Sivu 3/9

Re: CLWB 2.0

Lähetetty: 25 Kesä 2014, 20:16
Kirjoittaja irakas
Syväri kirjoitti:

Pitäs tehdä säteishiomakone, tai sitten ostaa sellanen 2600 euron hintaan... Mutta kyllä tulis nätit sovitukset nopeasti.

Huh, huh! Kylläpä tuli nopeasti oikeat jiirit, mutta huikeeseen hintaan. Kyllä maltilla ja sopivalla pahvimallilla pääsee paljon halvemmalla samaan lopputulokseen! :mrgreen:


Re: CLWB 2.0

Lähetetty: 25 Kesä 2014, 20:42
Kirjoittaja jooseha

Ja malttamaton suurella määrällä lisäainetta hitsatessa :roll:
Jossain netissä muistan nähneeni reikäsahalla tehdyt sovitukset.


Re: CLWB 2.0

Lähetetty: 25 Kesä 2014, 20:54
Kirjoittaja Syväri
jooseha kirjoitti:

Ja malttamaton suurella määrällä lisäainetta hitsatessa :roll:
Jossain netissä muistan nähneeni reikäsahalla tehdyt sovitukset.

Reikäsaha on toinen hyvä. Vaatii vaan sekin tukevat pelit ja vehkeet. Alumiiniin taas reikäsaha on pakko olla, sitä on vaikea hioa (paljoa). Tollanen kone olis suht yksinkertainen rakentaa mutta menis silti vuosi rakentaa se jostain perus nauhahiomakoneesta :oops:

Muuten vinguttaisin noi sovitukset mutta ku niitä tulee yli 100 pieneen sarjaan helposti niin en taida :D


Re: CLWB 2.0

Lähetetty: 25 Kesä 2014, 21:27
Kirjoittaja tm
Syväri kirjoitti:

...Muuten vinguttaisin noi sovitukset mutta ku niitä tulee yli 100 pieneen sarjaan helposti niin en taida :D

Pieni sarja taitaa olla vähän isompi...?


Re: CLWB 2.0

Lähetetty: 26 Kesä 2014, 14:57
Kirjoittaja Syväri
tm kirjoitti:
Syväri kirjoitti:

...Muuten vinguttaisin noi sovitukset mutta ku niitä tulee yli 100 pieneen sarjaan helposti niin en taida :D

Pieni sarja taitaa olla vähän isompi...?

Kymmeneen on putket. Mutta saa nyt nähdä..


Re: CLWB 2.0

Lähetetty: 15 Heinä 2014, 19:30
Kirjoittaja Syväri

Jotain pientä edistystä jigien teossa ja taidossa tehdä niitä.. Takahaarukan ja etuhaarukan jigit hyvällä mallilla. Säädettävyys vei aikaa rakentamisessa mutta kun ei ikinä tiedä jos jotain pitääkin muuttaa..

Alun perin tuohon takahaarukan niveleen oli tarkoitus tulla 32x16 mittainen laakeri, olis ehkä tullut vähän kevyempikin. Kun olis nuo laakerikupit taas ollut ohkasemmat. Mutta sitten olis akselista tullut vähän jytkympi. Nyt siis 28x12, kestänee sekin. Rst- akselin päässä siis sisäpuolinen M8 kierre millä takahaarukka kiristetään prikkaa ja laakeria vasten.


Re: CLWB 2.0

Lähetetty: 15 Heinä 2014, 20:01
Kirjoittaja jooseha

Hienon näköinen nivel!
Nyt kun on itse tehnyt putki putken sisässä nivelen takahaarukalle ja todennut sen toimivaksi, niin tuommoinen näyttää pahasta yliampuvalta :D Toisaalta samalla vaivalla tuo noin syntyy kuin laakeriholkilla tehdessä ja kun ei ole kyse sarjatuotannosta, niin kustannussäästö laakeriholkilla ei ole merkittävä :D


Re: CLWB 2.0

Lähetetty: 15 Heinä 2014, 20:26
Kirjoittaja Syväri
jooseha kirjoitti:

Hienon näköinen nivel!
Nyt kun on itse tehnyt putki putken sisässä nivelen takahaarukalle ja todennut sen toimivaksi, niin tuommoinen näyttää pahasta yliampuvalta :D Toisaalta samalla vaivalla tuo noin syntyy kuin laakeriholkilla tehdessä ja kun ei ole kyse sarjatuotannosta, niin kustannussäästö laakeriholkilla ei ole merkittävä :D

Kun sorvaa työkseen niin pitää hyödyntää sitä jossain :D eipä tuossakaan hinta kovaksi nouse, biltsun laakerit 3e kpl ja skf:n 7e. Ebay:stä sais varmaan euron kappale.


