Sivu 3/3

Re: Räkäkränk 2 - evoluutioversion suunnittelua

Lähetetty: 24 Marras 2012, 17:30
Kirjoittaja Pastori

Kauppareissulla häälyi mieleen että onha niitä poljinkeskiöitä leveempiä. Elikkäs. Voisi pitää sen sen alkuperäisen suunnitelman. Piirrän tähän ruokahuollon jälkeen miten se voisi mennä.

Tarkoitus onkin edetä Jukan mainitsemalla "omat taidot riittää" metodilla. Mulle tosin luvattiin jo lisäkoulutusta pajan muihin koneisiin, mutta katon missä sitten on niitä viisasta treenata 8)


Re: Räkäkränk 2 - evoluutioversion suunnittelua

Lähetetty: 24 Marras 2012, 18:05
Kirjoittaja jviirret
Pastori kirjoitti:

Kauppareissulla häälyi mieleen että onha niitä poljinkeskiöitä leveempiä. Elikkäs. Voisi pitää sen sen alkuperäisen suunnitelman. Piirrän tähän ruokahuollon jälkeen miten se voisi mennä.

No on leveämpiä, tyyliin 5mm puolelleen. Tuossa kuitenkin on rataspakka yli 5cm ulompana kuin vakio pyörässä, eli keskiön pitäisi olla 10cm leveämpi.

Jukka


Re: Räkäkränk 2 - evoluutioversion suunnittelua

Lähetetty: 24 Marras 2012, 18:36
Kirjoittaja PW

Pidä pastori linja - sehän voi onnistuakin :D tyylikin on tärkee.

Petri


Re: Räkäkränk 2 - evoluutioversion suunnittelua

Lähetetty: 24 Marras 2012, 19:42
Kirjoittaja Jarcco
Pastori kirjoitti:

Mites Jarcco se sun suunnitelma siitä täysjousto CF:stä - missä vaiheessa se on?

Aloittamista vaille valmis :lol: Kun mulla oleva mtb runko ei oikein sopinut tähän keissiin. Pitäisi löytää sopivampi aihio. Haluaisin sellaisen vielä 29" pyörillä, joita ei taida paljon olla? Kun asettaa tavoitteet tarpeeksi korkealle, ei tarvitse tehdä mitään :?


Re: Räkäkränk 2 - evoluutioversion suunnittelua

Lähetetty: 24 Marras 2012, 20:49
Kirjoittaja Pastori

Epäsymmetrinen ratkaisu on aika vaikee kun satulaputki ei siihen nyt oikeen istu. Menee mietintämyssyyn.

Kuva

Että sais ton satulaputken kiinni, niin pitäis siirtää sitä 15mm sivuun. Ketjulinja siirtyisi samalla. Polvet saattaisi paukkua tuohon putkeen.

Senverran pitänee edistää että simuloi tuota jollain putkella ja miettii sitten uudelleen.

Selitys numeroille:
Akseliväli on 1250
Taka-akselista:

  • emäputkeen 1050
  • poljinkeskiöön 700
  • satulaputken kiinnityskohtaan 500mm

Re: Räkäkränk 2 - evoluutioversion suunnittelua

Lähetetty: 24 Marras 2012, 20:59
Kirjoittaja Pastori

Kutetn tuossa tsätissä juteltiin Jukan kanssa. Voihan se olla että joutuu nöyrtymään ja tekemään esim. suositun kaksiputkisen haarukan tuohon taakse :) Tekis vaan ihan suoraan ne samaan linjaan.