Stapani kirjoitti:
Mistä ajattelit tuon max 25 km? Sehän on se nopeus jossa sähköavustus lakkaa
ja suuremmilla nopeuksilla laitteesta tulee polkupyörä. Ja eihän sitä sähköä
tarvitse koko ajan päällä pitää.
No just siitä, että avustus lakkaa silloin
Miksi ajaa sähköpyörällä jos ei käytä avustusta ja haluaa nostaa sykettä ym. Sähköpyörä on kevyt ja mukava ajaa niin kauan kuin avustus on päällä (25km/h), mutta sen jälkeen (yli 25km/h) huomattavasti raskaampi ajettava kuin normi pyörä. Mitä ideaa on ajaa sähköpyörällä, jos se on normipyörää raskaampaa? En minäkään lähtisi 03.30 normi fillarilla töihin, mutta en myöskään sähköfillarilla ilman avustusta (sähköä).
Tietysti sähköpyörälläkin liikuntaa saa, vaikka ajaakin avustettuna. Mutta en minä sitä minää hikilenkkipyöränä osaa ajatella. Mulla sähköpyörä olisi juuri tuo "hikoilematon" vaihtoehto, jona nyt on auto. Kevyt, laadukkailla navoilla ja renkailla varustettu noja/pystypyörä riittää mulle, ainakin täällä oulussa. Noita harvoja mäkiä varten en myöskään viitsi moottoria ja akkua fillarissa painona kuljettaa, nehän vaan söisi käyttämättöminä voimia tasaisella 
En tuosta tekstistäsi löytänyt syytä, miksi sähköpyörä on sulla nuo muut syrjäyttänyt. Tai olihan siinä tuo auton korvike viite, etkö sinäkin hae sähköpyörällä polkemiseen kevennystä, vaikka et "pelkää" hikoilua