Re: MBB-tavaratandem
Runko fiksattu, takakeskiökelkka asennettu ja penkin tuki pultattu siihen.
Posti/kauppa reissun ainakin kesti, kävin noukkimassa parit Tepon lyhentämät kammet, jotka tulee tähän.
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Runko fiksattu, takakeskiökelkka asennettu ja penkin tuki pultattu siihen.
Posti/kauppa reissun ainakin kesti, kävin noukkimassa parit Tepon lyhentämät kammet, jotka tulee tähän.
Pöh, poro siellä tojottaa tiellä, eikä pääse näkemään, mitä on tehty.
Onko sulla kädet yläviistoon
jooseha kirjoitti:Onko sulla kädet yläviistoon
Luulis SUN tietävän, ettei kääntyväkeskiöisen tanko ole kuin vipuja varten
Vilijami kirjoitti:jooseha kirjoitti:Onko sulla kädet yläviistoon
Luulis SUN tietävän, ettei kääntyväkeskiöisen tanko ole kuin vipuja varten
Kainaloiden kuivatukseen
Penkki tais tulla vähän turhan nojalleen, kädet oli ainakin ihan suorana.
No perhana miten on taas hieno kone. Imatran konepaja pistää parastaan.
Niin pistää. Tuohon sopisi "viimeistelyksi" ruostuvien kohtien kylmägalvanointi
Vilijami kirjoitti:Luulis SUN tietävän, ettei kääntyväkeskiöisen tanko ole kuin vipuja varten
Teinkö mä tuonkin väärin, kun en laitoin vivut mutten ohjaustankoa
jori kirjoitti:Pöh, poro siellä tojottaa tiellä, eikä pääse näkemään, mitä on tehty.
Se on vuohi!
Se on hieho... eiku Hieno!
Nyt kestää tuo kulma sen minkä putkikin, eikä putkikaan hajoa, kun ei ole kriittisiin kohtiin hitsailtu. Tuhrhaan tätä piilottelit vuohen taakse. Tämähän on mestariteos.
Nyt mutkasta tuli uskottavan näköinen, eikä häviä enää tyylissäkään pakoputkimutkalle. Hyvä!
Takana kampi paikoillaan, taitaa tuolla penkin korkeudella mahtua kenkä pyörimään kun tuo keskiö on niin levee.
Onkos noissa pinkeissä kulmissa vahvistamisen tarvetta, vai uskotaanko, ett kestää ilman?
En usko, että kannattaa lähteä syyhyttä saunaan noiden kohtien kanssa. Runkoputken ja emäputken liitos on melko edessä, joten se ei liikaa kuormitu painovoimasta, vain etukuskin polkemisvoimat ja ennen kaikkea jarrutus kuormittaa tuota kohtaa. Uskoisin sen silti kestävän. Sama koskee tuota edempää liitosta. Edellyttäen tietenkin, että hitsit on onnistuneet.
Vastaisen varalle. Tuota kampiholkin haaraahan voi pidentää, jos joku haluaa rakentaa tällaisen pitkillä takakammilla. Ei tuossa kantapäät vielä maahan ota.
Minua viehättää tuo takakampikeskiö-istuinkannatin yhdistelmärakenne, jotka molemmat ovat kiinni yhteisillä putkiklemmareilla. Mikset muuten käyttänyt U-pultteja, vaan kahta vastakappaletta ja suoria pultteja?
Olishan se sievempi u-pulteilla. Se ei oikein ottanu mennäkseen paikoilleen U, nyt vois mennä ku putkenpuolikkaat on puristettu tiukkaan.
PW kirjoitti:keula.jpg
Onkos noissa pinkeissä kulmissa vahvistamisen tarvetta, vai uskotaanko, ett kestää ilman?
Itse en uskaltas jättää vahvistamatta, silloin kun toiselle tekee.