Re: VELOCITRIKE..kolmas kerta toden sanoo ?!
Sen tosiaan voi tehdä myös pienemmässä mittakaavassa. Päätarkoitushan on testata toimivuutta että voi sitten pestata rahoituksen varmistuttua duunarit rakentamaan.
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Sen tosiaan voi tehdä myös pienemmässä mittakaavassa. Päätarkoitushan on testata toimivuutta että voi sitten pestata rahoituksen varmistuttua duunarit rakentamaan.
jviirret kirjoitti:Lizard100 kirjoitti:Mun tston liikevaihto on 1/10 000 osa parhaasta oululaiststosta ( parhaalla siis kymmeniä miljoonia )...jos alan pyörää rakentamaan loppuu pöydästä leipä..siksi pitäisi olla joku rahoitusmalli tähän.
Ajanpuutteesta ei ainakaan ole kiinni kun suunnitelmia joudat tekeen.
Jukka
Se on totta nämä suunnitelmat jo syövät rajusti liikevaihtoa muualta.
Myöskin tulee takaiskuja..kone tilttas muutama päivä sitten ja esimerkiksi näiden DWG kuvia ei ole enää koneella ollenkaan ( ei edes autosaven temp tiedostossa )!
jviirret kirjoitti:Lizard100 kirjoitti:Se on totta nämä suunnitelmat jo syövät rajusti liikevaihtoa muualta.
Kohta olet siis spämmänyt tänne kokonaisen velomobiilin arvosta kuvia? Vai joko halvimpien hinta on ylitetty?
Jukka
Sitä on todella vaikea sanoa...ehkä on. Tosin nyt on jonkilainen lama menossa.
Alla vielä yksi "spämmi" !
Lisää löytyy aina täältä ( pari päivitettyä versiota lisätty 18.12.2012 ); http://max3fan.blogspot.fi/
Tässä olisi ainakin mock uppia varten rakennesysteemi kertaalleen läpikäytynä. Mustat kuvaa jäykistäviä ja ikäänkuin ainakin osittain läpi rakenteen meneviä osia tai jäykistävien rakenteiden ( harmaa ) tukevia osia.Punareunaiset ovat muotoon taivutettuja vaneri-hiilikuitu levypintoja, jotka myös jäykistää rakennetta.
Hiilarivahvistettu vanerirakenne ( kuten 1978-1980 tennismailoissa ).
Laitatko leveysmitat poikkileikkauksiin? Oletko huomioinut vetävän pyörän ja kampien vaatiman lisäleveyden tarpeen?
Mittasin huvikseni ja jos mä olisin kuskina (184 cm - kohtuunormaali jalan mitta) niin mulle polkimet olis n. 5cm liian lähellä istuinta. Olettaen että kammet on sen 120mm - mikäli pidemmät niin sitten enemmän. Muita mittoja en tsekannut, toi vaan kiinnosti.
Miten siitä näkee eteenpäin? Olen luullut, että pienet pyörät rullaavat aika heikosti. Ja aiheuttavat värinää ja meteliä, ainakin rullaluistelijan kuulee jo kaukaa. Päällysteessä on aina epätasaisuuksia.
Jotkut haluavat klossit vähän taaemmas kengässä. Kovasti runtatessa nilkan asento voi olla vähän eri, vaikuttaneeko mitään tilantarpeeseen.
Vähän Off-Topic: Inventoriin löytyisi Excel-taulukon mittojen mukaan muokattava 3D-ukko, iMike.
http://www.cadforum.cz/cadforum_en/qaID.asp?tip=3231
Varmaan näitä löytyisi muihin CAD-ohjelmiin.
Ukko on sisällä, mutta missä hartiat sopii olemaan?
Pullistumassa ( samalla takarenkaiden kotelo ) ..lähellä leikkausta B.
Kaitsu62 kirjoitti:Miten siitä näkee eteenpäin? Olen luullut, että pienet pyörät rullaavat aika heikosti. Ja aiheuttavat värinää ja meteliä, ainakin rullaluistelijan kuulee jo kaukaa. Päällysteessä on aina epätasaisuuksia.
