Lainaan threadia kun asia muodostuikin yllättäen aktuaaliksi. Ensin pitkähkö pohjustus:
Vuonna 2000 en ollut ajanut millään kaksipyöräisellä vuosikausiin. Vaimon huomauteltua asiasta nappasin eräänä päivänä fillarin alleni työmatkalle, ja jäin ensimmäisenä päivänä auton alle.
Pidin tätä merkkinä siitä että minun kannattaa liikkua vain autolla. Vihdoin viime kesänä ostin itselleni Helkaman retkipyörän, kun muksut ovat tulleet siihen ikään että heidän kanssaan voi liikkua pyöräillen. Helkaman satula painaa minua paikkaan jota en viitsi tässä nimetä, ja käsivarsia särkee kun makaan sarvien päällä. Ei mukavaa.
Kuukausi sitten näin Basmanin Regular-cruiserin netissä. Seuraavana päivänä soittelin Turkuun kaverille joka myy sellaisia, ja sitä seuraavana päivänä hain itselleni sellaisen. Aivan tajuttoman makea peli mielestäni, mutta ei mikään vauhtipyörä. Muutaman kerran olen töihin polkaissut sillä kun kelit ovat sallineet.
Muutama viikko takaperin poljin Lahdessa ylöspäin Upon siltaa ja mäen päällä joku sujahti trikellä ohitseni. Asiaa piti hiukan tutkia ja täällä ollaan. Kuljettuani vuosikymmenen laput silmilläni, minulle on valjennut ettei polkimessa tarvitse olla renkaat ja polkimet aina samassa suhteessa keskenään. Heh.
Koska kuvittelen ajavani paljon työmatkoja (17km kaupungin läpi) otaksun triken olevan tuohon tarpeeseen sopivin. (Paljon pysähtelyjä suojateiden eteen.) Trikejen hinnat ovat vaan sellaiset ettei tuollaista viitsisi ostaa ihan vaan kokeillakseen. Kohteliaimmin tiedustelen olisiko minunkin mahdollista päästä kokeilemaan nojapyörää jossain Päijät-Hämeen seudulla? Pituus 172cm/90kg. Ensisijaisesti kiinnostaa trike, mutta kaksirenkainenkin nojapyörä kiinnostaa.