Re: Härski hyppää korkealle
Hyvältä näyttää
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Hyvältä näyttää
Hieno tuli ja nopeasti.
Omalta MBB kaudeltani muistan helpottaneen ajatuksen, jossa poljetaan vinoon suuntaan. Oikeastaan liike ei ole vino, mutta voima on.
Kuvittele polkaisevasi eteen ja ulos sivulle, niin polkeminen ei käännä tankoa. Polkemisvoimien pitää siis olla vinoja sillä linjalla, joka kulkee emäputken ja polkimen välillä. Samalla tavalla kuin luistellessa potkaistaan sekä alas, että sivulle.
kiitos kiitos.
Nopeasta en tiä kun kaikki oikeesti aikaa vievä ns. näprääminenhän on vielä tekemättä. Eihän nyt muutamaa putkenpätkää pitkään toisiinsa räi.
Sileepohjasilla kenguleilla ei oikein onnistunu mitkään sivu/vetosuuntaiset ohjauksenhallintaliikkeet. Pakko oli kiskoa tangosta samalla voimalla mitä polki. Kuhan saan tästä kahvin imettyy, nii täytyy lähtee kokeilee lukoilla miten sujuu, kun pääsee pyörittää/lustelee =) .
..nii ja paikkaa taas eile puhjenneen turanon. Ei tiä vielä menikö kylki sököks. Jos meni ni sit ei ole kisoihin kunnon kumia. Joutuu "kisaamaan" jollain V.#%"n lasten renkaalla, kun ei täältä perä-Satakunnasta muuta saa TANA!
JOs meni gumi sököks tätyy varmaa laittaa kyselyy tonne Nokian rompetoriosioon, jos jollain olis tuoda & myydä mulle kunnon 406 gumi kisaa varten..
lähimmästä polkupyöräkorjaamosya löytyi schwalbe road cruiser 47 leveenä. 4.5 baarin paineillle. 17€.
jos et kisakireempää saa mistään niin voin sen käydä hakemassa.
ilmoita tähän ketjuun huomiseen klo 15.30 mennessä tarviitko.
KIITOksia tarjouksesta! Onneks oli vaan pikkureikä kulutuspinnan sivussa, nii vielä selvisin paikkavirityksellä ulkokumin sisäpulelle!
Just toi sama roadkruiseri on mullakin vara-vara kumina. Kuukaus sitte mul oli vielä kolme ehjää Duranoo.
Kivistä polkuu joutuu meikäläinen tallaamaan. Kirjaimellisesti.
Ekat lipat fillarilla. En ottanu alamäkivauhteja lainkaa ja aikast pehmee on taas tie kuurojen jälkeen, niin liikkeelle lähtö on melko raskasta=vappuvaa.. ton takia en heti laita jarruja kunnon vaihtajaa yms. herkkään hajoovaa kii.
Mulla pitäisi olla vähän käytettyjä duranoita. Voin ottaa mukaan, jos vaikka tarvetta ilmenee...
Tuokaa ihmeessä kaikki suomen duranot nokial! Mul tuntuis nenevän niitä 0.5 kpl/lenkki tahtia. Kelpaa vaikka vähän käytetyt. Ei välii, kohta ne on kuitenkin puhki!
No ei ny iha, mut asiaan.
Eka vähän pitempi lenkki ihan lukkokengillä. Menee huomattavasti suorempaan, kun pystyy pyörittää jaloilla. Pirusti joutuu keskittymään, varsinkin jos harjoittelee Jorin "luistelutyyliä". Välillä tulee herpaannuksia ajolinjaan, niin et on pakko lopetta polkeminen ja ottaa käsillä komento takas ettei pyörä heitä äijää mettään! Niska väsyy pitemmällä lenkillä kun ei uskalla vielä pitää kuin hetken päätä niskatuella. n.18km ajoa takana ja ukko edelleen hengissä! =)
Aika laiskana olen ollut foorumilla joten näin nopean rakentamisen tahtiin en näköjään ehtinyt... mutta onneksi laite oli Nokialla niin pääsi kokeilemaan.
Sanoisin että tästä tuli erinomainen ! Runko oli jäykkä ja loivempi keulakulma teki ajamisesta yllättävän helppoa ilman lukkopolkimia. Tanko kaipaa kovasti töitä, kädet jää koukkuun joka vaikeuttaa ajamista ja haittaa näkyvyyttä eteen etenkin näin aerodynaamisella penkin kulmalla.
Nuo kuntoon niin kepität mut ja mun etuvetoisena !
mhelander kirjoitti:Sanoisin että tästä tuli erinomainen !
Tätä kehui moni muukin varikolla. Itse en kokeillut
Jukka
Kiitos Mika.. ja Jori kans.
Just näiden kullanarvoisten kommenttien vuoks otin virityksen mukaan. Tietääpähän sit et kuin syvällä metsässä ollaan menossa.
