Re: Eemeli6("läskinojakki")
Pastori kirjoitti:Suorakulma on helpompi mitata = laiskuus.
Jos katsot mitä tahansa polkupyörää, niin montako suoraa kulmaa sieltä löytyy verrattuna vinoihin. Laiskuus ja säästeliäisyys ei ole symmetristä.
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Pastori kirjoitti:Suorakulma on helpompi mitata = laiskuus.
Jos katsot mitä tahansa polkupyörää, niin montako suoraa kulmaa sieltä löytyy verrattuna vinoihin. Laiskuus ja säästeliäisyys ei ole symmetristä.
Epäsymmetrinen pyörä on vaikeampi piirtää/suunnitella.
Jos vain tekee, eli puristaa kiekot kahden putken väliin ja räpsii rungon ympärille niin on helpompi kuin tismalleen suora ja täysin symmetrinen. PW voi vahvistaa
Jukka
jori kirjoitti:Hommahan toimi mainiosti, ihmettelen vain, mikseivät takavetoisia tehneet ja tekevät ole tuota oppia hyödyntäneet. Sakari teki yhteen trikeen hiukan epäsymmetrisen, mutta ei oikein muilla ole näkyny.
Suunnittelun pääpaino on ollut omalla kohdallani muualla kuin rungon optimointi ketjuvoimien suhteen. Miksi muuten rajoitat ihmettelyn vain takavetoisiin? Onhan se ketjuvoima epäsymmetrinen etuvetoisessakin PW:n kääntyväkeskiöinen on aikaansa edellä
jviirret kirjoitti:Epäsymmetrinen pyörä on vaikeampi piirtää/suunnitella.
Niinpä. Symmetrisen voi tehdä suunnittelemattakin.
Jahas elämäni ensimmäinen "ghetto tubeless" kokeilu. Telttapatjan suikale ja halkaistu 406mm sisärengas viritetty vanteelle. Halkaistu sisärengas tuntui liian kaposelta vanteella, mutta kun kokemusta ei ole niin ei osaa sanoa toimiiko. Vielä ulkorengas päälle ja kompuralla ilmaa. Yllättäen rengas nousi vanteelle ilman minkäänlaista ongelmaa ja ilmakin pysynyt sisällä jo pienen tovin. Oliko tämä näin helpppa läskirenkaan kanssa?
Ei minkäänlaista kokemusta paikkalitkuistakaan. Tuli tilattua "stans notubes tire sealantia" pari purkkia...
Lienee oikeaa litkua?
Kuinkas tuo laitetaan renkaan sisälle?
Rengas tyhjäksi ja venttiilistä sielu pois? Sitten ilmat takaisin?
Kannattaako laittaa vasta sitten kun pääsee pyörällä ajamaan, jotta litku levittyy renkaalle?
Kuinkas paljon tuota kannattaa laittaa 24x4,0 renkaaseen?
Ja varmaan tulee päivän mittaan monta muutakin kysymystä aiheeseen liittyen. Etukäteen kiittäen vastauksista...
Pyörä renkaita ja voimansiirtoa vaille kasassa. Eli jos kaikki menee putkeen niin huomenna eka koeajo... Pikkasen jännittää pystyykö tuolla edes ajamaan...
Nyt olisi eturenkaassakin "ghetto tubeless"...
Miksiköhän nämä kaupalliset "kiekot" on rihdattu niin, että venttiilireikä on yhden välin väärässä paikassa? Jos pumpussa leveä suulake niin ei tahdo vain mahtua...
Kuvia toivotaan
Tässä kuva väärin tehdystä puolaukseta. Ei ne ammattilaisetkaan aina osaa. Venttiili on kapeammassa välissä. Kahdesta voi jo valita väärin.
Mutta missä se kokokuva viipyy siitä lähesvalmiista?
Pastori kirjoitti:Mutta missä se kokokuva viipyy siitä lähesvalmiista?
Kyllä mä parhaani yritän...
Kaveri soitti, että lähdetkö biljardia pelaan? Sillä tiellä ollaan nyt ja voipi olla, että ei löydä illalla reittiä pajalle...
eemeli kirjoitti:Pastori kirjoitti:Mutta missä se kokokuva viipyy siitä lähesvalmiista?
Kyllä mä parhaani yritän...
Kaveri soitti, että lähdetkö biljardia pelaan? Sillä tiellä ollaan nyt ja voipi olla, että ei löydä illalla reittiä pajalle...
Jumalauta. Vähän priorisointia. Jätkä lähtee kaljalle vaikka fanit vartoo foorumilla.
Ketjulinja persiistä ja joka paikka vähän kierossa. Ajaan en vielä kerenny...
Tuon mallinen penkki sopii hyvin läskien renkaiden kanssa.
Mikä ketjulinjassa ongelma?
Ajokokemuksia sit vaan odottellaan. Pitää joskus kokeilla millainen ratsu tuo oikein on vrt. omani
Nyt ei voi enää sanoo että oma olis ainoa pläskinojakki suomessa
Wacky kirjoitti:Ajokokemuksia sit vaan odottellaan. Pitää joskus kokeilla millainen ratsu tuo oikein on vrt. omani
Nyt ei voi enää sanoo että oma olis ainoa pläskinojakki suomessa
No eka on aina eka!