Mahe kirjoitti:jviirret kirjoitti:Yhdessäkään pyörässäni ei ole ollut yhtä enempää
Jukka
Kröhöm... Lowracer?
Sori oli pakko
![]()
Hups, oho. Se on varmaan sitten aiheuttanut tämän asennevamman
Jukka
Mahe kirjoitti:jviirret kirjoitti:Yhdessäkään pyörässäni ei ole ollut yhtä enempää
Jukka
Kröhöm... Lowracer?
Sori oli pakko
![]()
Hups, oho. Se on varmaan sitten aiheuttanut tämän asennevamman
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
Painaa 13.2kg, ehkä jopa odotuksia kevyempi. Tavoite pysyä alle 15kg. Selkänojan tuet varmaan vaihtuu vähän tukevemmiksi kuin 6mm betoniraudoiksi, jalustin, ketjuputki yms. hilua vielä puuttuu.
Ensimmäiset liikkeelle lähdöt ja pysähtymiset pihassa suoritettu. Vielä ei kuulemma tunnu pahalta
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
Oikein sopusuhtaisen näköinen peli kuskin kokoon nähden!
Vilijami kirjoitti:Oikein sopusuhtaisen näköinen peli kuskin kokoon nähden!
Kyllä ja kasvuvaraakin on
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Hieno pyörä. Kiva homma tää lasten pyörien teko. Pitänee osallistua hetimiten
Pastori kirjoitti:Hieno pyörä. Kiva homma tää lasten pyörien teko. Pitänee osallistua hetimiten
Miekin tein nuorimmalle lapselleni pyörän - hmm... täyttänee syksyllä 21v.
Tartteis tehdä lapsenlapsille
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Tosi kiva pyörä, sulavalinjainen !
HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.
Vielä kun pyörä saa viimeistelyt niin kelpaa nuorukaisen ajella, vaikka hyvältä näyttää jo nyt
- Richard "Riku" Griffin
Savenmaa Alku (2010 - 2011) Azub Bufo (2011 - 2014) MetaPhrastic.28 (2012 ->) MetaPhat (2013 - 2017) Nopia (2017 - 2019) Specbike Extrim (2017 -> & 2019 ->)
Wacky kirjoitti:Vielä kun pyörä saa viimeistelyt niin kelpaa nuorukaisen ajella, vaikka hyvältä näyttää jo nyt
Tuli vähän takapakkia. Kuten kuvasta näkyy niin ohjaustanko on aika lähellä jalkoja. Vaihdoin paremmat(paksummat) polkimet, jalat meni polkiessa enemmän koukkuun, käännöksessä ottivat tankoon ja kaatui Itsetunto otti vähän osumaa.
Olisi pitänyt tehdä heti leveähkö aerobar ja stemmillä jaloille kunnolla tilaa, mutta tuli kiire ajamaan... No, jospa se tästä.
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
Ei oikein etene kun kaikki vastustaa. No, hissun kissun, nyt ollaan tässä vaiheessa:
Jukan Kotisivu kirjoitti:14.8.2015 "tätä on tehty kuin Iisakin kirkkoa..." sopisi projektin etenemistahtiin. Päätettiin muuttaa tanko ns. teräsmies-tyyppiseksi, eli tanko kiertää polvet etupuolelta. Helpompi mennä kyytiin ja ohjaukseen tulee vähemmän heiluria. Lyhensin myös 22" kiekolle tarkoitettua etuhaarukkaa 20" sopivaksi, samalla se suoristui hieman. Näiden seurauksena jättö suureni tavoitteiden mukaiseksi. Yhdessä ohuemman kumin kans kampien korkeus laski 3cm, 62cm krokeuteen.
Suurimpia murheita ja viivästyksiä on aiheuttanut käytettyjen pyöränosien kunnostelu ja turhanpäiväinen pikku näpertely. Viimmeistely myötäilee Yescomia.Ketjuputki tulee penkkiin kiinni. Penkki tukineen on valmis, mutta pitää kohottaa hieman ylemmäs että putkikin mahtuu ja pehmustaa istuinosa. Penkin kiinnittämisen jälkeen näkee että pitääkö tankoa vielä jatkaa taaksepäin.
Taka rummunkin joutuu ehkä vielä avaamaan, kevein vaihde ei toimi vaan pyörii tyhjää.
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
Kommeelta näyttää, kyllä tuolla pojan kelpaa - semmonen riski ett tullee koulukavereilta paljon lisätilauksia
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Nyt se on "valmis", tai ainakin sen verran kasassa että ajelemaan pääsee:
Ketjuputken laitoin hölmöyksissäni noin lyhyen. Pidempi olisi suojannut takahaarukan maalin, nyt piti laittaa tuollainen kötöstys
Tuntui alkumatkasta niin hyvältä että lenkki venyi ja venyi Aiemmat koeajot on kääntynyt takaisin alle kilometrin päästä, nyt piti pakottaa kahden kilometrin kohdalla takaisin ku mulla ei ollut takkia ja alkoi palelemaan. Poika kaipaili paluumatkalla niskatukea, se pitää vielä nikkaroida.
Kuvasin pätkän videotakin: Tämä siis ihan lenkin alussa, ajolinja vähän hukassa. Vaikka videon lopussa uhkasin takasin kääntymisellä, niin eipä halunnutkaan
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
Jälki kommenttina voi sanoa että ompahan melko paljon hankalampi tehdä nojapyörää toiselle. Itselle kun tekee niin on helppo keskittää ajatukset lyhyellä koeajolla esim. tangon paikkaan, ilman että kiinnittää huomiota rohisevaan kettinkiin tai vähän väärällä etäisyydellä oleviin kampiin. Jos joku "ei tunnu hyvältä" niin tietää miten se korjataan. Toinen ei tiedä syytä ja ehdottaa ensimmäisenä jotakin älyttömän laajaa muutosta, vaikka tangon siirtäminen muutamalla sentillä eri paikkaan riittää.
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
Hieno! Vai rakennettu kuin "iisakin kirkkoa" ja parissa viikossa valmis. Jotkut toiset täällä tekee pyöriään vuosia...
Peiliä näyttää uupuvan ja tarakkaa, reppua varten. Näkyvyyteen kannattaa panostaa kun illat pimenee.
Selkeän näköinen peli siitä tuli. Ota vielä kohtakuvia kampikeskiökelkasta ja kerro miten tuo stemmi ja tanko on tehty. Istuimen kiinnityksen yksityiskohdat myös. Paljonko on kammen pituus ja kuinka lähellä poljin on eturengasta lähimmillään. Takahaarukan ja runkoputken materiaalimitat kiinnostavat myös. Pelkään nimittäin, että naapurin poika lukee tämän ketjun.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma