Huh Streetmachine 20 astetta penkin alaosaltaan päätä pompottavalla ilmatyynyllä huonokuntoisella tiellä oli villiä menoa suoran viivan ajamisen suhteen. Ylämäissä mättää enemmän, kun kone ei tankattu ja voideltu riittävästi ja aiemmat päivät painoivat. Siihen nähden pelottavaa on nojakulmasi ja Streetmachine on lisäksi tosi vakaa ja helposti ohjattava ja silti pomput häiritsivät. Ei ollut kuskin kunto ja keskittymiskyky kohdallaan.
Kuudee Sport Evo
- Pastori
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 7060
- Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Re: Kuudee Sport Evo
Kisadokumentit. Kiitokset kuvista: smilodon ja MikaL.
Re: Kuudee Sport Evo
Tää jäi kokeilematta - Pastori oli nopee muuallakin ku radalla
Hieno kisa kuva - missähän muut viralliset kisakuvat on?
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
- Pastori
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 7060
- Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Re: Kuudee Sport Evo
PW kirjoitti:Tää jäi kokeilematta - Pastori oli nopee muuallakin ku radalla
![]()
Hieno kisa kuva - missähän muut viralliset kisakuvat on?
Tää oli nyt kuiteskin paikalla lauantaista sunnuntai-iltaan. Siellä se rötkötti seinustalla. Sulla oli muita innostuksen kohteita
Enivei.
Kehityskohteita vuoden 2016 versioon.
- muutaman asteen muutos sylikulmaan = pari astetta selkänojaa, kolme-viisi astetta etupuomia ylös
- painon jakauma tasaisemmaksi, nyt eturenkaalla 62 ja takarenkaalla 38 prossaa = pikkaisen lyhempi takahaarukka, siinä on varaa ainakin viisi senttiä ja penkkiä voi siirtää ihan muutaman sentin taakse jolloin myös taittorissalle tulee tilaa, kun reisilihas ei napsi enää kiinni hetkittäin (hieno mustelma reidessä - johon tuli siis osuma noin parikymmentätuhatta kertaa)
- harkintaa pyöreän putken käyttämiseksi
- kiinteä etupuomin pituus (ilman säätöä = painoa vähemmän)
- ohjainkannatinta lyhemmäksi, siinä on nyt pari senttiä emäputken yläpuolella ja sisällä ihan liikaa (painoa säästyy)
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 14158
- Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
- Paikkakunta: Tampere, Petsamo
Re: Kuudee Sport Evo
Jos kerran viilaamaan ruvetaan. Eturenkaan ja rungon välissä näyttäisi olevan kilpakoneeksi aika paljon tilaa. Kuvan perusteella näyttäisi olevan mahdollista siirtää runkoa ja kuskia lähemmäs maata lyhentämällä emäputkea rungon alapuolelta. Kevenee ja pienentää vastatuulenvastusta ja hitusen ilmanvastusta noin yleisestikin, vähentää etuvoltin vaaraa pienentää nyökkimistä, josta voi tulla ongelma, kun runkoa lyhennetään ym.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
- Pastori
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 7060
- Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Re: Kuudee Sport Evo
jori kirjoitti:Jos kerran viilaamaan ruvetaan. Eturenkaan ja rungon välissä näyttäisi olevan kilpakoneeksi aika paljon tilaa. Kuvan perusteella näyttäisi olevan mahdollista siirtää runkoa ja kuskia lähemmäs maata lyhentämällä emäputkea rungon alapuolelta. Kevenee ja pienentää vastatuulenvastusta ja hitusen ilmanvastusta noin yleisestikin, vähentää etuvoltin vaaraa pienentää nyökkimistä, josta voi tulla ongelma, kun runkoa lyhennetään ym.
Joo. Sitä mä olinkin miettinyt että:
- runko tulisi vähän alaspäin, etupuomin noston voisi siis tehdä tilttaamalla takaosaa alemmas
- rungosta jää yksi mutka pois (jukan huomio aiemmin)
- tota emäputkiasiaa en ollut osannut ajatella, hyvä idis
EDIT:
- unohtui aiemmin pohdittu: iso rissa kiinni emäputkeen/tai sen eteen = ylemmäs = saadaan kintulle lisätilaa.
