Sivu 3/3

Re: FWD MBB suunnitteilla

Lähetetty: 06 Elo 2012, 20:05
Kirjoittaja PW

Hienoa ett saadaan kuituhommista kuvia :D

Petri


Re: FWD MBB suunnitteilla

Lähetetty: 07 Elo 2012, 00:53
Kirjoittaja mhelander

Hyvä idea tuo kylmälaitteen vanhan kompressorin käyttö alipaineen teossa.

Mistä olet hankkinut alipainesäkit ja hiilikuidut ? Mikrolasikuulat ovat Biltemasta, kuten minullakin...


Re: FWD MBB suunnitteilla

Lähetetty: 07 Elo 2012, 09:23
Kirjoittaja mhelander
PW kirjoitti:

Hienoa ett saadaan kuituhommista kuvia :D

Olettehan nähneet tämän ? Kuinka valmiista suorista putkista tehdään mutkainen runko siten että liitosmuhvi tehdään putken sisälle.

Herralla on oma tapansa ilmaista itseään mutta paljon hyödyllistä tietoa tuossa BROL:n keskustelussa...


Re: FWD MBB suunnitteilla

Lähetetty: 07 Elo 2012, 10:59
Kirjoittaja nojaile

Alipainesäkki on jotain rakennusmuovia tms jota sain tutulta. Kevrasta saa oikeata alipainesäkkiä. Sieltä on aikaisemman projektin jäljiltä hommattuna lasi-, aramidi- ja hiilikuitua, sekä epoksia.
Hiilikuidut ja lisää epoksia on R&G-composite Technologystä.


Re: FWD MBB suunnitteilla

Lähetetty: 21 Huhti 2014, 10:17
Kirjoittaja PW

Mbb haulla löytyi taas tämäkin ketju, olis kiva nähdä onko missä vaiheessa ja työ kuvia kans :mrgreen:

Petri


Re: FWD MBB suunnitteilla

Lähetetty: 22 Kesä 2014, 21:04
Kirjoittaja nojaile

Projekti oli tauolla, mutta nyt on pientä edistystä.
Rosterin hylkäämisen jälkeen takadropoutit ovat nyt yhdensuuntaista hiilikuitua. Kiersin epoksilla kasteltua kuitua kahden levyjen välissä olevan tapin ympäri. Kovettumisen jälkeen sahasin palan kahtia ja karhensin pinnat. Kiinnitin dropoutit epoksin ja mikropallojen seoksilla haarukan päihin. Jälkeenpäin ajateltuna olisin voinut jatkaa kappaleita pidemmiksi niin haarukkaan liittäminen olisi helpompi tehdä kestäväksi.
Kuva

Jarrusatulan kiinnitystä varten printtasin 3d-tulostimella muotin, joka oli alipainesäkissä muun haarukanpuoliskon kanssa. Muottia käyttämällä saan pitkää kuitua reikien ympärille verrattuna levystä työstettyyn kappaleeseen.
Kuva

Hiilikuitua saa leikattua siististi pyörivällä terällä. Pieniä muotoja on turha yrittää leikata, koska kudos purkautuu helposti.
Kuva

Haarukassa on kolme kerrosta 5 mm airex-levyä ja nyt alkupäässä ympärillä ja väleissä kuitua. Jarrun kiinnityskohta jäi ensimmäisellä laminoinnilla liian ohueksi ja siihen pitää lisätä hiilikerroksia.
Kuva