sauri kirjoitti:Suosittelen nippusiteitä. Varkaille enemmän tekemistä eikä lähde niin helposti irti. (Azubissa oli näin laitettu ventisit kiinni penkkiin.)
Kiitokset vinkistä sauri, tuolla mennään ainakin aluksi. Nippusiteiden pakkasenkesto tuskin tulee ongelmaksi, kun ei tuolla Slywayllä pysty muutenkaan talvella ajelemaan, ainakaan nykyvarustuksessa.
Meikäläisen rungon keskiökierteissä ei ollut maalia, vaan epämääräistä alumiinijäystettä, joka lähti pyöräkaupassa kierretyökalulla pois. Vähän sellainen fiilis jäi, ettei ollut tehtaalla mennyt kierteenteko ihan nappiin (tylsä työkalu, vedetty kuiviltaan tms.).
Pyörä on nyt ajokunnossa. Etuvaihtaja ja sen vaijeri kuorineen puuttuvat, ne laitan paikalleen vasta jokusen lenkin jälkeen. Lisäksi ohjaustankoteipit on laittamatta. Keskiviikkoiltana jos kerkiäsi ensimmäiselle koeajolle. Tai siis kokeilemaan pystyssä pysymistä. Tarvii varmaan mennä tekemään alkuhorjahtelut jossakin syrjäisellä asvalttipihalla/tiellä, ettei vaan kukaan näe
.
Runko on hieman lyhyempi kuin mitä valmistajan tietojen perusteella kuvittelin, keskiöpuomia jäi mun asetuksilla rungon sisään vain n. 7 cm. Valmistajan mukaan tuo vakiopuomi riittäisi X-seam -mittaan 118 cm asti. Omille jaloille mittasin 114 cm. Penkki on ala/etukiinnityksestään taaimmaisessa asennossa, ja selkänojatuki säätöalueen puolivälissä. Tuolla kokeillaan aluksi ja säädellään sitten tarpeen mukaan.
Huomaa että pyörä on suunniteltu kisakäyttöön, kun Bontragerin 25-milliset renkaat hädin tuskin sopivat etu- ja takahaarukkaan. Edessä renkaan kulutuspinnan ja haarukan väliin jäi ruhtinaalliset 3 mm ilmaa, ja takana huimat 2 mm. 23-milliset kumit olisi tuon puolesta parempi vaihtoehto.