Baronilla jatkettu kauppareissu. Flättipolkimilla ja crocseilla kun kaikki pyöräilykengät näköjään
maalla. Sattui kaksi pyöräretkiläistä ajamaan samaan suuntaan ja sain kaupan pihassa haastateltua.
Olivat etelä-suomesta lähteneet reissuun ja Kautokeino tais olla tavoite. Tekevät kirjaa matkastaan.
Crocseilla sai vielä polkaista avaimenhakureisun. Unohdin avaimet sisään kun säädin jarruja.
Tuli reipas viiskymmentä lisää päivän saldoon. Oulussa joku ihme tapahtuma taas kun porukkaa
paljon liikenteessä. Oli väylää etsittävä keskustan läpi.
Josko nämä työhommat alkais helpottamaan tänään niin kerkeäis vähän polkeakkin Tänään selviää onko viimeinen päivä vai kidutetaanko vielä määräaikais soppareilla
Olen pyörän käyttäjä, en sen huoltaja.
HPV Gekko Fx 2013-> Optima Baron XS 2014-> Performer Toscana 20/26 2015->
Josko nämä työhommat alkais helpottamaan tänään niin kerkeäis vähän polkeakkin Tänään selviää onko viimeinen päivä vai kidutetaanko vielä määräaikais soppareilla
Otan osaa. On se määräaikainenkin sentään jotain ja ainakin tyhjää parempi. Meillä yliopistomaailmassa professoritkin ovat määräaikaisilla soppareilla. Parhaat viisivuotisia, mutta tyypilliset sopimukset "tarkistetaan" vuosittain, tai vähintään parin vuoden välein. Puhumattakaan muusta henkilökunnasta.
Kumma juttu. Vaikka hallituksemme tekee kiltisti kaiken, mitä Brysselistä, NATOsta tai USAsta kehdataan pyytää. Luulisi että ainakin hymypoikapatsas olisi annettu.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Luulisi että ainakin hymypoikapatsas olisi annettu.
Tai "kiva kaveri" palkinto. Se on toinen nykyään jaettava. Tytär juuri sai ja siinä oli huikee stipendikin mukana = leffalippu. Hymytyttö pystissä tulee vaan se kipsipötikkä.
Otan osaa. On se määräaikainenkin sentään jotain ja ainakin tyhjää parempi. Meillä yliopistomaailmassa professoritkin ovat määräaikaisilla soppareilla. Parhaat viisivuotisia, mutta tyypilliset sopimukset "tarkistetaan" vuosittain, tai vähintään parin vuoden välein. Puhumattakaan muusta henkilökunnasta.
Kumma juttu. Vaikka hallituksemme tekee kiltisti kaiken, mitä Brysselistä, NATOsta tai USAsta kehdataan pyytää. Luulisi että ainakin hymypoikapatsas olisi annettu.
Kiitos, kyllä se oli tuossa firmassa viimeinen työpäivä. 6-vuotta siellä sai olla. Viimeiset päivät oli ihan hullua, tosin niin ne loppuunmyynnit on! Nyt hiukan lomailua
Olen pyörän käyttäjä, en sen huoltaja.
HPV Gekko Fx 2013-> Optima Baron XS 2014-> Performer Toscana 20/26 2015->
Sainpas 100,5km täytettä kilsakisaan maantienlaitaa ajamalla. Kyllä muuten kulki hyvin, välillä tosin oli jopa hiukan vastatuulta. Mut oli niin mukavaa ajaa maantienlaitaa ettei tosikaan! Tuli oikein kaahattua kun pitkät matkat mentiin taas 30-35kmh ja usein 40kmh . Ekan maantieosuuden jälkeen keskinopeus oli 27kmh mutta siitä se sitten laski kun tuli kaikkia hidastelukohtia mukaan.
Niin ja hitsit sitä tunnetta kun lähtee ylämäessä ohittamaan maantiepyöräilijää . Aika harvinaista herkkua, yleensä nuo menevät minusta ohi mutta nyt kävi toisin. Ei edes lähtenyt perään, mutta koska itellä oli energiaa niin kiihdytin mittariin 27kmh. No siinä ei ollut mitään tappomäkeä, en mä sellaisessa olis tollasia lukemia mittariin saanut.
HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.
Taskisen Urpon kilsat vetää hiljaseksi
Ittelle tuli viikon aikana paljon kilsoja muttei yhtään pyörällä, vaikkakin tandemi sai kovasti kyytiä, auton katolla Penkki täynnä itikan raatoja
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Ukkosessa poljin vähän asioilla ja joutui Yli-iissä pitämään jonkun tunnin sadetta.
Rapiat 60km ja n. 1300km heinäkuulle.
Ai niin, porot on hassuja. Piti katsoa kuinka lujaa se poro kulkee...yli 40km/h selvästi.
Ei ollut eläinrääkkäystä, viileä keli ja hetken vaan juoksutin. Noilla hölmö tuo pakoreaktio
urbaaneihin olosuhteisiin. Tunturiin susien kanssa kisailuun jalostunut.
Sadan kilometrikisan päivän jälkeen omassa joukkueessa omat kilometrit 8802,6. edelleenkin jokainen päivä vähintään 50km ajettu ja vähitellen kelien mukaan haaveet nojapyörästä siirtyvät taas ensikaudelle.
Toukokuu 2016 (3293,0 km)
Kesäkuu 2016 (2359,6 km)
Heinäkuu 2016 (2623,6 km)
Elokuu 2016 (526,4 km) 8päivää
Viimeksi muokannut Jarmo H, 12 Elo 2016, 05:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mangopariskunta polkee aika tasatahtiin - Terpalla 200m johto
Mä olen johdossa vissiin vaan prosentin suuremman mittarivirheen takia minulla tänään 100,1 km ja Sailalla 99,1 km. Nokian kilometreihin kun vertaa niin virhe lienee 2% luoķkaa.
Nojasyklismiä vuodesta 2010
"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"
Mangopariskunta polkee aika tasatahtiin - Terpalla 200m johto
Mä olen johdossa vissiin vaan prosentin suuremman mittarivirheen takia minulla tänään 100,1 km ja Sailalla 99,1 km. Nokian kilometreihin kun vertaa niin virhe lienee 2% luoķkaa.
Kaikki konstit käyttöön;)
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.