Sivu 3/4

Re: Youtubesta löyty

Lähetetty: 21 Tammi 2015, 19:15
Kirjoittaja PW


Kinneristä poistuminen ongelmatapauksissa :wink:


Re: Youtubesta löyty

Lähetetty: 21 Tammi 2015, 19:58
Kirjoittaja jori
PW kirjoitti:


Kinneristä poistuminen ongelmatapauksissa :wink:

Hyvä huomioida tuokin. Joku voi saada sairaskohtauksen ja menettää tajuntansa kinnerissä istuessaan. Potilaan irrottaminen kinneristä kannattaa ajatella läpi, jottei tule aivan yllätyksenä, jos näin sattuu. Poljinlukot ovat hankalimmat. Sitten ei tarvitse muuta kuin kaataa kinneri varovasti kyljelleen ja kipata potilas ulos.


Re: Youtubesta löyty

Lähetetty: 21 Tammi 2015, 20:21
Kirjoittaja PW


Kennoa näköjään kuitujen välissä, Evo:ssa


Re: Youtubesta löyty

Lähetetty: 21 Tammi 2015, 20:24
Kirjoittaja jviirret
jori kirjoitti:

Potilaan irrottaminen kinneristä kannattaa ajatella läpi, jottei tule aivan yllätyksenä, jos näin sattuu.

Jos olet itse tajuttomana kyydissä eikä paikalla ole muita asiaan perehtyneitä niin taitaa pelastuslaitoksen moottorisaha heilua :roll:

Jukka


Re: Youtubesta löyty

Lähetetty: 21 Tammi 2015, 22:17
Kirjoittaja jori
jviirret kirjoitti:
jori kirjoitti:

Potilaan irrottaminen kinneristä kannattaa ajatella läpi, jottei tule aivan yllätyksenä, jos näin sattuu.

Jos olet itse tajuttomana kyydissä eikä paikalla ole muita asiaan perehtyneitä niin taitaa pelastuslaitoksen moottorisaha heilua :roll:

Niinhän ne pirut tekevät, jos vain pääsevät tekemään. Siksi tuota asiaa pitää pitää esillä, jotta tieto leviää.

Tästä saa hyvän aasinsillan Petrin edelliseen juttuun. Näytti Nomex-kenno peitetyn lähes pelkällä hartsilla mitään kuituja ei ainakaan kuvissa näy ja rapsahtaa rikki kuin yhden yön jää.

PW kirjoitti:

https://www.youtube.com/watch?v=tn1mW2PZSa0
Kennoa näköjään kuitujen välissä, Evo:ssa


Re: Youtubesta löyty

Lähetetty: 21 Tammi 2015, 22:41
Kirjoittaja Stapani
jori kirjoitti:
PW kirjoitti:


Kinneristä poistuminen ongelmatapauksissa :wink:

Hyvä huomioida tuokin. Joku voi saada sairaskohtauksen ja menettää tajuntansa kinnerissä istuessaan. Potilaan irrottaminen kinneristä kannattaa ajatella läpi, jottei tule aivan yllätyksenä, jos näin sattuu. Poljinlukot ovat hankalimmat. Sitten ei tarvitse muuta kuin kaataa kinneri varovasti kyljelleen ja kipata potilas ulos.

Christian von Ascheberg:lle kävi vielä huonommin 2013 Milaninsa kanssa. Kuoli sinne.
Suuria vaikeuksia saada hänet pois.
Hurja kaveri ajamaan, taitaa vieläkin 24 tunnin ennätys yli 1200 km olla hänen nimissään.

Josef Janning BROL:ssa :
In Germany we are mourning the death of one of our finest velomobile riders. Christian von Ascheberg passed away yesterday morning 25 km into a 300 km Brevet which he had organized himself in the North of Germany.
He was found unconscious by other riders near the top of a climb. It took four people to get him out of his Milan SL and try to reanimate him. 15 minutes later the emergency squad arrived and continued but could not bring him back


Re: Youtubesta löyty

Lähetetty: 21 Tammi 2015, 23:15
Kirjoittaja jori

Olikos tämä Josef Janning viesti BROL:ssa miten vanha, vai sattuiko vastikään. Kyllähän tuollainen tietysti vetää vähän hiljaiseksi. Mutta miksei sitten noinkin voisi lähteä; harrastuksen ääreen ns. saappaat jalassa. Aikanaan se on meillä kaikilla se viimeinen mäki edessä. :?


Re: Youtubesta löyty

Lähetetty: 22 Tammi 2015, 09:12
Kirjoittaja Stapani

13.4.2013 tapahtui ja tuo posti seuraavalta päivältä 14.4.


Re: Youtubesta löyty

Lähetetty: 22 Tammi 2015, 09:21
Kirjoittaja mhelander
jviirret kirjoitti:
jori kirjoitti:

Potilaan irrottaminen kinneristä kannattaa ajatella läpi, jottei tule aivan yllätyksenä, jos näin sattuu.

Jos olet itse tajuttomana kyydissä eikä paikalla ole muita asiaan perehtyneitä niin taitaa pelastuslaitoksen moottorisaha heilua :roll:

Jos mulla olisi velo ja moinen alkaisi askarruttamaan niin laitteen kylkeenhän pitäisi laittaa kilpa-autojen ja -lentokoneiden tapaan ohjeet ohjaamon ulkopuolelle. Vaikeinta lienee miettiä miten lukkopolkimista saa koivet irti, ehkä joistakin polkimista sais modattua sellaset että niistä vois kiskoa sokat joilla klossit vapautuu ilman jongleerausta sisäpuolelle.

