Ei kerenny vielä oikoa dropoutteja. Kesken päivän kun kävin ohikulkeissa pajalla.
Edellisessä versiossa mahtui toi seiskapakka hyvin. Pitää testata. Jos ei niin sit taivutusta lisää ja alaosat suorempaan?
Ei kerenny vielä oikoa dropoutteja. Kesken päivän kun kävin ohikulkeissa pajalla.
Edellisessä versiossa mahtui toi seiskapakka hyvin. Pitää testata. Jos ei niin sit taivutusta lisää ja alaosat suorempaan?
Pastori kirjoitti:Ja sitten seuraava aihe.
Otin aikaa. Haarukan levittämiseen menee työpajakävelyineen noin 5 minuuttia kun on tommoinen kiila valmiina
.
Minä levitin ja suoristin oman haarukan (kuulostaaps kaksimieliseltä) viilapenkissä myös. Nollapisteenä käytin kierretankoa jonka kiinnitin nippusiteillä yläputken kylkeen. Aikaa meni kyllä enemmän...
- Henri -
Pyörinä omasta päästä muokatut Sascha -» Sascha Evo ->> Sascha eVo (sähkö), LSL ja PYSTY pyörä -» Nopsilla
Terkut pajalta. Tommosen tein tosta etuosasta.
Näyttää hyvältä, mutta epäilen että yhdellä 6mm pultilla et saa riittävästi kiristysvoimaa. Kannattaa ainakin laittaa "jatkomutteri" jotta saa pidemmästi kierrettä.
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
Joo. Voihan se olla ettei yksi riitä. Kokeillaan tällä ennen maalausta.
Pajalla vielä. Tein samalla hiellä takahaarukan sovitukset. Huomenna hiukkasen lisää vielä. Nyt ei jaksa.
No. Tämmönen tällä kertaa - eli putket poikki ja kylkeen kiinni.
Mä olen kokenut tuon keskiön kiinnittämisen neliöputkeen hankalaksi. Kahteen pyörään tehnyt ja molemmilla kerroilla tullut susi. Loppuen lopuksi olen hitsannut molemmissa keskiön kiinni poljinputkeen. Tuo Pastorin tyyliin tehty litisti putken alapuolelta kun tarpeeksi kiristi. En tiedä olisko auttanut, jos olisi laittanut kiristinpultin molemmin puolin. Hitsaten pääsi helpommalla.
-Janne-
Heijaa heijaa heijaa kerho ...
Mä aattelin tehdä tällä kertaa näin.
Viialuskena tohon eiliseen - teen tohon kierteet 8mm pultille. Jos se toimisi sitten yksinään.
Tääkin projekti on kuiteskin protoilua. Sehän olisi kevyempikin kun sen suoraan hitsaa siihen etupuomiin. Mutta nyt mä haluan etsiä todellakin penkin - ja poljinkeskiön sijoitukset kohdalle etuvetoiseen pyörään. Kyllä mulla välkkyy mielessä että minkämoinen olisi kuudee sportin premium versio. Sitä kohden
Flevobike valmisti joskus rosterista kiinnikettä jossa ruuvit on ideaalisesti kulmissa:
Tämän mallinen kiinnike ei luista helposti. Kiinnityslaipan pitää olla kapea että ratas mahtuu pyörimään.
Jarcco kirjoitti:Tämän mallinen kiinnike ei luista helposti. Kiinnityslaipan pitää olla kapea että ratas mahtuu pyörimään.
Tuommoista ajattelin rustata trikeen seuraavaksi. Sitten kun olen jälleen rakentelukunnossa.
Pääsin piipahtamaan pajalla pari tuntii.
Takahaarukan asemointia ja hepitys ohjelmassa.
Takahaarukka kiinni.
Emäputki kiinni.
622 kokoinen kiekko edessä.
Pitäisköhän haarukkaa oikaista pittiriittisen?
Tieteskin toi puukiila viritys ei nyt niin huipputarkka ole.
Oikaise vain hitusen, niin ei hakkaa ketjut isolla vaihteella haarukan kinttuun. Renkaan ja rungon välissäkin on oikaisun suuntaan enemmän tilaa. Oikaisun jälkeen voi jättö olla jo hiukan isohko. Ei se sinänsä sporttipyörässä haittaa, mutta sitä voit vielä säätää nostamalla takapäätä takahaarukan kulmaa säätämällä. Onkos tuo tarvikelaatikon putki mallaamassa selkänojan asentoa. Taitaa ollakin tulossa oikein ennätyspyörä.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Terkut pajalta. Mallailua.
Tuo kuskin pää on kyllä jo liian takakenossa ja kaulakin vähän pitkän näköinen.
Istuin pitää kääntää bottoms up, jotta noin kenollaan pystyy pyöräilemään -tai rakentaa henkselit yläosaan.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma