täyteen 7500 kilsaa joka oli koko viime vuoden saldo, tein pikaiset laskutoimitukset miten kilsat jakautuu neljän nojakin kesken. Ja yllätys oli että tällä vehkeellä on ajettu tälle vuodelle 4500 kilsaa !

Seuraavaksi tulee etuvetonen noin 1300 kilsan ajoilla, huolimatta palkin hitsaussaumojen pettämisestä. Kesä-heinäkuussa tulikin sitten ajettua lowracerilla noin 1200 ja MP:llä keväällä ja alkukesästä vain muutamia lenkkiä ja ihan loppukesästä pari, niillä yhteensä alle 1700 kilsaa.

-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

Avatar
mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3772
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Täysjousitettu off-road nojakki

Viesti Kirjoittaja mhelander »

Saatiin lumi maahan vähän yllättäin, tarkoitus oli käydä ajamassa vielä kutakuinkin kesäkelissä elonkorjuulenkin loppuosuus mutta:

Kuva

Tältä näytti värkki lenkin jälkeen:

Kuva

Lenkin toinen tarkoitus oli testata Type2-vaihtajaa ihan oikeesti maastossa, että heliseekö ketju silläkin haarukkaa vasten röykytyksessä. Ja ei helise, tai paremminkin huomattavasti vähemmän kuin normaalilla X.7 vaihtajan ketjun kiristyksellä. Samoin vaihteet toimi todella hyvin huolimatta lumen pakkautumisesta kasettiin kuten kuvasta ehkä näkyy.

Ja tahattomasti tuli myös testattua WTB Bronson Race -renkaat lumella. Toimivat siellä suorastaan erittäin hyvin ja myös lumisessa maastossa. Sen sijaan ne on melkein yhtä mahdottomat jäisellä tiellä kuin ralliranet, yhdet lipat tuli kivituhka ulkoilureitillä jonka kivituhkaa kuljettava täysperävaunurekka oli kiillottanut autoteitäkin pahempaan kuntoon.

Jos lumi jää vaihtuu alle kiekkosetti jossa ISP:t. Ja WTB:t vaihtuu Contin kitkarenkaisiin ja menevät MP:hen...

-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

Avatar
mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3772
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Täysjousitettu off-road nojakki

Viesti Kirjoittaja mhelander »

Joo, nastakato on melekonen kun ajelee ilman lunta kivikoissa, sunnuntain lenkillä katosi 35 lisää yhden aikaisemman lisäksi takaa ja 4 edestä. Joten alle kitkarengastettu kiekkosetti joka yllättävän hyvin toimi tubelessina ja sekä kivituhkalla että asfaltilla.

Tuolla hajatelmia josko jaksais alkaa kokeileen onko 1x10 vaihteistossa mitään järkeä. Budjettiratkaisuna tietysti mielessä.

-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

Vastaa Viestiin