tavasti kirjoitti:JuSa kirjoitti:Minusta olisi kiva kokeilla tunnin ajoa radalla ihan erillisenä kisana, ilman että seuraavan päivänä on 12h ajo.
Joo, sitten voisi ladata täysiä eikä tarvitsisi säästellä!
Mun mielestä toi setup jossa on 200m ja 1h ekana päivänä ja sitten ultra-matka (12h) toisena ei sulje toisiaan pois.
Tämä siis jos moottori on kunnossa... Toki täysi puristus 200m:llä (ja toistettuna jokusen kerran) vaikuttaa jonkin verran tunnin maksimaaliseen suoritukseen. Seuraavan päivän 12h on sitten "palauttelulenkki" jota tuskin kukaan pystyy vääntämään "täysillä".
Näin jonkin aikaa kun seurailin kommentteja ja jälkianalyysejä niin parhaan 12h tuloksen saa, kun:
- tankkaa oikein (koko kilpailuviikonloppuun), etenkin edellisen päivän muiden matkojen aikana/jälkeen
- opettelee mikä ravinto toimii omilla 3+ tunnin lenkeillä, sekä mikä on pitkän matkan tavoitesyke
- ajelee lenkin tavoitesykkeellä ja tauot minimoiden ainakin puoleen väliin
- jos tuntuu että hyvin kulkee niin loppumatkalle voi koettaa laittaa lisää "höyryä".
Näitä toki on helppo näin "sivusta" laukoa kun vuoden pisin lenkki on jotakin 60-80 km... Ja se sykemittari ja oman kropan/kuomituksen/sykkeen tuntemus on ehdoton edellytys. 12h on pitkä aika ja motivaation ylläpitoon tarvitaan muutakin kuin verrokki ajelijoita radalla. Tätä on hyvä harjoitella omilla pitkillä lenkeillä...