Re: CLWB 2.0

Lähetetty: 17 Heinä 2014, 19:46
Kirjoittaja Syväri

Nyt pitää ruveta tosissaan...


Re: CLWB 2.0

Lähetetty: 17 Heinä 2014, 20:07
Kirjoittaja PW

Siull on tehas kohta pystyssä :mrgreen:
Markkinointi päällikköä vielä puuttuu :wink: ja muutama muu johtaja.

Petri


Re: CLWB 2.0

Lähetetty: 22 Heinä 2014, 14:45
Kirjoittaja Syväri
PW kirjoitti:

Siull on tehas kohta pystyssä :mrgreen:
Markkinointi päällikköä vielä puuttuu :wink: ja muutama muu johtaja.

Petri

Tällä hetkellä oon tuotanto myynti talous ja markkinointipäällikkö :D Ei vaiskaan pitkä matka vielä että tulee oikeasti valmista.

Oli talon voimavirtapistoke hajalla eikä päässyt hiomakonetta kokeilemaan. Tänään kävi sähkäri vaihtamassa. Ite en kyllä uskaltais virrat päällä ruuvailla johtoja irti niinku se teki :shock:

Rullia on nyt vain yhtä kokoa eli 28mm, pitää käyä sorvaamas lisää töissä. Perkeleet oli 80e kappale.

Mutta tosiaan tollanen sillä tulee. Nauha on tosi karkea ja poistaa kyllä materiaalia nopeasti, meni ehkä 2 sekuntia yhteen putkeen. Mutta joo jos joku tarvii sovituksia putkiin niin mä teen :)


Re: CLWB 2.0

Lähetetty: 08 Elo 2014, 10:35
Kirjoittaja Syväri

Ekoja saumoja vetämässä. Mig-hitsaaminen vähän opettelua vielä, 0.6 lanka vaatii isot virrat ja langansyöttönopeuden, joten pitää kuljettaa hitsauspilliä myös nopeaa ettei tuu läskiä saumaa. Mutta ei pala läpi. Paljon helpompaa kuin puikolla :D

Nauhahiomakoneesta räjäytin yhdet rullan laakerit (biltema) kun oli vähän heikosti kiinni ja ite tehdyssä rullassa tais olla hieman liikaa säteittäisheittoa :mrgreen: ... Ostin siis koyon laakereita ison pinon kun samoja menee pyörän linkkuun, 5,60e kpl, mallia 608 ZZ seinäjoen hydrolta. Takahaarukan niveleen menee 6201 tai 6001, kokeilen ensin tuota pienempää.

Huomatkaa pajan hyvä järjestys :lol:


Re: CLWB 2.0

Lähetetty: 08 Elo 2014, 12:41
Kirjoittaja mhelander

No nyt kyllä näyttää ihan tehtaan touhulta... potentiaalia on saada todella siistiä jälkeä aikaan ja suoria runkoja !


Re: CLWB 2.0

Lähetetty: 10 Elo 2014, 16:22
Kirjoittaja Syväri

Osia pitää pikkuhiljaa jo ruveta ettimään, leijonanosan pyörän osien hinnasta vaan haukkaisi laadukas iskari. Kestääkö/toimiiko nämä ollenkaan: http://www.ebay.com/itm/DNM-Suspension- ... 2ed458c02b

Vai pitäiskö olla joku tällanen että toimii järkevästi:
http://www.ebay.com/itm/DNM-Mountain-Do ... 25910cbb6e

Linkku saattaa auttaa huonoa iskaria tai sitten ei, tästä ei oo kokemusta. Ainakin toi linkku suunnilleen puolittaa iskarin kuorman muuten niin kovin takapainoisessa pyörässä :roll: iskarin pituus voi olla 100-200mm

Lisäksi vanteet pitää kasata itse jos haluaa custom-henkisyyttä enemmän. Ja kromiset lokarit löysin classic-cycle.de:stä :D
Näyttäis vähän siltä ett yhden pyörän osat ja runkomateriaalit maalauksineen maksaa noin 700e. Loput on sitten oman työn hinnoittelua...


Re: CLWB 2.0

Lähetetty: 14 Elo 2014, 12:14
Kirjoittaja tavasti
Syväri kirjoitti:

Osia pitää pikkuhiljaa jo ruveta ettimään, leijonanosan pyörän osien hinnasta vaan haukkaisi laadukas iskari. Kestääkö/toimiiko nämä ollenkaan: http://www.ebay.com/itm/DNM-Suspension- ... 2ed458c02b

Kyllä se varmaan joustaa, mutta ei liene kovin hyvä.

Paremmat maksaa. Itse lähtisin noiden maastopyöräilijöiden foorumeilta ostamaan käytettyä. Kaivat ensin jonkun passelin iskarin halvalla, ja suunnittelet pyörän niin, että sen mittainen sopii.