Re: Stern 2
Tästä kuvasta käy selville , että tuo keskellä oleva tappi . Sen tarkoitus on vähentää saranan kuormaa .
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Tästä kuvasta käy selville , että tuo keskellä oleva tappi . Sen tarkoitus on vähentää saranan kuormaa .
Runkoputkessa näkyy pitkittäishitsaussaumoja, ootko hitsannu putken sisään metalli levyn - tueksi?
Tartteko tuo sarana kummosta lukitusta, kun istut päälle ni pysyy?
Kyllä sinne on hitsattu 2mm vahvistus pellit , niissä on 20mm reijät kevennyksenä .
Nojanalle kirjoitti:Kyllä sinne on hitsattu 2mm vahvistus pellit , niissä on 20mm reijät kevennyksenä .
Siull on aina kevennykset ja koristeet etusijalla
Näyttää tukevammalta kuin kaupalliset Miten tuo osa mistä pultti menee läpi on tehty? Onko se koneistettu vai putkesta tehty? Tuo on nähdäkseni hankalin osa valmistaa ainoastaan käsityökaluilla.
Juttelin tuossa erään pajan pitäjän kanssa ja sain häneltä idean käyttää hitsattavia saranoita. Itse olin hylännyt ne liian pitkinä. En huomannut että niitä voi kätevästi laikalla lyhentää
Mä oon tehnyt saranoita niin, että olen laittanut saranan puolikkaat vastakkain ruuvipenkkiin ja riittävän pitkä putki niiden päälle. Putki hitsataan kiinni toiseen levyyn toisesta ja toiseen toisesta päästä. Sitten putki katkaistaan laikalla, puolikkaat irtoaa. Pultti läpi ja putken katkaisukohtaan katkaisulaikan vahvuinen prikka. Katkaisukohtia voi tehdä useampiakin, kunhan hitsailee ne vain vuorotellen vastakkaisiin puoliskoihin.
Nojanallelle kuvausvinkki. Jos kuvaat kännykällä niin paina sormella ruutua siitä kohti mihin haluat tarkentaa. Kuvassasi kamera(kännykkä?) on tarkentanut takana olevaan lattiaan, olisiko kuvitellut näkevänsä siellä kasvot tms.
Jukka
Kiitos vinkistä .
Jossain keskustelussa jossein vääriin muista . Niin Jukka toi sellaisen asian esille että kampien pituuteen vaikutaa myöskin se mikä on nojakulma kulkimessa. Tuli vain mieleen tällänen juttu ja muutenkin kun nyt rikon totuttua minulle . Niin ajattelin että voisin tähän pyörään laittaa 152mm kammet . Eikä tämä johdu mistään höyrähtämisestä uskoon , vaan että tuo väite tuntuu jotenkin ihan järkevältä. Kun Stern 2:ssa istutaan aika pystyssä asennossa. Joka silmin nähden vaikeuttaa jalan liikerataa .
Täytyypä kuvata tuo penkin systeemi lähemmin , kun se nyt vihdoin on asennettu paikalleen .
Taka kiinike.
Etu kiinike.
Siinähän tuo penki sit jöllöttää.
Tänään olen rakennellut ohjauksen siirto tankoo . Siittä kuvia myöhemmin.
Tuossa istuessa ei varmasti selkä hikoa. Tai jos kuitenkin hikoaa, voi selkälankoihin tinata kiinni jäähdytysripoja.
jori kirjoitti:Tuossa istuessa ei varmasti selkä hikoa.
Kyllä se tuossakin hikoaa. Ei vaan ole penkin vika On meinaan selkä pystärilläkin ajaessa märkä.
Tuo penkki on varmaan oikein miellyttävä mikäli omaa siihen sopivan selän Paremmin ilmastoitua on ainakin hankala tehdä.
jooseha kirjoitti:jori kirjoitti:Tuossa istuessa ei varmasti selkä hikoa.
Kyllä se tuossakin hikoaa. Ei vaan ole penkin vika
On meinaan selkä pystärilläkin ajaessa märkä.
Tuo penkki on varmaan oikein miellyttävä mikäli omaa siihen sopivan selänParemmin ilmastoitua on ainakin hankala tehdä.
Pystärillä ajaessa ei ole jäähdytysripoja.
Nyt rupes mietittään , kun tein kuormitus testin rungolle. Istuin penkille ja täytyy sanoo että kyllä tuo runkoputki joustaa aika tavalla. Niin putken halkasia on 45mm , luulo ei ollut nyt tietoo . Niin se seinämä 2mm vahvuudelta. Täytyy kehittää jokin kevyt ja mukava jäykiste . Helpoin tapa olisi varmaan tuon läskin siirtäminen . Eli miehen laihduttaminen . Mutta se siittä . Otan vastaan ehdotuksia jäykistämisestä .
Joustaako se putkesta Ei esim jousituksesta?
Jukka
Kyllä se tuntuu että putkikin notkuu hivenen . Voi olla että kun saa keskiön kiini ja pääsee polkee . Niin tilanne on paremmin todettavissa. Nyt vaan ulkona laskettelin sillä kokeeksi. Muuten tuntu vakaalta.