Tällä mennään nyt ainakin toistaiseksi.
Aamulla Botniahallissa kilometrejä kertyi melkein 108 kolmessa tunnissa. Hienosti kulkee.
Tuomo
Tällä mennään nyt ainakin toistaiseksi.
Aamulla Botniahallissa kilometrejä kertyi melkein 108 kolmessa tunnissa. Hienosti kulkee.
Tuomo
Savenmaan Trike "Taipale" 2011 May -> / Raptobike Lowracer 2013 September -> Dual 700C Raptobike (lowracer) 2015 January
Tiukkaan on Raptobike pakattu, tykkään
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Ottaako eturengas jarrutuksessa runkoon? Ei juuri rakoa kuvasta erota.
vuoltu kirjoitti:Meikäläinen ( 135kg fillarin kanssa
) tarvii siihen 375W...
Siis samoila kaavoilla. Myös karkealla näppituntumalla sanoisin että kokotavalla tuolla hehtaarilla se on
Tuolla painolla Kreuzotterikin antaa saman suuruiset luvut. Eipä ole aiemmin tullut ajateltua miten valtavasti tehoa aikuisen kokoiset miehet tarvii liikkuakseen kovaa Vaikka olisihan sen pitänyt käydä mielessä, kun pyörä ei tunnu kulkevan retkikamppeissa mihinkään
eikä edes olla lähelläkään tuota 135 kiloa.
Joo,
jooseha kirjoitti:Ottaako eturengas jarrutuksessa runkoon? Ei juuri rakoa kuvasta erota.
Joo, arvelinkin että joku huomaa sen. Jos jarruttelee rauhallisesti (takajarrulla saa lisää jarrutustehoa) niin ei ota. Mutta kovassa/paniikki jarrutuksessa se ottaa.
Olen miettinyt jos holkittais etuhaarukkaa hieman niin että rengas siirtyisi esim. 5mm alaspäin.
Savenmaan Trike "Taipale" 2011 May -> / Raptobike Lowracer 2013 September -> Dual 700C Raptobike (lowracer) 2015 January
vuoltu kirjoitti:Mutta kovassa/paniikki jarrutuksessa se ottaa.
Eihän toi paniikissa ole ongelma olleenkaan kun jarrutusteho vain kasvaa kun rengas jarruuttaa runkoon itse jarrun lisäksi
Ehkäpä lukkojarrutus etupyörällä ei ole ihan toivottavaa
- Richard "Riku" Griffin
Savenmaa Alku (2010 - 2011) Azub Bufo (2011 - 2014) MetaPhrastic.28 (2012 ->) MetaPhat (2013 - 2017) Nopia (2017 - 2019) Specbike Extrim (2017 -> & 2019 ->)
Wacky kirjoitti:vuoltu kirjoitti:Mutta kovassa/paniikki jarrutuksessa se ottaa.
Eihän toi paniikissa ole ongelma olleenkaan kun jarrutusteho vain kasvaa kun rengas jarruuttaa runkoon itse jarrun lisäksi
Ehkäpä lukkojarrutus etupyörällä ei ole ihan toivottavaa
En nyt oikein usko että tuon takia lukkoon menisi. No jos hiekkaa kenties sitten? Jokatapauksessa kovaa pitää jarruttaa että tulee kosketus. Pitääpä experimentoida tarkoitushakuisesti kun tulee sellaiset kelit että viitsii ulos lähteä pyöräilemään. Ei myöskään haittaa ohjattavuutta ko. tilanteessa - kokeiltu on. Mutta ei viitsisi kuluttaa runkoon renkaan kuvaa...
Savenmaan Trike "Taipale" 2011 May -> / Raptobike Lowracer 2013 September -> Dual 700C Raptobike (lowracer) 2015 January
vuoltu kirjoitti:Olen miettinyt jos holkittais etuhaarukkaa hieman niin että rengas siirtyisi esim. 5mm alaspäin.
Samaa katsoin minäkin mutta joo. Et ehkä kaipaa että kovemmassa (etu-) jarrutuksessa ohjaus takertelee (kun sivuttaissuunnassa tulee kitkaa runkoon laahaavasta eturenkaasta) ja tietysti tulee yllätys jarrutusmomentti vielä peliin mukaan.
Holkin voi tehdä mutta normaali haarukan ohjainputki on tilkan leveämpi juurestaan. Periaatteessa stemmin ja ylemmän ohjainlaakerin väliin tulevia holkkeja voisi käyttää mutta sitten joudut vaikkapa juomatölkin pellistä tekemään alalaakerin koolille sovituksen ettei lonksu.
Mulla tämä sama ongelma kun pitää maasturiin tehdä etäohjaukselle laippa joka pukkaa alakoolia ylöspäin. Kuten myös että etäohjauksen stemmiputki tulee toimimaan myös "ohjainputkena" jolloin toiselle laakerikoolille tarvitaan sama käsittely.
-Mika
Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.
Premnas kirjoitti:Vai että rauhallista
!
Ite kun haaveilee pääsevänsä edes 25kmh keskinopeutta normaaliajossa. Johonkin se vaan tökkää, ei vaan jaksa. Nyt on totaalisen jumittunut kahden kympin kriisiin
.
Hanki kunnon sähköavustus, niin pääset keveästi yli 25 km/h keskinopeuksiin.
Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason
http://www.flickr.com/photos/saholm/ ja http://www.flickr.com/photos/15504224@N07/ SH26
irakas kirjoitti:Premnas kirjoitti:Vai että rauhallista
!
Ite kun haaveilee pääsevänsä edes 25kmh keskinopeutta normaaliajossa. Johonkin se vaan tökkää, ei vaan jaksa. Nyt on totaalisen jumittunut kahden kympin kriisiin
.
