Re: MBB tandem 2WR
Noiden varret menee aika leveelle ja mistä löydän
netistä piip
Haarukan etupuolella, vaijerin vetosuunta lähtee etuviistoon vähän hankalasti
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Noiden varret menee aika leveelle ja mistä löydän
netistä piip
Haarukan etupuolella, vaijerin vetosuunta lähtee etuviistoon vähän hankalasti
PW kirjoitti:Noiden varret menee aika leveelle
ja mistä löydän
netistä piip
![]()
Haarukan etupuolella, vaijerin vetosuunta lähtee etuviistoon vähän hankalasti
Cantileverjarruaikaan naistenpyörissä oli takana sellaisia rullalla varustettuja vedonkääntäjärullia.
Tuonne haarukan etupuolelle mahtuu varmasti tavallinen yhdysvaijeri. Sitten voit vetää vaijeriputken yhdysputken läpi sivuvetojarrun vaijerinjohtoputkella, kuten etuvaihtajien vaijereille on joissain nojapyörissä tehty.
jori kirjoitti:PW kirjoitti:Noiden varret menee aika leveelle
ja mistä löydän
netistä piip
![]()
Haarukan etupuolella, vaijerin vetosuunta lähtee etuviistoon vähän hankalastiCantileverjarruaikaan naistenpyörissä oli takana sellaisia rullalla varustettuja vedonkääntäjärullia.
Tuonne haarukan etupuolelle mahtuu varmasti tavallinen yhdysvaijeri. Sitten voit vetää vaijeriputken yhdysputken läpi sivuvetojarrun vaijerinjohtoputkella, kuten etuvaihtajien vaijereille on joissain nojapyörissä tehty.
"Tavallinen yhdysvaijeri", "vaijeriputken yhdysputki", "sivuvetojarrun vaijerinjohtoputki"
- kaiken muun ymmärsin
Joo, sekoilin. Tarkoitin tietenkin v-jarrun sivulta vetävää putkikaarta.
Jos laittas noin vinoon, vaijeri lähtis kivaan suuntaan - runkoputkikylläkin välissä mutta mutka putkella tai putki rungon läpi tai sitten runkoputki kiertäen 2haarasella vaijerilla.
Entäs H-jarru (v-jarru) ja reikä poikittain runkoputken läpi sille väliromppeelle ja käyttövaijeri sisälle runkoutkeen tai ulkopuolelle.
Tällä tekniikallahan H-jarrun voisi laittaa haarukan takapuolelle ja vaijeri lyhenisi ja olisi parempaan suuntaan.
Eikös v-jarru mahdu putken allekin, kun laittaa sen kuvan mukaisesti vinoon? V-jarruihin sirryttin suremman tehon takia, jpten tandemiin mieluummin sellainen
Tandemin ketjut menee ny vaihtoon - kun nykyset hankaa rattaan kylkiin, ni laitan 8-pakanketjut. Takana vähän semmosta ongelmaa ettei palauta, pienemmälle rattaalle ainakaan heti. Johtuuko pitkästä ketjusta, huonosta siirtäjähäkin jousesta, jostakin muusta?
Toinen ketjukysymys: Saako/pitääkö siirtäjähäkki olla ihan suorassa kun ketju isoimmilla rattailla?
Kun jalkovälistä paljastui tilaa, niin huomasin ett etukiekko heittää yhdessä kohtaa hiukan - johtunee yhden pinnan katkeamisesta Tartteis vissiin tuokin pinna löytää ja saada asennettua - oikastua kiekko, ennenku menee pahemmaks, tai katkee lisää pinnoja.
Puristettava keskiö ja siihen menevä riisuttu keskiökasetti. Laitan oluttölkistä peltiä väliin koska vähän löysä.
Kokonaisuutena romuista puretut avovaihteet, vannejarrut ja halpiskiekot ovat tuoneet niin paljon työtä ja harmia, etten itse jaksa enää niiden kanssa taistella
Juu, ketjulinja hiljeni huomattavasti kun oikeen paksunen ketju - enää pitää ääntä se vanha häkki.
Tänään vois olla tandemharkkapäivä
Viimenen kuva, tarakka ja retkipatjalokari taakana.
V-jarru ny sovituksessa, taitaapi onnistua mutta kuvan jarrutappia pitää vähän laskea jotta kenkä sekä länki mahtuu tiukkaan paikkaan.