Jotkut haluavat klossit vähän taaemmas kengässä. Kovasti runtatessa nilkan asento voi olla vähän eri, vaikuttaneeko mitään tilantarpeeseen.
Tästä näkee hyvin eteenpäin..kun ei ole kädet edessä.
Tässä on tuplasti isommat takarenkaat kuin rullaluistelijoilla....jopa 2.5 kertaa.
Klosseja en oo tutkinu.
Pastori kirjoitti:Mittasin huvikseni ja jos mä olisin kuskina (184 cm - kohtuunormaali jalan mitta) niin mulle polkimet olis n. 5cm liian lähellä istuinta. Olettaen että kammet on sen 120mm - mikäli pidemmät niin sitten enemmän. Muita mittoja en tsekannut, toi vaan kiinnosti.
Joo tässä on aktiivinen polkuasento jalkaa ei saa täysin suoraksi 195 cm pitkä ukko.
Lizard100 kirjoitti:Pastori kirjoitti:Mittasin huvikseni ja jos mä olisin kuskina (184 cm - kohtuunormaali jalan mitta) niin mulle polkimet olis n. 5cm liian lähellä istuinta. Olettaen että kammet on sen 120mm - mikäli pidemmät niin sitten enemmän. Muita mittoja en tsekannut, toi vaan kiinnosti.
Joo tässä on aktiivinen polkuasento jalkaa ei saa täysin suoraksi 195 cm pitkä ukko.
No ei varmaan jos ei saa sopivan asentoon 184 senttinenkään
Mustasudenkorento kirjoitti:Melkein tekis mieli mennä tohon kuntonojakin päälle ja mittoa mitä itse tarvisi tilaa...
Ota pari mittaa.
Nebulus kirjoitti:Laitatko leveysmitat poikkileikkauksiin? Oletko huomioinut vetävän pyörän ja kampien vaatiman lisäleveyden tarpeen?
Tässä kun ei eturengas käänny niin voidaan mennä kapeampaan zydeemiin..en ole varma saako tähän 28 vaihdetta ehkä vain 5 kuten VARNAssa.
Leveyttä on 10 cm enemmän kuin VARNAssa.
Pastori kirjoitti:Lizard100 kirjoitti:Pastori kirjoitti:Mittasin huvikseni ja jos mä olisin kuskina (184 cm - kohtuunormaali jalan mitta) niin mulle polkimet olis n. 5cm liian lähellä istuinta. Olettaen että kammet on sen 120mm - mikäli pidemmät niin sitten enemmän. Muita mittoja en tsekannut, toi vaan kiinnosti.
Joo tässä on aktiivinen polkuasento jalkaa ei saa täysin suoraksi 195 cm pitkä ukko.
No ei varmaan jos ei saa sopivan asentoon 184 senttinenkään
Mustasudenkorento kirjoitti:Melkein tekis mieli mennä tohon kuntonojakin päälle ja mittoa mitä itse tarvisi tilaa...
Ota pari mittaa.
Kyllä tässä on mitottukin.
Selventääkö tämä ?
Oi kiitos pastori
Tässä vähän mittoja.
-penkki 17cm maasta
-kampikeskiönkorkeus maasta 24cm
-kampien ja jalkojen leveys 42cm
-polkutilan korkeus 52cm (kantapäästä taisen jalan varpaisiin)
-poljin ääriasennossa penkin etureunaan 90cm
-poljin ääriasennossa takaraivon keskelle 160
-polkimen ääriasennosta selkänojan alareunaan 122cm
-polven korkein kohta 65cm
-polven alapinnan alin kohta maasta 10cm
-reisien leveinkohta 44cm
-perseen levein kohta 42cm
-hartioiden leveinkohta kädet hieman eteen tuotuna 50cm
-pään korkeus maasta 88cm...
Tuota pienempään kokovartalo kortonkiin on ihan turha meikäläisen kuvitella kömpiväni...
Ps, yhteenkään suomen veloista en ole kehdannut itseäni survoa...