Re: Mittareista
jori kirjoitti:mhelander kirjoitti:Jumppasin sohvalla ensin parittelun Edge 500:n kanssa, ...
Kyllä se melkein semmosta teinitouhua meinas olla kun ei alkanu synkkaamaan heti ja heittämällä...
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
jori kirjoitti:mhelander kirjoitti:Jumppasin sohvalla ensin parittelun Edge 500:n kanssa, ...
Kyllä se melkein semmosta teinitouhua meinas olla kun ei alkanu synkkaamaan heti ja heittämällä...
mhelander kirjoitti:Koska rengastestit kiinnostaa ja möykkärillä tulee vielä ajettua tielläkin pulttasin sensorit ensin siihen. Jos jaksais käydä alamäessä rullaamassa muutaman kerran sekä Contin kitkarenkailla että Racing Ralph maastogumeksilla.
Melkein menee ohi aiheen mutta kun löysin "oikean" kaavan millä 15% painumalle lasketaan rengaspaine niin tässä vähän hajatelmaa muutamille rengaskoolle:
Eli pitää tosiaan mitata se painonjakauma eteen/taakse ja mitata rullaus valmistajan suosituspaineella (=about maksimi), sitten kaavan antamalla ja maastorenkaalle mahdollisesti sillä parhaiten pitävällä.
Kolme-neljä ensimmäistä on MetaPhysic:ssä käyttäviä renkaita, viides möykkärin maastorenkaat ja loput mitä lowracerissa on tullu käytettyä.
Ostin pari vuotta sitten kuvassa olevan langattoman mittarin.
On ollut jonkun aikaa käyttämättömänä ja olen hukannut ohjekirjan, enkä enää muista, miten esim. pyörän koko asetetaan Ostin mittarin tältä foorumilta saadusta vinkistä.
Tunnistaako kukaan ao. mittarin ja mistä saisin ohjeet sen käyttöön? Varusteisiin kuuluu myös sydänanturi. En ole aivan varma kuuluuko oikenpuoleinen VDO-varuste systeemiin. Muista osista en löytänyt merkkiä.
Sakari
Lähdin vielä etsimään näiltä sivuilta ja löysin sieltä tekstin: "Ostin eilen SH11:een langattoman matkamittarin VDO A8+ "
Tarkalleen vastaavaa en netistä vielä löytänyt. On malli muuttunut.
Sakari
irakas kirjoitti:On ollut jonkun aikaa käyttämättömänä ja olen hukannut ohjekirjan, enkä enää muista, miten esim. pyörän koko asetetaan
Jos takana ei ole pientä resetointi nappia niin kokeile sitten aluksi painaa Mode tai Set-nappia pitkään. Pitäisi mennä asetuksiin joita muutetaan Mode napilla ja Set napilla hyväksytään tehty muutos.
Jukka
Jos siel takana ei ole sellaista nollari pistettä. Koitappa painaa ne päällä olevat kytkimet yhtä aikaa alas . Silloin pitäs nollautua ainakin. Sit lataa ne tierot sinne sisään Jukan ohjeen mukaan.
Joo, kyllä takana on vihreä nappula, ja se sekoittikin minua, kun sen painaminen ei vaikuttanut mitään ja, kun arvelin, ettei tämän luokan mittarissa nappuloiden yht´aikaa painaminen toimisi. Mutta toimipa, ja sain mittarin asennettua! Kiitos!
Sitä en muista, että kuuluuko siihen kaksi anturia. Vasemman puoleista kun hipuloi magneetilla, rupeaa näytössä villkumaan nopeuksia, mutta oikeanpuoleisella ei näy mitään. Vai kuuluukohan se ollenkaan mukaan, ja on jostain toisesta mittarista.
Sakari
Siirränpä sitten tänne:
On käynyt mielessä, että voisi jollain härpäkkeellä tallentaa ainakin nyt reitin, sykkeen ja kadenssin. Puhelimeen saa sykevyön ja useampaa erilaista softaa, mutta en ole kovin innostunut asiasta. Puhelimessa soisi olevan akkua silloin, kun sitä oikeasti tarvitsee. Yleensä silloin ei ole. Navigoimiseen ja soittamiseen käytän sitä mieluummin. Mitä härveleitä teillä on mukana lenkillä tai reissussa? Tällä hetkellä itsellä on Cateye-perusmittari, jossa kadenssimittaus. Puhelimelle on sääsuojattu teline stongaan. Lisäksi erillinen halpamalli sykemittarista, joka ei osaa edes sykerajoista varoittaa.
Näitä vaihtoehtoja olen katsellut:
Garmin Edge 500 (249e) - http://www.verkkokauppa.com/fi/product/ ... mittari-ja
i-GotU GT-820Pro-Deluxe (200e) - http://global.mobileaction.com/product/ ... GT-820.jsp - tuntemattomampi Taiwanilainen, jolle luvattu 40h toiminta-aika ilman taustavaloa ja deluxe -malli sisältää sykevyön ja nopeus/kadenssi-anturin
Garmin 910xt (400e) - http://www.verkkokauppa.com/fi/product/ ... sykevyolla - tämä on perinteinen rannemalli, jossa pyöräilyynkin ominaisuuksia, mutta monikäyttöisempi muitakin lajeja ajatellen
Garmin 310xt (249e) - http://www.verkkokauppa.com/fi/product/ ... aite-sykev - edellisen mallin pikkuveli ja halvempi
janx kirjoitti:On käynyt mielessä, että voisi jollain härpäkkeellä tallentaa ainakin nyt reitin, sykkeen ja kadenssin. Puhelimeen saa sykevyön ja useampaa erilaista softaa, mutta en ole kovin innostunut asiasta. Puhelimessa soisi olevan akkua silloin, kun sitä oikeasti tarvitsee. Yleensä silloin ei ole. Navigoimiseen ja soittamiseen käytän sitä mieluummin.
