Mutta mikä olis sopiva käyttäjäkunta ? Ruuhkavuosia elävä perheenäiti/isä kuskais lapsia ja ruokatarpeita vai nuoriso ajelis pimpparallia kaverit kyydissä keskustassa mopoauton asemesta

Tämä on tärkein kysymys, koska jos ensimmäinen malli ei mene kaupaksi, firma menee nurin.
ja pohjan pitää olla auki jotta myös pakittaminen onnistuu.
Mieluummin peruutetaan moottorilla, niin saadaan ehjä lattia ja vältetään nilkkavauriot.
täällä hitsaaja/sähköauto/-asentaja olisi kiinnostunut tulemaan töihin mahd. sähköfillarityöpaikkaan !
Kasvuyritys ei ole palkanmaksukunnossa pitkään aikaan aloittamisen jälkeen, tarvitaan sellaisia ihmisiä jotka käyvät osakkeilla ja pysyvät hengissä surkealla ruokarahalla.
Täysihintainen Twike ei oikein vertaudu 5000 € polkuautoon.
Twike on moottoripyöräksi rekisteröity mopoauto, jossa voi kuntoilla polkemalla:
-Se on lähes mopoauton painoinen (246 kg) ja tehoinen (3 kW).
-Se on hankalan leveä pyörätielle (1,2 m).
-Sitä on pakko ajaa autotiellä, ja se vaatii ajokortin.
-Vain noin 10 % ajotehosta tulee 1-2 polkijasta.
Ajoneuvon kannattaa olla poljettava vain jos se on niin kevyt ja pienitehoinen, että tavallisesta ihmisestä saatava 150 W kannattaa kerätä polkimilla ja käyttää auton työntämiseen. Pyörätiellä moottoritehorajoituksen takia kannattaa olla poljettava.
Twiken hinta laskisi jos siitä poistaisi polkimien voimalinjat. Kantomatka ei paljon lyhenisi, mutta kuntoilu ja lämmitys toteutuisivat.
Miksi ihmeessä kolme pyörää? Kannattaa panna neljä pyörää, jotta auto ei kaadu joka kerta kun joutuu jarruttaessa väistämään jotakin.
Twiken istumajärjestys ei ole hyvä pyörätielle. Matkustajan paneminen tasan ohjaajan viereen tuo kyynärpäät kohdakkain, ja leveyttä tulee liikaa.
Ainoita polkuautoon sovellettavia asioita Twikessa ovat pieni ilmanvastus ja matkustajan polkimet.
autokaupat ovat pullollaan jonkin verran käytettyjä, mutta aivan käyttökelpoisia 5000-8000 €:n autoja.
Ei siis kannata yrittää kilpailla suoraan autoylitarjontaa vastaan, vaan tarjota jotakin parempaa (pyörätie, kuntoilu, saasteettomuus, pysäköinnin helppous).
Tällä hetkellä ilmeisesti halvin "oikea" henkilö auto maksaa intiassa alle 2200€ (tata nano)
Joten siihen nähden nämä ovat kalliita nämä esitetyt sähkökikottimet...
Tata Nanon hinta vihjaa, paljonko Nanoa yksinkertaisempi polkuauto maksaisi, jos sitä tehtäisiin yhtä isoissa sarjoissa. Aluksi polkuauto maksaa yhtä paljon kuin Nanon euroversio, mutta polkuauto ei ole maantiellä ajettavan moottoriauton suora kilpailija.
Tuommosen löysin, jossa hinta on lähellä tämän ketjun tavoitetta.
Ducati Energian Free Duck -mopoauto painaa vain 100 kg ilman akkua (akku 120 kg), vaikka siinä on teräsrunko ja abs-levykori. Se antaa tuntumaa siihen, paljonko saman kokoinen ja hintainen polkuauto painaisi, jos akkua kevennetään 100 kg ja pysytään pyörätiellä välttäen mopoautoluokan säännöt.
Eli ei kai liikenteessäkään joka kulkee 90%sesti öljyllä voida pitkään olla vaatimatta lainsäädännöllä puhtaampaa liikkumista ?
Valmistautuisin tuohon riskiin tekemällä kevyen ja virtaviivaisen ajoneuvon, oli käyttövoima mikä tahansa.
Niin puhtaat sähköautot ei ole ratkaisu. Meillä nyt kuitenkin 250 wattia on maksimi mm. kinneriin...vaikka nelipaikkaiseen..ei oo iso akku se.
Juuri näin, sähköpolkuautossa on saman verran akkukapasiteettia kuin tavallisessa isossa polttomoottoriautossa. Akkurönsy kuuluu toiselle foorumille.