Hanki kunnon sähköavustus, niin pääset keveästi yli 25 km/h keskinopeuksiin.
Ei ainakaan laillisella vehkeellä. Nm. aamulla 29 keskarilla töihin
- Richard "Riku" Griffin
Savenmaa Alku (2010 - 2011) Azub Bufo (2011 - 2014) MetaPhrastic.28 (2012 ->) MetaPhat (2013 - 2017) Nopia (2017 - 2019) Specbike Extrim (2017 -> & 2019 ->)
Wacky kirjoitti:irakas kirjoitti:Premnas kirjoitti:Vai että rauhallista
!
Ite kun haaveilee pääsevänsä edes 25kmh keskinopeutta normaaliajossa. Johonkin se vaan tökkää, ei vaan jaksa. Nyt on totaalisen jumittunut kahden kympin kriisiin
.
Hanki kunnon sähköavustus, niin pääset keveästi yli 25 km/h keskinopeuksiin.
Ei ainakaan laillisella vehkeellä. Nm. aamulla 29 keskarilla töihin
Rekisteröity sähköskootteri on katulaillinen, jos haluaa itse avustaa niin potkuttelee vauhtia kuin kickbikellä
Menee (taas) OT:ksi
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
Jos on sopivasti mäkiä, voi avustuksella mennä vauhdilla ylös ja kiihdytys paranee huipun ylityksen jälkeen. Jos lentää alamäet ja kunto riittää tasaisella, voi saada hyvän keskiarvon. Ylämäkeen lepäily säästää voimia tasaiselle. Toki reisiäkin tarvitaan, mutta ei 29 keskarina alamäissä 50 tai enemmän kaahatessa tarvitse kompensoida tasaisella niin paljon ylämäkien pudonnutta vauhtia. Pudotus ylämäessä on lainmukaisella pyörällä vain 4 km/h, jos ei kaahaa lihaksilla yli sallitun avustusnopeuden.
Wacky kirjoitti:irakas kirjoitti:Premnas kirjoitti:Vai että rauhallista
!
Ite kun haaveilee pääsevänsä edes 25kmh keskinopeutta normaaliajossa. Johonkin se vaan tökkää, ei vaan jaksa. Nyt on totaalisen jumittunut kahden kympin kriisiin
.
Hanki kunnon sähköavustus, niin pääset keveästi yli 25 km/h keskinopeuksiin.
Ei ainakaan laillisella vehkeellä. Nm. aamulla 29 keskarilla töihin
Tätä kommenttia en ymmärrä. Eikös sähköavustuksella saa ajaa juurikin tuota 25 nopeutta kaikki ylämäet ja sitten vain verskinä miehenä ajelee alamäet polkemalla kovemmin. Ei kai mikään estä ajamasta sähköavusteisella yli 25, vain sähköavustuksen pitää sen yläpuolella himmetä. Kyllä se keskinopeus aika helposti nousee yli 25 jos kaikki hitaat kohdat menee moottorilla (avusteisesti) sen 25 ja muuten polkee kuin riivattu.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
En minäkään. Sähköavusteinen saa avustaa 25kmh asti ja sen jälkeen sen on lakattava avustamasta. Mutta ei sen pyörän maksiminopeus todellakaan ole 25kmh.
Mitä tulee sellasen hommaamiseen niin en suostu . Haluan kuitenkin yrittää päästä pelkästään lihasvoimalla sellasta nopeutta.
HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.
jori kirjoitti:Wacky kirjoitti:irakas kirjoitti:Premnas kirjoitti:Vai että rauhallista
!
Ite kun haaveilee pääsevänsä edes 25kmh keskinopeutta normaaliajossa. Johonkin se vaan tökkää, ei vaan jaksa. Nyt on totaalisen jumittunut kahden kympin kriisiin
.
Hanki kunnon sähköavustus, niin pääset keveästi yli 25 km/h keskinopeuksiin.
Ei ainakaan laillisella vehkeellä. Nm. aamulla 29 keskarilla töihin
Tätä kommenttia en ymmärrä. Eikös sähköavustuksella saa ajaa juurikin tuota 25 nopeutta kaikki ylämäet ja sitten vain verskinä miehenä ajelee alamäet polkemalla kovemmin. Ei kai mikään estä ajamasta sähköavusteisella yli 25, vain sähköavustuksen pitää sen yläpuolella himmetä. Kyllä se keskinopeus aika helposti nousee yli 25 jos kaikki hitaat kohdat menee moottorilla (avusteisesti) sen 25 ja muuten polkee kuin riivattu.
Saa sillä ajaa 25 ylämäet, mutta näppäränä miehenä laskeppa miten jyrkässä mäessä 120 kg pyörä + kuski + varusteet kulkee sen 25 km/h 250W tehoilla.
Keskari jää noilla nopeuksissa yleensä kaksi kilometriä tunnissa hitaammaksi kuin tasamaan nopeus joten jos et tasaisella polje yli avustuksen niin et saavuta sitä 25 keskaria saatika ylitä sitä millään pelkillä alamäkeen polkemisilla olettaen että aloitat ja lopetat samalle korkeudelle.
- Richard "Riku" Griffin
Savenmaa Alku (2010 - 2011) Azub Bufo (2011 - 2014) MetaPhrastic.28 (2012 ->) MetaPhat (2013 - 2017) Nopia (2017 - 2019) Specbike Extrim (2017 -> & 2019 ->)
Wacky kirjoitti:Saa sillä ajaa 25 ylämäet, mutta näppäränä miehenä laskeppa miten jyrkässä mäessä 120 kg pyörä + kuski + varusteet kulkee sen 25 km/h 250W tehoilla.
Mutta jos kuski polkee toiset 250W
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...