Voisitko kuvata tähän sen keulaosan molemmin puolin.
Olikos se nyt riittävän jämäkkä?
Miksi oikeella puolella on kevyempi putki kuin vasemmalla? En nyt heti löytänyt selvitystä tästä jutusta.
Niin, miusta tuo ei juuri notku - joku kovempijätkä voi sen solmuun saada mutta toisaalta tuohan on vasta "hepattu" kiinni Jos sen joku oikeesti hitsais
Ymmärtääkseni oikea putki on paksumpi koska vasemmalle polkimelle tulee pidempi vipu/vääntövoima rakenteeseen koska siitä on pitempi matka eturattaalle. Korjatkaa jos oon ymmärtäny asian väärin.
Tuosta keveydestä vielä, kun vaihdoin renkaan päältä kulkevan putken nykyisiin ni huomasin ett se oli huomattavasti kevyempää materiaalia ku nämä - ihan käsissä huomas eron. Ohuempaa ehkä tai sitten muutenkin kevyempää.
Pitääks tätä nyt alkaa keventämään ja kokeilemaan
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Miten niin grammanviilaus kallista, ei menny ku vähän rälläkän terää ja 120g pyörästä pois. Paikallaan kammesta painaen en huomannu liikettä etukolmiossa.
Toiselt puolelt lähtis enempi grammoja
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Yks ongelma näissä kovin loivakulmaisissa haarukoissa on se ett haarukan olkapäät pitäs olla hyvin kapeet, ettei reidet ota niihin kiinni. Kun yritetään saada penkkiä mahollisimman alas. Oikeenlaista haarukkaa tartteis suunnitella kans.
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Yks ongelma näissä kovin loivakulmaisissa haarukoissa on se ett haarukan olkapäät pitäs olla hyvin kapeet, ettei reidet ota niihin kiinni. Kun yritetään saada penkkiä mahollisimman alas. Oikeenlaista haarukkaa tartteis suunnitella kans.
Yks ongelma näissä kovin loivakulmaisissa haarukoissa on se ett haarukan olkapäät pitäs olla hyvin kapeet, ettei reidet ota niihin kiinni. Kun yritetään saada penkkiä mahollisimman alas. Oikeenlaista haarukkaa tartteis suunnitella kans.
Felvo tyylinen, haarukaton ratkaisu?
....
Jukka
Se voisi ratkaista ongelman. Tuossa toinen isoilla pyörillä (Chinkara):
Joo, jotain tommosta tuossa pähkäilin kun pyörää tuijottelin. Vieläkään ymmärrä miks Flevo ja Airbike on vaikeempia ajaa - alaohjaus vai erilainen jättö ehkä ohjaustangon puute? En muista oliko Jupetin Flevossa ohjaustankoa, sillä viime vuonna kokeilin ajaa heikolla menestyksellä.
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Painoo tällä oli Nokian virallisen kisamittauksen mukaan reilu 17kg. Penkki painaa n. 2kg jos tekis hiilaripenkin - 1,5kg, vois takaputkenkin poistaa -600g ja keulakolmiosta lähtis n. -300g ja lampaannahka pehmustekin painaa 950g Olis mahollisuus päästä lähelle 14kg. Seuraavat grammat rahalla pyörivistä osista.
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Joo, jotain tommosta tuossa pähkäilin kun pyörää tuijottelin. Vieläkään ymmärrä miks Flevo ja Airbike on vaikeempia ajaa - alaohjaus vai erilainen jättö ehkä ohjaustangon puute? En muista oliko Jupetin Flevossa ohjaustankoa, sillä viime vuonna kokeilin ajaa heikolla menestyksellä.
Petri
Piirtelin paperille, tuli pythoni positiivisella jätöllä muistan joskus miettineeni ett pitäs tehdä pythoni normijätöllä
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Eikai pyyttonissa voi olla positiivistä jättöä? Koko ideahan perustuu ohjauksen keskittämiseen kuskin painon ja negatiivisen jätön avulla! Joku flevo, airbike tai "normaali" mbb semmoinen on.
Eikai pyyttonissa voi olla positiivistä jättöä? Koko ideahan perustuu ohjauksen keskittämiseen kuskin painon ja negatiivisen jätön avulla! Joku flevo, airbike tai "normaali" mbb semmoinen on.
Ei kait sitten mutt parhaiten kuvaa tuota piirrosta
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Yks ongelma näissä kovin loivakulmaisissa haarukoissa on se ett haarukan olkapäät pitäs olla hyvin kapeet, ettei reidet ota niihin kiinni. Kun yritetään saada penkkiä mahollisimman alas. Oikeenlaista haarukkaa tartteis suunnitella kans.
Petri
Niin, jos ajan tätä ilman paksua pehmustetta, reidet ottaa ikävästi haarukan olkapäihin. Kaventaakin noita vois, rälläkällä pari senttiä molemmista pois ja takasin kiinni.
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Yks ongelma näissä kovin loivakulmaisissa haarukoissa on se ett haarukan olkapäät pitäs olla hyvin kapeet, ettei reidet ota niihin kiinni. Kun yritetään saada penkkiä mahollisimman alas. Oikeenlaista haarukkaa tartteis suunnitella kans.
Petri
Niin, jos ajan tätä ilman paksua pehmustetta, reidet ottaa ikävästi haarukan olkapäihin. Kaventaakin noita vois, rälläkällä pari senttiä molemmista pois ja takasin kiinni.
Rälläkkä tietysti keventääkin, mutta vasaralla muotoilemalla pääsee vähemmällä.
Ota haarukka irti ennen vasarointia, niin ei mene laakerit rikki moukaroidessa. Painava tuki haarojen väliin ja pienemmällä vasaralla takomista olkapäähän.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma