Sivu 20/56
Re: Liikennepolitiikkaa
Lähetetty: 06 Loka 2016, 15:51
Kirjoittaja jori
Hopea kirjoitti:PW kirjoitti:Kaupunkifillari raportoi Hesan poliisin valvontaviikosta, sakottaneet myös kävelykadulla pyöräilystä 
Toivottavasti kukaan ei mene maksamaan tuollaista sakkoa, vaan riitauttaa sen. Ihan varmasti menee läpi. Paitsi jos poliisi pystyy todistamaan sun ajaneen paljon yli 27km/h. 
Onkos se sitten ihme, että oikeusjärjestelmä ylikuormittuu, kun lain valvoja ei osaa sääntöjä ja antaa virheellisiä rangaistusvaatimuksia, joita sitten setvitään isolla porukalla raastuvassa.
Virkamiehille pitää saada myös kustannusseuranta päälle. Fiksusti toimiva poliisi tekee hyvää lainkuuliaisuudelle ja vähentää laittomuuskustannuksia. vähemmän fiksusti toimiva aiheuttaa kustannuksia ja vähentää lain kunnioitusta. Molemmat saavat silti samaa palkkaa. 
Re: Liikennepolitiikkaa
Lähetetty: 18 Loka 2016, 20:12
Kirjoittaja jori
Satatunnan kansa kysyi juuri samaa kysymystä, jota minä pähkäilin tuolla "Onnettomuudet" ketjussa. Tulos oli ennakoitu, meillä on sääntö, jota ei valtaosa liikennesääntöjen käyttäjistä osaa kaikissa tilanteissa, eikä ainakaan liikennetilanteessa muista eikä osaa soveltaa. 
http://www.satakunnankansa.fi/kotimaa/t ... 1440862186
Katsokaapa kommentit. Pientä valoa tunnelin päässä havaittavissa. 
Re: Liikennepolitiikkaa
Lähetetty: 07 Marras 2016, 16:56
Kirjoittaja PW
http://yle.fi/uutiset/3-9276402
Kaakkois-Suomen kaupungeissa harkitaan 30km/h nopeusrajotuksia. Poliisi vastustaa, vaikea noudattaa ja lainkuuliaisuus heikkenee 
Re: Liikennepolitiikkaa
Lähetetty: 18 Tammi 2017, 19:13
Kirjoittaja PW
Onko kukaan kerenny perehtyy ministerin kaavailemiin uusiin liikennemuutoksiin, vero-, yhtiöittämis- ym.?
Re: Liikennepolitiikkaa
Lähetetty: 18 Tammi 2017, 19:15
Kirjoittaja PW
Huimalta kuullostaa jos tiet menee jonkun firman alle
Hommattava maastopyörä 
Re: Liikennepolitiikkaa
Lähetetty: 18 Tammi 2017, 19:25
Kirjoittaja Nojanalle
Jotenkin outo koko kaavailu . Miten ne meinaa kohdella vanhempia ajoneuvoja . Ketä koskee sit mikin maksu aikanaan . Iikortin omaavia koskeeko nyt samat maksut ,kuin muita . Vai tuoko se vapautuksen . Mielenkiinolla seuraan . Vienkö auton paaliin sit lopulta ja ostan Piakion Apen ja käyn sillä paanalle . 
Re: Liikennepolitiikkaa
Lähetetty: 19 Tammi 2017, 07:35
Kirjoittaja PW
Nojanalle kirjoitti:Jotenkin outo koko kaavailu . Miten ne meinaa kohdella vanhempia ajoneuvoja . Ketä koskee sit mikin maksu aikanaan . Iikortin omaavia koskeeko nyt samat maksut ,kuin muita .
Jos autovero (uusien autojen osto) poistuu, se ei tietenkään hyödytä vanhalla autolla ajavia - tietyst käytettyjen hinnatkin laskee mutt välirahat myös.