Re: Kuudee Sport Evo
Joo, onhan se kevyt jo nyt omatekoseks teräsrunkoseks - tietenkin mietin MBB:ksi muuttamista mutt se ei välttämättä kevennä, paitsi jos jättää ohjaustangon pois. Mikä tuo runkoputken paksuus olikaan?
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
- Pastori
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 7060
- Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Re: Kuudee Sport Evo
Kutakuinkin tälläviisiin. Pinkki linja edessä kuvaa vaihtoehtoa etupuomin nostolle.
- jviirret
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 12381
- Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
- Paikkakunta: Raahe
Re: Kuudee Sport Evo
Älä nosta kampia vaan laske penkkiä samalla kun siirrät sitä taaksepäin.
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
- Pastori
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 7060
- Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Re: Kuudee Sport Evo
jviirret kirjoitti:Älä nosta kampia vaan laske penkkiä samalla kun siirrät sitä taaksepäin.
Jukka
Joo. Se idis on siinä sinisessä viivassa. Kammet säilyis paikallaan. Rungon keskiosa hiukan alemmas ja silloin voisi penkin takaosakin olla about nykyisellä paikallaan ja sylikulma ihan vähän tiukkenisi. Viitisen astetta vois olla hyvä.
Pitäisköhän ihan hurauttaa neliöstä vielä tälle sesongille uusi kappale. Voisi sitten fiksatuilla mitoilla tehdä vuoden 2016 mallin.
Re: Kuudee Sport Evo
Jos laskis penkin takaosaakin - viel vähän loivempi asento koska kilpapyörä. Takahaarukka lyhenis = kevenis. Penkin etureunastakin vois sahata ylimäärästä kuituu pois, painamasta takareittä.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
- Pastori
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 7060
- Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Re: Kuudee Sport Evo
PW kirjoitti:Jos laskis penkin takaosaakin - viel vähän loivempi asento koska kilpapyörä. Takahaarukka lyhenis = kevenis. Penkin etureunastakin vois sahata ylimäärästä kuituu pois, painamasta takareittä.
Se tosiaan vähän osuukin takareiteen. Pitäisi oikoa sitäkin.
Huomasin muuten näistä ekoista puolan penkin tuotteista että on aika sporttisiin koneisiin. Penkin keskikohdan tuki tuntuu vasta vähän vaaterimmassa.
- Pastori
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 7060
- Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Re: Kuudee Sport Evo
Jos tähän laittais ton keulapalikan?
Tai sitten tommoisen kangaskatteen vielä sen lisäksi?
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 14158
- Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
- Paikkakunta: Tampere, Petsamo
Re: Kuudee Sport Evo
Pastori kirjoitti:
Tai sitten tommoisen kangaskatteen vielä sen lisäksi?
Levytä vielä takakiekko tuolla samalla vaalealla kankaalla.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Re: Kuudee Sport Evo
Jos teet kankaan, suositan sisämaan tuuliin pois surten järvien vaikutusalueelta isompaa mallia sivuttaiherkkyden kokeiluun tuon mallin jälkeen, jos ohiajavat kuorma-autot ja bussit sekä tuli eivät heittele sinua vaarallisesti piirtämälläsi versiolla. Ehdotan mahdolliseen kakkosversioon sellaisia muutoksia taakse, että kankaan yläosa on kypäräsi/pääsi levyinen ja korkuinen sekä jatkuu sillä koolla pään taakse paljon pidempään. 30+ cm voisi olla kiva ennen yläosan alas taittumisen alkua. Ideana ilmanvastuksen vähennys. Haittana suuremmat reagoinnit tuuleen ja ohipyyhältäviin autoihin. Vain jos tieolosuhteet ja tuulet mahdollistavat tuon suuremman version tietysti ja työmatkallesi on tuulisempina päivinä turvallisempi versio. Hupi ja suorituskyky erikseen ja töihin pääsy turvallisesti erikseen, jos tuo sportimpi malli ei ole turvallinen olosuhteissasi.