Mielenkiinnosta teippejä kokeilen, kun on vähän painetta. Ei se kallista ole vanneteippikään, mutta ne eivät ole samanlaisia. Schurmann, joka on oikeasti DT-Swiss alkuperäiskiekko on paljon Taylor Wheelsin vanneteippiä järeämmällä tavaralla varustettu. Perusteippi+vanneteippi kesti ainakin tunnin päälle 1,6 Baria. Jatkon näkee sitten. Sisuri ajamattomassa pyörässä kesti, kun en ole istunut päälle.
Kuka grr käski laittaa torxeilla roottorin kiekkoon? Pelkkää kiusantekoa kele. Kun minulla on torxeja vain porakonekiinnityksellä, ei ollut hienosäätöä hommassa, kun siirsin roottorin kiekosta toiseen. Vaikutti pöydällä suoralta tuo roottori. Vaan eipä enää poralla kiinni laittamisen jälkeen, kun liian kireälle meni ja koko roottori taipui kohti pinnoja.
Tietysti yksi kuudesta ruuvista jumitti ja hetken meni kiertäessä liitinpalan niin kireälle, että poralla irtosi mutteri, eikä liitin kierteeltään. Piti roottorista vääntää, jotta liitinpalan kierre meni tarpeeksi kireälle. Silmämääräisesti ei ruuvien käsipelissä 4 mm leveällä lattapääruuvarilla kiristämisen jälkeen roottori näyttänyt vääntyneeltä. Auttoiko? Hah!
Roottori vaikutti suuntautuvan eri tasolle vasen/oikea-akselissa kuin kiekko. Olin jo väsynyt ja käden kunto arvelutti, joten kokeilin onneani pyörään asentamisessa, jos vaikka toimisi. Ketut kanssa, kun kuuluvasti hinkkaa johonkin ja 9 s pyörii ennen pysähtymistä. Katsoin lamppua vasten ylhäältä roottoria pitkin, että roottori ei osu näkyvään kohtaan jarrupaloja. Prikat lisäsin jarrun kotelon ja haarukan väliin jo aiemmin siltä varalta, että roottorin ulkoreuna hinkkaisi jarrun pohjaan näkemäni alueen ulkopuolella. En nähnyt edestä ja ylhäältä osumaa roottorin ja jarrun kotelon tai kotelon ja pinnojen tjms. välillä.
Väänsin kiekkoa pikalinkusta pitäen ja ei juuri liikkunut vääriin suuntiin. Kun pyöritin kiekkoa ja katsoin roottorin päältä samalta linjalta, roottori heilui vasemmalle ja oikealle. En tiedä hinkkausta aiheuttavaa kohtaa ja sitä, miten roottori liikkuu sivuttain ja onko liike osuman seurausta, vai roottorin suuntauksen eroavuudesta kiekkoon nähden johtuvaa tai muuta. Selkää jyrsi, joten jätin ruuvien kääntelyn ja roottorin ja kiekon linjauksen myöhemmälle.
Pitää kai irrottaa jarrukin ja katsoa, väpättääkö roottori ja hinkkaako jokin. Mieleen juolahti juuri mahdollisuus, että haarukassa voi olla myös häikkää. Sitä en ole tarkastanut vielä.
Nolo havainto oli, että onhan haarukoissa tapit, johon voi laittaa vannejarrut. Siinä on hätävaraa, jos muuten ei homma selviä.
Ei ole järkeä kasvattaa työkalumäärää torxin takia, mieluummin vaihdan normiruuveihin. Onko tietoa, mitkä mitat kuuden ruuvin roottorinkiinnitysruuveissa ovat? M3x5?