tavasti kirjoitti:No ei kai siinä, sääntö että rinnalla saa ajaa, mutta takana minimi etäisyys 3m edellä ajavan ajoneuvon takimmaisesta osasta takana tulevan ajoneuvon etummaiseen osaan. Kun on 3m edelläolevaan, niin pitää siirtyä minimi 0.7 metriä eri ajolinjalle heti? (0.7m hatusta, rinnakkain ajaessa ainakin tuon verran on väliä?)
Muutamasta ekasta rikkeestä pakollinen stop & go rangaistus varikolle (ei saa tankata eikä muuten pitää taukoa samalla), toistuvista saman henkilön rikkeistä poistaminen kisasta.
Tri-kisoissa 90-luvulla, ennen kuin 1/4-matka valittiin (virheellisesti, kun ei ole kestävyyslaji) olympiamatkaksi, etäisyydet 10m eteen/taakse ja jos sen sisällä niin 2m sivulla ja pitää olla selkeästi menossa ohi tai jäämässä jälkeen.
Boxi siis 20m x 4m eli noin autokaistan levyinen ja kymmenen metriä suuntaansa. Jos tuomariston mielestä vitkasteli boxin sisällä tai ei ajanut riittävän sivussa ohi (tai roikkui peesissä kun tuli ohitetuksi) niin sai varoituksen/pari ja sitten stop-go. Jos ei sekään tehoa niin liputus ulos.
Tämä siis noille pystäreille, ja voin kertoa että niillä jopa 10m:n peesivälistä on hyötyä jos ei tuule lainkaan tai tasaisesti, ja perässä ajava osaa hommansa.
Nojakeille taitaa pari kolme metriä jo riittää hävittämään peesiedun, etenkin jos edellä ajavalla on penkki vähemmän pystyssä. Parin pyörätapahtuman perusteella ovat minua moittineet ettei M5 lowracerista saa edes tappituntumalla mitään peesiapua... pystärillä, tytär saa vähän apuja kun Metalla ajelee noin metrin päässä.