Kyllä se paras konsepti on käytössä juuri noissa Varna streameissä. Ainakin nuo ennätysmiehet ja pyörän tekijät ovat sanoneet että kaikkein oleellisinta on minimoida pyörän koko. Katteen pituus lisää siis ilmanvastusta. Lisäksi oleellista on hyvät suhteet istuimen korkeuden, -kulman ja polkimien korkeuden kanssa, jotta saadaan kaikki watit irti ajajasta.
Kyllähän noita projekteja on joissa on mallinnettu kaikkein aerodynaamisinta pyörää kovilla budjeteilla (esim. speedhawk tiimi), mutta aika vaisuksi ovat tulokset aina jääneet. Nämä pyörät ovat aina olleet varnaa isompia kooltaan. Georgi on muotoillut varnan "taiteilijana", ottanut vaikutteita luonnon muodoista. Joitakin linjojen parannuksia on ajansaatossa tehty. Mielenkiintoinen näyte kuinka se kuuluisa insinööritaito ei aina tuota parasta tulosta.Whittigham ei myöskään ole varmasti se kovin luu, ennätyksiä on yrittänyt entisiä ammattilaisia ja olympia pyöräilijöitä, mutta tuloksetta.
Niin ja kai tuo on vakaa pyörä, kun sillä ajetaan säännöllisesti yli satasta, enkä muista että koskaan olisi kaatunut. Rob Englishin Mangohan taas osoittautui epävakaaksi http://rob.bikerevuk.com/kingcycle/Mango.html
Oletko nyt yllä olevan kirjoittaneena valmis ikäänkuin takaamaan että tämä uusi konseptini itseasiassa onkin huomattavasti parempi ?
Kolmella pyörällä pitäis olla vakaa..ja viimeisemmän version otsapinta 0.17 m2 ja rungon profiilin ala 0.77 m2 sekä korkeus alle 60 cm ( pituus 2400 mm ) !
Liitteet
chopper_projekti.jpg (68.46 KiB) Katsottu 2801 kertaa
Lausitzringillä ajettiin 2010 1200 kilsaa 24 tunnin aikana tadpolella...eli kyllä 3 pyörääkin voi olla myös nopea...se jää nähtäväksi.
Varna Diablon merkittävin ominaisuus lienee Sam Whittingham joka polkee sitä uskomattoman pienillä mitoillaan valtavalla teholla ( muotokaan ei ole huono ).
Liitteet
pidennetty velocitrike
VELOCITRIKE_3Views55.JPG (41.43 KiB) Katsottu 2738 kertaa