Polttoainevero ja käyttövero laskee mutta tulee uusi auton käyttöön perustuva vero, äkkiä aateltuna vanhalla kotterolla ajava hyötyy vähiten, varsinkin jos ajaa paljon.
Re: Liikennepolitiikkaa
Lähetetty: 19 Tammi 2017, 07:43
Kirjoittaja PW
Ihmettelen tuota logiikkaa kun moottoripyörille yritetään asettaa kerta maksua, riippumatta ajomääristä maksat joka tapauksessa ja autoille päinvastaista 
Re: Liikennepolitiikkaa
Lähetetty: 19 Tammi 2017, 09:20
Kirjoittaja Grey Cat
Minulle ei oikein selvinnut uudesta lakiehdotuksesta miten eroaa kaupungin kadulla ajaminen yleisellä tiellä ajamisesta. Jos en poistu autollani kaupungin kaduilta, eikö silloin tarvitse maksaa mitään?
Re: Liikennepolitiikkaa
Lähetetty: 19 Tammi 2017, 09:22
Kirjoittaja PW
Grey Cat kirjoitti:Minulle ei oikein selvinnut uudesta lakiehdotuksesta miten eroaa kaupungin kadulla ajaminen yleisellä tiellä ajamisesta. Jos en poistu autollani kaupungin kaduilta, eikö silloin tarvitse maksaa mitään?
Tuo kävi miunkin mielessä, eikös kadut yleensä oo kaupungin omaisuutta ja hoidossa 
Re: Liikennepolitiikkaa
Lähetetty: 19 Tammi 2017, 09:24
Kirjoittaja PW
Miten lie vaikuttaa asenteihin jos autoilijat maksaa tienkäytöstä ja pyöräilijät ajaa siellä ilmaiseksi 
Re: Liikennepolitiikkaa
Lähetetty: 19 Tammi 2017, 12:08
Kirjoittaja jviirret
PW kirjoitti:Miten lie vaikuttaa asenteihin jos autoilijat maksaa tienkäytöstä ja pyöräilijät ajaa siellä ilmaiseksi 
Eikö se näin oo nytkin, autoilija maksaa veroja, maksuja, vakuutuksia ja pyöräilijä ei.
Jukka
Re: Liikennepolitiikkaa
Lähetetty: 19 Tammi 2017, 12:16
Kirjoittaja Wacky
Ainoa vaan että pyöräilijät ajaa enimmäkseen teillä joita kunta ylläpitää joten maksaa niistä ihan kuin kaikki muut kuntalaiset.
Re: Liikennepolitiikkaa
Lähetetty: 19 Tammi 2017, 14:19
Kirjoittaja PW
jviirret kirjoitti:PW kirjoitti:Miten lie vaikuttaa asenteihin jos autoilijat maksaa tienkäytöstä ja pyöräilijät ajaa siellä ilmaiseksi 
Eikö se näin oo nytkin, autoilija maksaa veroja, maksuja, vakuutuksia ja pyöräilijä ei.
Jukka
Joo, mietin vaan - asenteet saattaa entisestään jyrkentyä kun autoilija on maksanut kk-maksunsa, joka selkeesti oikeuttaa ajamaan ja sitten sattuu joku pyöräretkue tukkimaan tien - ohi ei pääse ja vauhti hidastuu.
Re: Liikennepolitiikkaa
Lähetetty: 19 Tammi 2017, 15:37
Kirjoittaja E-Cruiser
PW kirjoitti:Joo, mietin vaan - asenteet saattaa entisestään jyrkentyä kun autoilija on maksanut kk-maksunsa, joka selkeesti oikeuttaa ajamaan ja sitten sattuu joku pyöräretkue tukkimaan tien - ohi ei pääse ja vauhti hidastuu.
Tarjotkaamme jokaiselle jonka asenne vaikuttaa jyrkentyvän, koeajo kinnerillä pitkin tärinäuralla varustettua piennarta.
Sen sanon suoraan jo etukäteen, että mä en siitä tärinäurassa ajosta aio maksaa. Jos maksan niin sitten ajan ajoradalla kokonaan.