Sivu 3/4

Re: Bluebird

Lähetetty: 24 Touko 2015, 19:28
Kirjoittaja jviirret
PW kirjoitti:

Matalaltahan tuo näyttää joten penkkiä vois kyll nostaa, vois jalkojen asentokin tuntua rennommalta. Keskiön tietyst vois kans laskee rungon alapuolelle ja emäputken taakse.

Jos lasket keskiön rungon alapuolelle ottaa hammasrattaat haarukkaan :(
Nyt tuo ajoasento on ihan hirveä. Kammet yli 20cm penkin yläpuolella ja sylikulma 90-100astetta...

PW kirjoitti:

Loiva ohjauskulma on vähän erikoinen, paikallaan istuessa jos ei pidä tangosta kiinni, saattaa yhtäkkiä heittää etukiekon linkkuun.
Paraneeko siis tilanne jos tekee haarukkaan lisää taittoa?

Jep.

Jukka


Re: Bluebird

Lähetetty: 24 Touko 2015, 20:46
Kirjoittaja PW
Bluebird.JPG
Bluebird.JPG (65.71 KiB) Katsottu 2077 kertaa

Jos ketjun vetää ilman rissoja, penkki tulis siis noin ylös.


Re: Bluebird

Lähetetty: 24 Touko 2015, 20:54
Kirjoittaja jviirret
PW kirjoitti:

Jos ketjun vetää ilman rissoja, penkki tulis siis noin ylös.

Huomattavasti parempi ajoasento noin tulee. Ikävän kauas rungosta vaan ketjun vetopuoli, runkoputki olisi kannattanut hitsata ihan emäputken yläpäähän kiinni. Ongelmiahan tuosta ei normaali ajossa tule, mutta täysillä runtatessa saattaa vähän joustaa...

Jukka


Re: Bluebird

Lähetetty: 24 Touko 2015, 21:40
Kirjoittaja Vilijami
PW kirjoitti:
jooseha kirjoitti:

Jarrutapit on ketjulinjan tiellä - ehkä. Haarukka toisin päin mahtuisivat olemaan varmasti.

Oisit ny aikasemmin sanonu - mitään tuu rakentamisesta ku neuvoja joutuu oottamaan yli 5min :wink:

Joo, nojapyöräfoorumin isoin ongelma on neuvojen hitaus. Sovitaanko että kaikki lukee rakennusketjut vähintään 3min välein :mrgreen:


Re: Bluebird

Lähetetty: 24 Touko 2015, 21:59
Kirjoittaja Pastori
PW kirjoitti:

Vaikeita nää takavetoset :roll:

Aika kiva ketjulinja tulis etuvetoseen. Painoo ei siellä olis ehken tarpeeksi. Mutta noin kesäkäyttöön ja harjoitteluun ennen mbb:tä vois riittää.


Re: Bluebird

Lähetetty: 24 Touko 2015, 22:06
Kirjoittaja PW
Pastori kirjoitti:
PW kirjoitti:

Vaikeita nää takavetoset :roll:

Aika kiva ketjulinja tulis etuvetoseen. Painoo ei siellä olis ehken tarpeeksi. Mutta noin kesäkäyttöön ja harjoitteluun ennen mbb:tä vois riittää.

Mistäs löytäs sen etuvetosen kuvan, mikä oli kakkosennelosesta tehty?


Re: Bluebird

Lähetetty: 24 Touko 2015, 23:15
Kirjoittaja jooseha

Mun kovalevyltä tietysti :mrgreen:

woodbike.jpg
woodbike.jpg (53 KiB) Katsottu 1981 kertaa

Pistetään toinen boonuksena vaikka vetää takaakin. Lähde sama.

3170825614_bcb6f1a5a1.jpg
3170825614_bcb6f1a5a1.jpg (247.54 KiB) Katsottu 1981 kertaa

Re: Bluebird

Lähetetty: 25 Touko 2015, 08:38
Kirjoittaja PW
jviirret kirjoitti:
PW kirjoitti:

Jos ketjun vetää ilman rissoja, penkki tulis siis noin ylös.