Jäi Jorilta raralla kysymäti ison ketjupyörän vauikutuksesta polkemiseen. Miltä mahtaa tuntua noin kylmiltään 17% ovaali polkiessa? Ite ei enää-tai vielä- kiinnitä siihen mitään huomiota, kun kaikki keskittyminen on hengissä (pystyssä)pysymisessä!
Jarrut laitoin eile ehtoosti reeraan ja tänään olis eka työmatka vehkeellä edessä (38km). Sit kun rupee tulee kilomerejä alle ja varmuutta ajamiseen et uskaltaa ottaa koneesta tehoja, nii tätyy ruveta paneutumaan sen tangon taittamiseen..hidas, hidas..vai mite se oli..eiku..
En taida tähän enää viittiä tehä samanlaista matkatavaroidenkuljetusvityspeltirumpusähellysräpellystä kuin matalaan. Täytyy koettaa jos sais eväskassin vaikka penkin alle roikkumaan..
Joo, penkin alle vaan koukku ja kassit roikkumaan.
Kyllä minä sen rattaan soikeuden huomasin, joskaan siihen en mitään erityistä huomiota kiinnittänyt ajellessa, koska ainoa vaihde oli kovin kevyt, kuten mielestäni pitääkin olla -varsinkin kääntyväkeskiöisessä. Soikeat rattaat ovat enemmän runttaajien juttuja ja voi niillä olla merkitystäkin, kun ajetaan esim. 200 m lentävällä lähdöllä. Pidemmällä matkalla minä vaihtelen koko ajan jalkojen kuormituksen painopistettä etureisiltä takareisille ja pakaroille ja takaisin, jolloin soikeasta rattaasta on enimmäkseen vain haittaa, sillä takareisipainotteinen pyöritys vaatisi eturattaan soikeudelle n. 90°erilaisen vaihekulman kampiin nähden. Tämä sopii omaan polkemistekniikkaani, mutta tiedän, että esim. Tavasti tykkää rajusti soikeista. "Minun valtiossani voi jokainen tulla omalla tavallaan autuaaksi." Fredrik II Suuri
PS. Näin Nokialla useammankin ottavan kuvia tästä pyörästä. Kovasti toivoisin kuvaia tästä pyörästä kaikissa asennoissaan tähän ketjuun. Pliis!
Voi juma et on sormet kippeenä eilisestä tymatkarepimisestä. Eivaan osaa vielä ajaa rennosti, mut kyl ahterissakin jotain uutta elämää on havaittavissa. Mahtaakohan himpan lyhyemmät kammet siirtää tehontuottoa reisiltä pakaroille, vai liekkö pakaroiden uusi elämä jotua mbb-polkemistekniikan "luistelutyylistä", tiedä häntä.
Elämäni eka ajolenkki levyjarrullisella pyörällä ja täytyy myöntää et oli hienoinen pettymys. Mulla kun on ollut mielikuva noista levareista(Avid bb7 mtb), et niillä pitäis pysähtyä "kuin seinään".
Tänää uusiks.
Härski kirjoitti:Elämäni eka ajolenkki levyjarrullisella pyörällä ja täytyy myöntää et oli hienoinen pettymys. Mulla kun on ollut mielikuva noista levareista(Avid bb7 mtb), et niillä pitäis pysähtyä "kuin seinään".
Kuulostaa tutulta Vaijeritoimiset levyjarrut eivät ole mitenkään erikoisen tehokkaat, varsinkaan jos on pieni levy isossa kiekossa. Jarrutehon kannalta vaijerin kunto, jouhevat vedot ja voitelu on ensiarvoisen tärkeää, kuten vaijeritoimisessa vannejarrussakin. Ei tarvi edes yrittää kun saa 50% kahvan puristusvoimasta häivtettyä vaijeriin
Jukka
Mitenkäs nuo mekaanisten levyjarrujen kahvat, tavalliset jarrukahvat tietysti käy, mutta pitäiskö olla maantiejarrujen pienemmällä vetosuhteella toimiakseen tehokkaasti?
Härski kirjoitti:Elämäni eka ajolenkki levyjarrullisella pyörällä ja täytyy myöntää et oli hienoinen pettymys. Mulla kun on ollut mielikuva noista levareista(Avid bb7 mtb), et niillä pitäis pysähtyä "kuin seinään".
Onko sulla uudet palat? Uusilla paloissa on aina valmistuksen jäljiltä vähän pintaa joka pitää kuluttaa pois ennen kuin saat täyden jarrutus tehon irti.
Toinen minkä olen huomannu vaikuttavan yllättävän paljon on jarrulevy jota käytät. Oma kokemus on ollut että halvat Alligator ja kalliimmaat Ashima Ai2 levyt ei toimi yhtä hyvin sintratuilla jarrupaloilla kuin Avidin omat CSG2.
Mekaanisissa on harvemmin ihan maailmaa mullistavaa tehoa eteenkin jos vaijerinkuori on joustavaa sorttia, mutta teho on sama kelillä kuin kelillä kunnes palat kuluu tarpeeksi.