Re: Työmatkapyörä 45 kilsan siivulle?
Kyllä mäkin kinneriä suositteleisin, ihan sillä kokemuksella kun on suhannut sekä kinnerillä, että avopyörällä 22,5 ja 27 km työmatkaa "fiilispohjalta" eli pakko ei ole koskaan lähteä pyörällä ja usein halu on ollut suurempi kuin kyky ja jaksaminen
Kinnerillä matkaaika on niin paljon helpompi vakioida eli vastatuuli ja sade hidastaa vähemmän, sade ja muut luonnonoikut haittaa vähemmän ja ei tarvitse erikseen pukeutua, säästää muuten hyvät rahat vuosien mittaan vaatekuluissa kun saa pukea housut vasta perillä No joo, itsellä on työ jossa hikoilee kummiskin niin riittää pelkkä paidan ja kenkien vaihto kun pääsee kustannuspaikalle, ei kyllä oiskaa mitään sosiaalitiloja...
Mutta kun sä kerran olet jo mainetta niittänyt nojapyörätehtailija niin kyllä sun kannattaa yksi avopyöräkin vielä rakentaa ja reksiteröidä "Pastori" -nojapyörät tavaramerkki Se olisi runkosettejä myydessä luottamusta herättävän merkkinen
Jos osais ja taivas on rajana tai oma mielikuvitus niin varmaan jonkun Meta -kopion tekisin. Jos on pelkkää siloisaa asfalttia niin jäykkänä, jos kuppasta pätkää tai kevyttä väylää niin takajousilla, joku ilmaiskari.
Tavarankuljetukseen ehdottomasti boksi, läppärin tietty ottaa aina varmuuden vuoksi mukaan mutta jotkut vaihtovaatteet tms. vermeet tommoseen voi huoletta jättää, murtautuminen on aika epätodennäköistä ja kun mulla taittotrikessä on moottoripyörän takalaukku http://www.motonet.fi/fi/tuote/4013456/ ... takalaukku joka muuttuu repuksi niin ei sitä mielellään irrottele jos ei ole pakko, toi on kyllä siitä hyvä, että pitää vettä vaikka ei sadehuppua olekkaan. Pioneerissa on halpis mopon boksi jonka saranointi on muutettu sivulle mutta jos on mahis tehdä tai ostaa nojapyörään sopiva niin semmonen ehdottomasti.
Jos asfaltti on sileää niin ei varmaan paljon väliä 559 vai 622, jos taas on kylätieasfalttia niin isompi saattaisi olla enemmän parempi kuin teoriassa? ei ole kokemusta. Itse päätin joskus, että kiekot on 559 kokoiset jos mahdollista. Siihen saa ihan riittävän hyviä kumeja (vaikka 28m Durano) joissa joku pistosuojauskin on ja jos talouden kaikki kiekot on sitä kokoa niin kiekkojen ja kumien kierrättäminen ja lainaus pyörästä toiseen sujuu helpommin ja ns. b-sarjaan lipsuneet kumit voi käyttää siinä b-luokan pyörässä loppuun (itellä tämä parhaiten on toteutunut talvikumeissa...) Yks hyvä kiekkosetti kannattaa hommata "oikeaa" kokoa ja pysyä sitten siinä.
Noin pitkälle siivulle laittaisin kyllä sähköt, tulisi varmasti lähdettyä useammin pyörällä, pitäs mun tälle melkein puolta lyhyemmällekin mutta kun olevinaan hyväkuntoinen ja ylpeä
Jos taas kinnerin hankintakulu ahistaa mieltä niin 4000€ kinnerin saa tienattua ajamalla 26667 km jos muuttuvat kulut on 0,15€/km pienemmät kun autossa ja sehän ei ole kun 279,5 kertaa edestakainen työmatka sukkulalla tässä esimerkki tapauksessa. Toki sä näppäränä jätkänä saat sen tehtyä paljon halvemmalla mutta jos asialliseen rahaan jotain tehdasvalmista tulee vastaan niin kannattaa olla nopea, asialliseen rahaan niistä pääsee eroonkin jos pitää vähän siistimmin kuin minä