Sivu 19/29
Re: Kinnerirekisteri
Lähetetty: 12 Maalis 2020, 13:53
Kirjoittaja Zeppster
Suomalainen Oljebollen vois olla hauska. Lisää näkyvyyttä näille vehkeille ja samalla ehkä lisää veloilijoita. Itse en tiennyt viisi vuotta sitten tällaisia kulkuvälineitä olevankaan, ihan sattumalta ne äkkäsin juutuubista. Ja nyt, ei hetkeäkään liian aikaisin, mulla on oma kulkupeli
Re: Kinnerirekisteri
Lähetetty: 12 Maalis 2020, 13:54
Kirjoittaja PW
Zeppster kirjoitti:DF #272 tuli juuri Järvenpäähän. Voi lisätä rekisteriin.
Onneks olkoon, sitten vaan tienpäälle ja raporttia foorumille 
Re: Kinnerirekisteri
Lähetetty: 12 Maalis 2020, 13:57
Kirjoittaja Zeppster
Kiitos PW, jo tulevana viikonloppuna aion saada tuntumaa vehkeeseen, kun ensin kaikki hilut on paikoillaan 
Re: Kinnerirekisteri
Lähetetty: 12 Maalis 2020, 14:15
Kirjoittaja ajou
Loistavaa, tervetuloa porukkaan!
Re: Kinnerirekisteri
Lähetetty: 12 Maalis 2020, 14:17
Kirjoittaja PW
Zeppster kirjoitti:Suomalainen Oljebollen vois olla hauska. Lisää näkyvyyttä näille vehkeille ja samalla ehkä lisää veloilijoita. Itse en tiennyt viisi vuotta sitten tällaisia kulkuvälineitä olevankaan, ihan sattumalta ne äkkäsin juutuubista. Ja nyt, ei hetkeäkään liian aikaisin, mulla on oma kulkupeli
Hollannin mallin mukaan vois järjestää myös pääsiäisen aikaan kinneritapaamisen - hollannissa paas treffen. Siinä olis muutama vapaa päivä työläisilläkin. Nyt jos meillä kelit on näin keväiset huhtikuun alussakin.
Ei tartte ku se Joku joka järjestää 
Re: Kinnerirekisteri
Lähetetty: 12 Maalis 2020, 14:33
Kirjoittaja PW
"Johtotähtenä" Suomen kinnereissä on edelleen Quest 11kpl, seuraavana Mango 8kpl ja Df 7kpl. Quattro kirii mitallisijoille, nyt 5kpl + tilatut 2kpl.
Re: Kinnerirekisteri
Lähetetty: 12 Maalis 2020, 17:49
Kirjoittaja Zeppster
Kiitos Ajou 
Pääsiäinen vois tosiaan olla hyvä ajankohta näillä leveysasteilla
Re: Kinnerirekisteri
Lähetetty: 13 Maalis 2020, 00:51
Kirjoittaja ajarmala
Zeppster kirjoitti:Pääsiäinen vois tosiaan olla hyvä ajankohta näillä leveysasteilla
Edellyttäen, että pyöräteiltä on harjattu se inhottava tappajasepeli pois. Ei kiinnosta ruveta paikkaamaan takarengasta tien päällä sateessa pimeässä ja koleassa.
Pääsiäisen ajankohtahan voi vaihdella kuukaudella vuodesta toiseen riippuen siitä, miten kevätpäiväntasaus ja täysikuu ajoittuvat... Taino, kevätpäiväntasaus on yleensä aina kohdallaan, mutta täysikuu vaihtelee.
Re: Kinnerirekisteri
Lähetetty: 13 Maalis 2020, 11:15
Kirjoittaja Zeppster
Sekin on totta... ehkä lähempänä kevättä vois olla parempi ajankohta.
Tuli jo toheloitua ennen etupyörän alle laittamista toiseen eturenkaaseen viiltohaava. Samalla huomasin, että vastaavan 28-406 Schwalben renkaan löytäminen ei ole helppo nakki edes pääkaupunkiseudulla. Tätä harjoitellaan...
