TKorho kirjoitti:Kyllä irakas vaan on hieno mies!
Papan ja Mamman kanssa tuota hetki ihasteltiin. Tuli mieleen että mikä pitää sitä paikallaan kun tukikaaresta ottaa kiinni? Onko hyvä käsijarru kahveille pysähtymistä varten? Ja pääseekö tukipuomin ylitse suoraan kävelemällä, vai pitääkö nostaa jalka yli? Onko välitykset varmasti riittävän pienet että ne kovatkin ylämäet menee? Onko sähköpyörävalmius mietitty jo valmiiksi? Pitäisikö tarakalla olla tavarakori-kiinnitykset kauppailua varten?
Vanha Herra tai Rouva-hengessä tuossa varmaan pitäisi olla metalliset täyspitkät lokasuojat?
Sakari voisit joskus tehdä jonkinlaisen katsauksen noihin eri malleihisi vuosien varrella. Esitellä filosofiaa ja kunkin ratkaisun hyviä ja huonoja puolia. Ja että mitä ajattelet eri ratkaisuista nyt nykyisellä kokemuksella! Näin ehkä opittua kokemusta ja oppia voitaisiin saada levitettyä edes pienessä Suomessa. (Ja sit lobattua valmistajille ja muiden maiden kotipolttajille!) Kaikki ovat olleet kyllä hienoja, mutta nämä viimeisimmät ovat jo niin ajateltuja muotoja että näyttävätkin ihan kaupallisilta ja kestäviltä.
Kiitosta vaan! 
Vielä jäi puuttumaan joitakin varusteita, jotka on tarkoitus täydentää.
Seisontajarru on tosiaan paikallaan, kun tukikaaresta otetaan tukea. Yksinkertaisimmillaanhan se on kuminauhalenkki, jolla jarrukahva lukitaan. Kahville pysähtymistä varten on kahdet jarrut. Etupyörät pysähtyvät yhtäaikaa yhdestä jarrukahvasta vetämällä ja takapyörä omasta vivustaan. Istumaan pääsee jalkoja nostamatta peruuttamalla etukautta vääntiön ja tukikahvan yli.
Kun on 26" kiekot, asettaa se erityisvaatimuksia vaihteille ja erikoiskokoisia rattaita, mikäli haluaa, että ikääntynyt jyrkimmistäkin mäistä selviää. Nyt on vaihteita 24. Vääntiössä on hampaita 28-38-48 ja takarattaiston pienimmässä 13 ja suurimmassa 32 hammasta, ja kyllä ne hyväkuntoiselle riittää, mutta huonokuntoisemmalle isommissa mäissä välitys pitäisi olla suurempi tai sitten sähköavustus, joka on tarkoitus tehdäkin.
Tarakka on vain alusta eri tavarankuljetusvaihtoehdoille, kuten korille tai laukuille, ja täyspitkät lokasuojat on ilman muuta tarkoitus asentaa.
Olen tehnyt Power-Point-esityksen, jossa on kuvasarja kaikista nojakeistani. Sen voisi täydentää pienillä tekstinpätkillä rakenteista ja ajokokemuksista. Bentriderin ja Youtuben sivuilla on ollut keskusteluja ja kyselyjä nojapyöristäni.
Sakari