Huomattavasti parempi ajoasento noin tulee. Ikävän kauas rungosta vaan ketjun vetopuoli, runkoputki olisi kannattanut hitsata ihan emäputken yläpäähän kiinni. Ongelmiahan tuosta ei normaali ajossa tule, mutta täysillä runtatessa saattaa vähän joustaa...

Jukka

Joo, huomaan ett miulla on etuveto/lowracer vika päässä - yritän kaiken puristaa mahollisimman alas ja tiukkaan pakettiin. Tehdessä ihmettelin miks muissa on runko hitsattu emäputken yläosaan - nyt se selvis :oops:


Re: Bluebird

Lähetetty: 25 Touko 2015, 08:41
Kirjoittaja PW

Eikös tuo nyt onnistu niin ett pyöräytän koko rungon puolikierrosta ympäri - jarrut saan alapuolelle ja runkoputken kiinnitys emäputkeen ylös. Keskiö pitää irrottaa mutta se on muutenkin tehtävä koska vinossa.


Re: Bluebird

Lähetetty: 25 Touko 2015, 09:23
Kirjoittaja jooseha

Toisin päin olevalla haarukalla on sitten vaara että ketju osuu tuohon haarukan mutkaan. Haarukka on puolivälistä reilusti kapeampi kuin akselin kohdalta.


Re: Bluebird

Lähetetty: 25 Touko 2015, 09:37
Kirjoittaja PW

Jos siitä yhellä rissalla selviäis :roll: jos ei ilman.
Kyrsii purkaa penkinkiinnikkeitä ku niissä on elämäni ensimmäinen täydellinen hitsaussauma - miun asteikon mukaan :cry:


Re: Bluebird

Lähetetty: 25 Touko 2015, 09:57
Kirjoittaja PW
PW kirjoitti:

Eikös tuo nyt onnistu niin ett pyöräytän koko rungon puolikierrosta ympäri - jarrut saan alapuolelle ja runkoputken kiinnitys emäputkeen ylös. Keskiö pitää irrottaa mutta se on muutenkin tehtävä koska vinossa.

Juu eli ei :oops: näitä rakennellessa oon huomannu ett miulla on selkeesti jonkinlainen hahmotusongelma :oops: Kuvasta en pysty hahmottamaan mitä käy kun käännän runkoputkea puolikierrosta - täytyy mennä kääntämään se ennenku huomaan ett emäputken kulma on negatiivinen :oops: Kävi tuo mielessä, käykö siinä näin mutt ei hahmota - jonkinasteinen lukihäiriökö :?


Re: Bluebird

Lähetetty: 25 Touko 2015, 14:10
Kirjoittaja Jarcco

Mitäs jos teet rungon säädettäväksi? Ei kovin hankala olisi, runko poikki ja samasta putkesta päälle halkaistua putkea riittävän pitkä pätkä jonka toinen pää hitsataan runkoon ja toiseen latasta kiristettävät laipat joissa 3 x M8 pulttia. Samalla takarungon kääntö. Minusta poljinkeskiö pitäisi olla enintään penkin korolla, jotta alkuvaihe olisi helpompaa. Löytyiskö 20" kiekkoa ainakin aluksi niin olisi paljon helpompi oppia ajamaan.
Säätö tuohon tapaan:
Kuva


Re: Bluebird

Lähetetty: 25 Touko 2015, 17:19
Kirjoittaja PW

Turasin suorahkon ketjulinjan ja nostin penkin ketjun yläpuolelle. Vaimokin ajoi todistettavasti, vaikka polvet ottaa ohjaustankoon. Kokeilin 20" etukiekkoo ja ohjaus helpottuu huomattavasti. Ehkä se siitä.


Re: Bluebird

Lähetetty: 25 Touko 2015, 20:24
Kirjoittaja PW
2015-05-25 20.22.39.jpg
2015-05-25 20.22.39.jpg (276.55 KiB) Katsottu 1807 kertaa