Ohjeisiin neuvot miten kenkäosastolle pääsee nuo sokat irroittamaan jottei tarvi räjäyttää koko veloa.


Re: Youtubesta löyty

Lähetetty: 22 Tammi 2015, 11:18
Kirjoittaja PW
jori kirjoitti:

Olikos tämä Josef Janning viesti BROL:ssa miten vanha, vai sattuiko vastikään. Kyllähän tuollainen tietysti vetää vähän hiljaiseksi. Mutta miksei sitten noinkin voisi lähteä; harrastuksen ääreen ns. saappaat jalassa. Aikanaan se on meillä kaikilla se viimeinen mäki edessä. :?

Onneks ei tiedetä mikä se viimenen mäki on, eikä millon. Näytti tämä kyseinen herra olleen syntyny samana vuonna ku mie eli vm. -58 :roll:
Voihan sitä huonomminkin kuolla, pitäs vaan ensin tehdä se kinneri - arkkukin olis valmiina ja pyörät alla, ei saattajien selät rasitu.


Re: Youtubesta löyty

Lähetetty: 22 Tammi 2015, 18:21
Kirjoittaja jori
mhelander kirjoitti:
jviirret kirjoitti:
jori kirjoitti:

Potilaan irrottaminen kinneristä kannattaa ajatella läpi, jottei tule aivan yllätyksenä, jos näin sattuu.

Jos olet itse tajuttomana kyydissä eikä paikalla ole muita asiaan perehtyneitä niin taitaa pelastuslaitoksen moottorisaha heilua :roll:

Jos mulla olisi velo ja moinen alkaisi askarruttamaan niin laitteen kylkeenhän pitäisi laittaa kilpa-autojen ja -lentokoneiden tapaan ohjeet ohjaamon ulkopuolelle. Vaikeinta lienee miettiä miten lukkopolkimista saa koivet irti, ehkä joistakin polkimista sais modattua sellaset että niistä vois kiskoa sokat joilla klossit vapautuu ilman jongleerausta sisäpuolelle.

Ohjeisiin neuvot miten kenkäosastolle pääsee nuo sokat irroittamaan jottei tarvi räjäyttää koko veloa.

Eikös noissa peruutusreiällisissä ole varsin helppoa kipata kinneri kyljelleen ja vääntää kengät irti klosseista pohjan puolelta peruutusreikien kautta ja raahata sitten potilas ulos. Tietysti, jos on selvä tapaus, voihan tehdä, kuten Petri tuossa yllä ehdotti ja antaa olla paikoillaan. :mrgreen: :oops:


Re: Youtubesta löyty

Lähetetty: 22 Tammi 2015, 18:24
Kirjoittaja Wacky

Voi olla vaikeampaa jos pohjassa ei ole jalka-aukkoja. Tosin ainoa pyörä jota kisoissa on nähty jossa niitä ei olis on Milan SL ja siinä on pitkästi aukeava luukku josta pääsee vääntää jalat irto, mutta ensi vuonna voi olla DF jossa ei ole aukkoja ja säätö luukun avaaminen voi kestää kun on kait kuudella ruuvilla kiinni.


Re: Youtubesta löyty

Lähetetty: 22 Tammi 2015, 18:26
Kirjoittaja jori
Stapani kirjoitti:

13.4.2013 tapahtui ja tuo posti seuraavalta päivältä 14.4.

Huhtikuu on kuukausista julmin. :(
http://www.kysy.fi/kysymys/mista-kotois ... sta-julmin


Re: Youtubesta löyty

Lähetetty: 23 Tammi 2015, 00:32
Kirjoittaja ajarmala
mhelander kirjoitti:

Ohjeisiin neuvot miten kenkäosastolle pääsee nuo sokat irroittamaan jottei tarvi räjäyttää koko veloa.

Mutta kaikkihan tietää, että spd-klossit irtoaa helposti joko ulospäin tai sisäänpäin vääntämällä. Kantapäästä vaan kiinni ja siitä vääntämään. Helppoa.

Mutta sitten ainakin Milaneissa tätä ennen pitää keksiä jokin keino päästä katteen sisään. Kuomu kun on kiinni kohtalaisen vahvoilla narulenkeillä, joihin ei pääse käsiksi ulkopuolelta päin. Kenties se raivaussaha on sittenkin paras kalu tähän tarkoitukseen.

Tosin ronski mies repii kyllä kuomun kappaleiksi kohtalaisen helposti, kun sille päälle sattuu.


Re: Youtubesta löyty

Lähetetty: 23 Tammi 2015, 07:23
Kirjoittaja Pastori
ajarmala kirjoitti:

Mutta kaikkihan tietää, että spd-klossit irtoaa helposti joko ulospäin tai sisäänpäin vääntämällä. Kantapäästä vaan kiinni ja siitä vääntämään. Helppoa.

Näin voi äkikseltään ajatella, jos asia on itsestäänselvyys itselle.

Ajatellaan nyt vaikka sitä että saa maantiellä sairaskohtauksen tms. - mutu otannalla arvioisin että potentiaalinen paikalle pysähtyvä auttaja tietää tämän noin promillen todennäköisyydellä.