Re: Kinnerirekisteri
Lähetetty: 13 Maalis 2020, 12:21
Kirjoittaja ajou
PK-seudulla on harjaukset jo alkaneet.
Re: Kinnerirekisteri
Lähetetty: 13 Maalis 2020, 18:40
Kirjoittaja janx
ajou kirjoitti:PK-seudulla on harjaukset jo alkaneet.
Vantaalla Myyrmäessä jo pari viikkoa sitten.
Re: Kinnerirekisteri
Lähetetty: 22 Touko 2020, 22:49
Kirjoittaja TorVelo

- DKc.jpg (49.82 KiB) Katsottu 3905 kertaa
Tervehdys koko porukalle!
Ehdin ajella "rekisteröimättömällä" Flevobike Orcalla neljättä kesää kun PW, peeveli, bongasi Räyskälässä varikolla. Kerronpa nyt kokemukseni:
Orcani on sähköavusteinen ja siinä on varusteena mm. Magura Big Twin jarrut edessä. Molemmat jarrukahvat vaikuttavat tasaisesti molempiin pyöriin. Ohjaus on tankkimallia, eli kahvat molemmin puolin. Ohjaustapa rajoittaa huippunopeutta herkkyyden takia. Yli 55 km/t vauhdissa pienikin korjausliike menee helposti överiksi ja kohta mennään nurin tai ojaan. Ilmiö on sorateillä rallissa tuttu, sanotaan, että "peli lähti kirjottaan". Kokeilen joskus crossipyörän ohjausiskaria.
Vaihteisto on 14-pykäläinen Rohloff. Erityisen näppärä väylillä, joissa on paljon liikennevaloja. Kahvasta kiertämällä voi pyörittää sopivan liikkellelähtövaihteen paikallaan ollessakin. Välityssuhde vakiona on sellainen, että suurimmalla vaihteella sadankahdenkympin kadenssilla mentäisiin 55 km/t. Pienimmällä vaihteella ja täydellä sähköavulla nousen kotimäkeni jyrkimmät kohdat 10 km/t vauhtia.
Musta alaosa ei ole hiilikuitua, käyttävät rakenteesta nimitystä Twintex. Lämpömuovautuvaa muovia on vahvistettu lasikuidulla, lasipitoisuus 65%. Yläosa on lasikuitua ja oli saatavissa myös hiilikuituisena. En pitänyt kevyempää rakennetta tarpeellisena tällaisessa kuudenkymmenen kilon keijukaisessa. Putkirunko jäykistää korin ja on kestänyt jopa Espoon pyöräteilläkin.
Kääntösäde on pieni ja kokonaispituus mahtuu pakuuni hiukan diagonaaliin käännettynä. Iso kulkuaukko helpottaa arkeani, en taida tulla nykyistä notkeammaksi enää. Ostoskasseja tai treenikamppeita mahtuu hyvin mukaan.
Tanskan Velomobilcenter.dk oli paikka, jossa sain koe- ja koulutusajot tehdä ja kaupatkin syntyivät. Hetken ajan oli varakas olo, hinta kun Tanskan kruunuissa oli kunnioitettava pino seteleitä.
Nikki on ansaittu ja kuvat taitavat tulla enimmäkseen onnettomuusketjuun.
TorVelo
Re: Kinnerirekisteri
Lähetetty: 22 Touko 2020, 23:29
Kirjoittaja jori
Re: Kinnerirekisteri
Lähetetty: 23 Touko 2020, 07:50
Kirjoittaja PW
Jep kiva kun TorVelo kirjotit - viimein 
Jäin miettimään, mistä johtuu tuo Orcan ohjauksen ominaisuus, ett "lähtee kirjottamaan" - vai onko vika, jonka vois korjata? Sanoit, ett ohjaus on herkkä, voiko ohjauksen välitystä säätää vähemmän herkäksi?
Re: Kinnerirekisteri
Lähetetty: 23 Touko 2020, 09:03
Kirjoittaja ajou
Tervetuloa joukkoon iloiseen!