Re: Paikallisia liikenne-erikoisuuksia
Mahtava aurata talvella Idean isä tuskin pyöräilee koskaan selvinpäin, onneksi en asu Forssassa.
Jukka
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Mahtava aurata talvella Idean isä tuskin pyöräilee koskaan selvinpäin, onneksi en asu Forssassa.
Jukka
jviirret kirjoitti:Mahtava aurata talvella
Idean isä tuskin pyöräilee koskaan selvinpäin, onneksi en asu Forssassa.
Minua ihmetyttää, ettei noita mopoautoja saada kitkettyä kevyenliikenteenväylältä pelkällä liikennemerkillä. Jos ei merkki tehoa, muutamalle sakko, niin uskovat. Mopoautoilijat nimittäin saavat helposti karenssia autokortin saamiseen, jos tötöilevät.
Jos tuo taas on joku piha-alue, jossa mopoautoilla on lupa ajaa, tuossa on jotain järkeä, mutta sitten on ylen juttu päin helvettiä. (ei kyllä olisi mikään ihme)
Tuo taitaa olla konstruoitu siten, että mopoauton korkeus ja lyhyt akseliväli aiheuttavat nyökkimistä, joka liian kovaa ajaen lyö etuspoilerin tiehen. Tuollaisen voisi laittaa ja mitoittaa tavallisille henkilöautoille tuonne Kaupin urheilupuiston parkkipaikan tuntumaan. Ajavat jalkopallotreeneihin ja pois kulkevat "pojat" autoillaan törkeää vauhtia siihen nähden, että paikka on parkkipaikka, jonka yli kulkee jatkuvasti eri ikäisiä ihmisiä pukuhuoneen ja kentän väliä ja koirankusettajia myös koko ajan. Olen yrittänyt saada tuohon pihakatu statuksen, muttei ole vielä onnistunut.
wwhv kirjoitti:olisivat vaikka rakentaneet jonkun kavennusportin tai vastaavan mistä
mopoauto ei mahtuisi kulkemaan...
Ääni tälle. Portti vaikka 120 cm leveä. Tai miten leveitä ne mopoautot nyt ovatkaan?
ajarmala kirjoitti:Portti vaikka 120 cm leveä.
Pitää se portti olla 126cm, kun polkupyörän max leveys on 125cm.
Pyöräliiton keskustelussa fb pohtivat, mikä tuo on, millä ja kuka saa kulkea. Ei miusta tullu selvää vastausta, ni laitan tänne viisaammille vastattavaksi. Tampereella tais tämä uus rakennelma olla.
Kauhulla katson tällästä rakentamista . Sana esteetön liikkuminen ei toteudu tässä . Ajappa tässä sähköpyörätuolilla , tai jollain muulla apuvälineellä .
Ei ole päättäjät taineet ajatella mitään , kun tälläseen ovat päättyneet .
jossakin lehtijutussa oli että on pelkästään jalankulkijoille. pyöräilijät ei saa käyttää.
Jalankulkijoiden liikennemerkki näkyy olevan.
yaana kirjoitti:Jalankulkijoiden liikennemerkki näkyy olevan.
Väärin Se on kävelykadun liikennemerkki, tarkoitettu jalankulkijoille ja pyöräilijöille: https://fi.wikipedia.org/wiki/K%C3%A4velykatu
Sama merkki pyöreänä olisi jalkakäytävä ja ainoastaan jalankulkijoille, alle 12v pyöräilijöille (ja sähköajoneuvvoille): https://fi.wikipedia.org/wiki/Jalkak%C3 ... %A4v%C3%A4
Jukka
jviirret kirjoitti:yaana kirjoitti:Jalankulkijoiden liikennemerkki näkyy olevan.
Väärin
Se on kävelykadun liikennemerkki,
Ei, se ei ole merkki 575, vaan 682 eli opaskyltti jalankulkijoille. (Vastaava kuin "JYVÄSKYLÄ 250") 575 on makaava suorakaide, kun 682 on neliö. Se ei siis rajoita mitään eli joukkoon vaan
Aivan, noita 681 ja 682 merkkejähän on mun työmatkallakin pilvin pimein Osa valtatien varren pyörätiestä on autotietä ja kun pyörätie loppuu niin siin on 681 ja 682 päällekkäin tarkoittamassa että ko. tie on tarkoitettu myös jalankulkijoille ja pyöräilijöille(eli ei saa mennä valtatien puolelle vaan pitää ajaa pyöräilijöille tarkoitettua tietä). Työkaveri asuu tuollaisen tien varressa ja saa aika ajoin kuulla huutoa pyöräilijöiltä kun niiden mielestä se on pyörätie
Jukka
Täällä Oulun keskustassa oli vastaavan kaltainen putki tehty rakennustyömaan ajaksi. Minä tulkitsin asian niin, että kolmipyöräisestä nojapyörästä tulee "kävelyä avustava laite" kun sillä ajaa kävelijöiden vauhtia. Kukaan ei kommentoinut, eikä edes katsonut pahalla silmällä, vaikka monet kerrat ajelin siitä läpi.
jalankulkijoille se kuitenkin on tarkoitettu. taitaa korkeuskin olla sellainen
että ei ainakaan pystypyörällä halua lähteä koettamaan?
eikös se pureta sitten kun liikennerakennelmat tulevat valmiiksi?
Jooseha on oikeassa. Merkillä on osoitettu "jalankulkijoille tarkoitettu reitti". Sillä ei kuitenkaan voi kieltää muutakaan väylälle muuten luvallista liikennettä. Joten sekaan vaan. Rakennelman luonteesta johtuen tosin sitten hyvin hyvin varovasti.
Mistä muuten tulee tällaisten suunnittelijoiden ajatus siitä, että pyörää taluttava henkilö veisi jotenkin vähemmän tilaa kuin sillä ajava? Aika usein noissa lukee sivulla "Taluta pyörää".
wwhv kirjoitti:jalankulkijoille se kuitenkin on tarkoitettu. taitaa korkeuskin olla sellainen
että ei ainakaan pystypyörällä halua lähteä koettamaan?
Juu, en taida korkopyörälläni mahtua paitsi taluttaen.
Täytyy käydä testaamassa.