Vastaisen varalle. Tuota kampiholkin haaraahan voi pidentää, jos joku haluaa rakentaa tällaisen pitkillä takakammilla. Ei tuossa kantapäät vielä maahan ota.
Silloin voi jättää rungon mutkankin halutessaan pois. Venäläisten tandemi:
Tuo on kiristettävässä holkissa, joten kiertyminen ei liene ongelma.
keula.jpg
Onkos noissa pinkeissä kulmissa vahvistamisen tarvetta, vai uskotaanko, ett kestää ilman?
Itse en uskaltas jättää vahvistamatta, silloin kun toiselle tekee.
Jos päätät vahvistaa, niin samalla, sivulinjalle hitsaavalla menetelmällä, kuin tuo rungon vahvistus.
Voihan se olla, että kunnon jarru tuottaa vahingossakin yllättäviä kuormia, joita nuo ylemmät liitokset ei kestä.
Toisaalta, haarukkahan nuo jarruvoimat tuonne siirtää.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Aika rankkaa on tällä ajaminen, onko vaan niin huono kunto? Normaalit asioinnit kaupungilla n. 10km ja viimene suora Vuoksen varressa vastatuuleen, tuntuu ettei jaksa perille - vauhtia max 10km/h
Tuo vastatuuli taitaa ottaa tähän enempi ku muihin pyöriini, kai nuo paksut renkaatkin halkoo huonosti tuulta.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Ettei vaan ois tullu jouluna syötyä pari kinkkua liikaa, ku rungot ei kestä ja polkeminen tuntuu raskaalta
Ei vaitenkaan, kyllä tuo läskirengas vaatii enemmän energiaa liikkuakseen, ei sille mitään mahda. Sähköt tulee tässä tarpeeseen.
Aika rankkaa on tällä ajaminen, onko vaan niin huono kunto? Normaalit asioinnit kaupungilla n. 10km ja viimene suora Vuoksen varressa vastatuuleen, tuntuu ettei jaksa perille - vauhtia max 10km/h
Tuo vastatuuli taitaa ottaa tähän enempi ku muihin pyöriini, kai nuo paksut renkaatkin halkoo huonosti tuulta.
Rengaspaineista riippuu paljon onko ajo keveää tai raskasta. Toisaalta löysillä renkailla on sitten pitoakin. Läskirenkaissakin tuntuu olevan isoja eroja vierintävastuksessa.
jviirret kirjoitti:
Läskipyörät ja sähköpyörät on hävinny mun työmatkaliikenteestä yhtä nopeasti kuin ovat tulleetkin
Jukka
Yhteensä yli kymppitonni kolmella erilaisella läskipyörällä, sähköillä ja ilman, mieluiten kuitenkin sähköillä... eikä tee mieli vaihtaa kapeampaan kumiin huomenna taas 34 km
Nojasyklismiä vuodesta 2010
"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"
Aika rankkaa on tällä ajaminen, onko vaan niin huono kunto? Normaalit asioinnit kaupungilla n. 10km ja viimene suora Vuoksen varressa vastatuuleen, tuntuu ettei jaksa perille - vauhtia max 10km/h
Tuo vastatuuli taitaa ottaa tähän enempi ku muihin pyöriini, kai nuo paksut renkaatkin halkoo huonosti tuulta.
Rengaspaineista riippuu paljon onko ajo keveää tai raskasta. Toisaalta löysillä renkailla on sitten pitoakin. Läskirenkaissakin tuntuu olevan isoja eroja vierintävastuksessa.
jviirret kirjoitti:
Läskipyörät ja sähköpyörät on hävinny mun työmatkaliikenteestä yhtä nopeasti kuin ovat tulleetkin
Jukka
Yhteensä yli kymppitonni kolmella erilaisella läskipyörällä, sähköillä ja ilman, mieluiten kuitenkin sähköillä... eikä tee mieli vaihtaa kapeampaan kumiin huomenna taas 34 km
Kunhan saat tämän käyttöön, voisit julkistaa tutkimuksen erilaisten läskipyörien ominaisuuksista.
Etukumi olikin tyhjentynyt, saattohan tuo eilinen takkuaminen johtuu liian alhaisista paineistakin.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Paikkasin ja laitoin pumpunmittarin mukaan alle bar, kilometrin kohdalla reisissä tuntu jo kovasti, kahen kilsan jälkeen pumppasin n. bar lisää ja meno muuttu huomattavasti helpommaks - liukkaissa kohdin tosin sai olla varovaisempi. Silmämääräsesti painuma on n. 10mm ja aikasemmin n. 20mm - mitannu en oo.
Kympin keikan jälkeen, ei ollu ollenkaan niin väsy, hiki toki paidassa. Läskin plussaksi täytyy laskee se, ett ajaminen on rentoa talvellakin, kaikilla nojakeilla se ei sitä oo - ei tartte koko ajan aatella, renkaan vingerrystä ja joka monttua tai uraa.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
20180328_115003.jpg (155.85 KiB) Katsottu 3295 kertaa
Kierrätysmatskun roudausta täälläkin, pahvia ja muovia tuota isoa lootaa en raaskinu jättää keräykseen, vaan ostin kaupasta siihen vähän täytettä. Tuntuu pyörä toimivan tähän käyttöön, siihen se on tilattukin vaikka ei kyllä oo ollu Terpan kanssa puhetta, minkä kokosta, muotosta ja painosta tavaraa tällä kuskataan. Rungon alle mahtunee pidempääkin "soiroa", vaikka takarenkaan molemmin puolin ja penkin taakse mahtuu vähän isompikin loota kun perää voi pidentää.