Ajotietokoneena toimiva (android)puhelinhan ei tarvi sim korttia, vaan soittamista varten voi olla omansa.
Jukka
jviirret kirjoitti:janx kirjoitti:On käynyt mielessä, että voisi jollain härpäkkeellä tallentaa ainakin nyt reitin, sykkeen ja kadenssin. Puhelimeen saa sykevyön ja useampaa erilaista softaa, mutta en ole kovin innostunut asiasta. Puhelimessa soisi olevan akkua silloin, kun sitä oikeasti tarvitsee. Yleensä silloin ei ole. Navigoimiseen ja soittamiseen käytän sitä mieluummin.
Ajotietokoneena toimiva (android)puhelinhan ei tarvi sim korttia, vaan soittamista varten voi olla omansa.
Jukka
Android-puhelimeen ei vaan saa sitä kadenssia. Lisäksi bluetoothin vanhat versiot on melkoisia akkusyöppöjä.
Minulla on tällä hetkellä käytössä Suunto Ambit, jossa on itsessään GPS. Siihen saa sitten paritettua pyörän nopeusmittaria (pystärissä on) ja kadenssimittaria.
Tosi hieno kun näkee reissut kartalla. Ja se on hyvä sykemittari. Suunnistaakin sillä voi hyvin, mutta navigaattori se ei ole. Movescount tuki on hyvä ja itsessään täysin riittävä.
Tätä Ambit ykköstä voi saada jo järkevään hintaan kun Ambit 2 on jo olemassa. Eroja näillä kahdella ei ole paljoa, uudessa on vähän parempi softa.
http://www.suunto.com/fi-FI/Tuotteet/Ur ... bit-Black/
janx kirjoitti:jviirret kirjoitti:janx kirjoitti:On käynyt mielessä, että voisi jollain härpäkkeellä tallentaa ainakin nyt reitin, sykkeen ja kadenssin. Puhelimeen saa sykevyön ja useampaa erilaista softaa, mutta en ole kovin innostunut asiasta. Puhelimessa soisi olevan akkua silloin, kun sitä oikeasti tarvitsee. Yleensä silloin ei ole. Navigoimiseen ja soittamiseen käytän sitä mieluummin.
Ajotietokoneena toimiva (android)puhelinhan ei tarvi sim korttia, vaan soittamista varten voi olla omansa.
JukkaAndroid-puhelimeen ei vaan saa sitä kadenssia. Lisäksi bluetoothin vanhat versiot on melkoisia akkusyöppöjä.
BT kadenssianturia on eri kauppanimillä. Tämännäköisiä ovat. http://www.wahoofitness.com/Products/Wa ... Sensor.asp
Pastori kirjoitti:janx kirjoitti:jviirret kirjoitti:janx kirjoitti:On käynyt mielessä, että voisi jollain härpäkkeellä tallentaa ainakin nyt reitin, sykkeen ja kadenssin. Puhelimeen saa sykevyön ja useampaa erilaista softaa, mutta en ole kovin innostunut asiasta. Puhelimessa soisi olevan akkua silloin, kun sitä oikeasti tarvitsee. Yleensä silloin ei ole. Navigoimiseen ja soittamiseen käytän sitä mieluummin.
Ajotietokoneena toimiva (android)puhelinhan ei tarvi sim korttia, vaan soittamista varten voi olla omansa.
JukkaAndroid-puhelimeen ei vaan saa sitä kadenssia. Lisäksi bluetoothin vanhat versiot on melkoisia akkusyöppöjä.
BT kadenssianturia on eri kauppanimillä. Tämännäköisiä ovat. http://www.wahoofitness.com/Products/Wa ... Sensor.asp
compatible with the iPhone 5, iPhone 4S, iPod Touch (5th generation), iPad (3rd and 4th generations) - Enkä harrasta noista mitään. iPhonelle olen vain noita löytänyt. Vaikka luulis, niin esim. iPhonelle on oma sykevyökin, vaikka se käyttää bluetooth-tekniikkaa. Samalta valmistajalta on sitten oma versio muille mm. Android-puhelimille. Tämä Wahoo ei toimi edes vanhemmissa iPhone-laitteissa vaikka Bluetooth-tekniikka on edelleen sama: "Wahoo Blue SC will NOT work with the iPhone 3G, 3GS or 4 or earlier generation iPads."
Lisätty: Tekniikka on sama, mutta versio on eri: "It operates on Bluetooth Smart (aka Bluetooth 4.0, Bluetooth Low Energy, BTLE) wireless technology and it the first of its kind" Lisäksi sanotaan, että: "Rumor is that the next several generations of iPhones and Android devices will all have Bluetooth Smart wireless technology integrated." ja "Will it work with other Bluetooth Devices? - Nope. Bluetooth Smart is a completely new type technology and therefore is not backwards compatible with other generation of Bluetooth devices." Joten joutuisi myös uuden puhelimen ostamaan.
Kyllä se uusi bt tekniikka on kohta muissakin luureissa, jos ei jo ole.
Budjettiratkaisuista puuttui se Timexin triathlon kello jonka saa noin satasella. http://www.dcrainmaker.com/2010/08/time ... er-in.html
Mutta ei minun puhelimessa. Se on kolme vuotta vanha ja ostin huutonetistä toisen samanlaisen, joten en ihan heti pääse tästä 4.0 versiosta nauttimaan.
Lisätty: qwerty-puhelimia kun ei enää valitettavasti valmisteta. Minulla siis tällainen: