Riippuu siitä, miten se biopolttoaine valmistetaan.
Samaa voi ajatella hybrideistä. On saatu tehtyä järjestelmä, jolla vero saadaan pieneksi. Päästöt nimellisesti pieniä, mutta bensalla ajaessa ne on kuitenkin bensalla käyviä tavallisia autoja päästöineen kaikkineen. Toki ajo profiili on todella suuressa osassa. Osalle käy, osalle ei.
Että joku Volvon XC90 T8 on ekoauto, koska hybridi. Co2 päästö 49 ja vero sen mukaan. Pata 2 litrainen kahdella ahtimella, tuottaa 320 hp / 400 Nm. Ei tuommoisella teholukemalla olevat ennen olleet ekoautoja. Sähkömoottorin tehot tohon päälle. Luvattu kulutus vähän yli 2 litraa, havaittua koe-ajolla, n. 8-10 litraa. Hups.
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/vol ... scription/
Vanhan bensa-auton konvertointi pudottaa päästöjä n 80 prossaa. Eli alkujaan vaikka 200 grammaa päästellyt on konvertoinnin jälkeen enää 40 gramman tupruttaja. Eikä tarvitse valmistaa uusia akkuja, joka on noiden sähkökiulujen akilleen kantapää.