Eilen kuskasin pienen telkkarin ja muuta sähköromua, ne mahtu tuohon alla olevaan sipulilaatikkoon.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Aikasemmin mainitsin lievästä pompotuksesta, polkemisen tahtiin, eilen n. 20mm renkaan painumalla se oli jo häiritsevää ja nyt n. 10mm painumalla sitä en huomaa. Elikkä mbb-läskissä tuolla asialla on varmaan vaikutusta, oikeita rengaspaineita/painumia hakiessa.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
20180328_115003.jpg
Kierrätysmatskun roudausta täälläkin, pahvia ja muovia tuota isoa lootaa en raaskinu jättää keräykseen, vaan ostin kaupasta siihen vähän täytettä. Tuntuu pyörä toimivan tähän käyttöön, siihen se on tilattukin vaikka ei kyllä oo ollu Terpan kanssa puhetta, minkä kokosta, muotosta ja painosta tavaraa tällä kuskataan. Rungon alle mahtunee pidempääkin "soiroa", vaikka takarenkaan molemmin puolin ja penkin taakse mahtuu vähän isompikin loota kun perää voi pidentää.
Eilen kuskasin pienen telkkarin ja muuta sähköromua, ne mahtu tuohon alla olevaan sipulilaatikkoon.
Kuvasta arvioituna tuo pahvilaatikko voisi olla aika tyypillisen kokoinen mitä usein on, painot jää alle 20 kg. Eilen oli 1 kpl rahtipusseja, 100g vähän jos runkoa pidennän kun askartelen laatikon. Toinen tyypillinen on 30 x 30 x 150 cm. Mutta on niitä kaikenmoisia +pitkät osat mitkä on vaan vedetty kelmuun.
Laatikkoa fundeerasin niin jos vetäin laatikon takarenkaan taakse saakka ja laatikon sisällä koteloisin takarenkaan niin ei tartteisi miettiä lokaria. Ulkonäkö kärsii aika pahasti mutta pitkät paketit saisi painopisteeltään matalaksi. Harmi... tuollaisena mitä kuvassa pyörä on todella tyylikkään näköinen.
Vesivanerista varmaan tulee loota... Toisaalta tänään dyykasin roskalavalta jotain bussin kylkipaneelia tms. Jossa on ohut alumiini ja joku komposiitti naitettu yhteen. Ei tuntunut järin painavalta mutta pitää vielä vertailla vesivaneriin.
Työstettävyydestäkään en osaa sano mitään tai saako taipumaan nätisti vai ratkeaako. Uudet "törmäyslistat" siitä tulee scanian konttiin (lähinnä trukin piikkejä varten kun tavara laitetaan kyljestä sisään niin piikit ei mene toisesta kyljestä läpi ) mutta otin tavaraa reilusti jos keksii käyttöä.
Nojasyklismiä vuodesta 2010
"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"
20180328_115003.jpg
Kierrätysmatskun roudausta täälläkin, pahvia ja muovia tuota isoa lootaa en raaskinu jättää keräykseen, vaan ostin kaupasta siihen vähän täytettä. Tuntuu pyörä toimivan tähän käyttöön, siihen se on tilattukin vaikka ei kyllä oo ollu Terpan kanssa puhetta, minkä kokosta, muotosta ja painosta tavaraa tällä kuskataan. Rungon alle mahtunee pidempääkin "soiroa", vaikka takarenkaan molemmin puolin ja penkin taakse mahtuu vähän isompikin loota kun perää voi pidentää.
Eilen kuskasin pienen telkkarin ja muuta sähköromua, ne mahtu tuohon alla olevaan sipulilaatikkoon.
Kuvasta arvioituna tuo pahvilaatikko voisi olla aika tyypillisen kokoinen mitä usein on, painot jää alle 20 kg. Eilen oli 1 kpl rahtipusseja, 100g vähän jos runkoa pidennän kun askartelen laatikon. Toinen tyypillinen on 30 x 30 x 150 cm. Mutta on niitä kaikenmoisia +pitkät osat mitkä on vaan vedetty kelmuun.
Laatikkoa fundeerasin niin jos vetäin laatikon takarenkaan taakse saakka ja laatikon sisällä koteloisin takarenkaan niin ei tartteisi miettiä lokaria. Ulkonäkö kärsii aika pahasti mutta pitkät paketit saisi painopisteeltään matalaksi. Harmi... tuollaisena mitä kuvassa pyörä on todella tyylikkään näköinen.
Ei kai se ulkonäkö siitä huonone, painopiste tulee alemmas, käytännöllinen ja toimiva on kaunista vai miten se män?
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.