Sivu 3/6
Re: Delta kinneri
Lähetetty: 27 Elo 2015, 10:41
Kirjoittaja jviirret
PW kirjoitti:Joo, tuo takapainosen ongelma on tiedossa ja kokemusta on kolmipyrästä - sitä etukiekon paikkaa voi viilata vielä
Jos painosta on 95% takapyörien päällä niin eturenkaan paikan muuttaminen ei juuri sitä siirrä. Tuolla 95% painonjakaumalla eturenkaan siirtäminen 20senttimetrillä vaikuttaa painopisteeseen yhtä paljon kuin takarenkaan siirtäminen 1sentillä. Tuskin tämä noin takapainoinen on, mutta idea esimerkistä selvinnee. Helppohan noita takerenkaitakin on siirtää, kun tekee koeajon ennen kuin jarrutapit on paikoillaan niin pelkkä dropouttien siirtäminen riittää. Ja niiden pienelläkin siirtämisellä on iso vaikutus painojakaumaan.
Vilijami kirjoitti:Menee alikulkutunnelit siinä ku flevollakin. Ylös ei kiivetä, vaan alamäkeen otetaan kunnon vauhti ja ylämäki rullaillaan
Tuolla tekniikalla siellä joku lapsi kuolee 
Jukka
Re: Delta kinneri
Lähetetty: 27 Elo 2015, 10:47
Kirjoittaja Vilijami
jviirret kirjoitti:
Vilijami kirjoitti:Menee alikulkutunnelit siinä ku flevollakin. Ylös ei kiivetä, vaan alamäkeen otetaan kunnon vauhti ja ylämäki rullaillaan
Tuolla tekniikalla siellä joku lapsi kuolee 
Jukka
Ei tietenkään ajeta täysiä jos on ihmisiä vaarassa. Silloin talutetaan ylämäki.
Re: Delta kinneri
Lähetetty: 27 Elo 2015, 10:57
Kirjoittaja PW
Vilijami kirjoitti:Menee alikulkutunnelit siinä ku flevollakin. Ylös ei kiivetä, vaan alamäkeen otetaan kunnon vauhti ja ylämäki rullaillaan 
Tuo putkien taivutus kaarelle on ongelmallista, kun ei ole taivutuskonetta, mutta miten tämmöinen kantikkaampi muotoilu?
Joo, saattaa kantikas myös tulla kysymykseen, ainakin näin alkuun - saahan siitä sitten matkan varrella muotoilla pahimmat kulmat pois jos tuntuu.
Re: Delta kinneri
Lähetetty: 27 Elo 2015, 10:59
Kirjoittaja PW
jviirret kirjoitti:PW kirjoitti:Joo, tuo takapainosen ongelma on tiedossa ja kokemusta on kolmipyrästä - sitä etukiekon paikkaa voi viilata vielä
Jos painosta on 95% takapyörien päällä niin eturenkaan paikan muuttaminen ei juuri sitä siirrä. Tuolla 95% painonjakaumalla eturenkaan siirtäminen 20senttimetrillä vaikuttaa painopisteeseen yhtä paljon kuin takarenkaan siirtäminen 1sentillä. Tuskin tämä noin takapainoinen on, mutta idea esimerkistä selvinnee. Helppohan noita takerenkaitakin on siirtää, kun tekee koeajon ennen kuin jarrutapit on paikoillaan niin pelkkä dropouttien siirtäminen riittää. Ja niiden pienelläkin siirtämisellä on iso vaikutus painojakaumaan.Jukka
Ok, takakiekkojen siirtely mahollisuus pidettävä mielessä.
Re: Delta kinneri
Lähetetty: 27 Elo 2015, 11:03
Kirjoittaja jviirret
Tämmöinen tutkassa näkymätön muotoilu voisi olla katu-uskottava 

Jukka
Re: Delta kinneri
Lähetetty: 27 Elo 2015, 11:37
Kirjoittaja PW
jviirret kirjoitti:Tämmöinen tutkassa näkymätön muotoilu voisi olla katu-uskottava 

Jukka
Eiköhän tästä tuu katu-uskottava laitto millasen muodon tahansa
Tai ainakin katusäälittävä
Mikä tekee jostakin muodosta, tutkassa näkymättömän?
Re: Delta kinneri
Lähetetty: 27 Elo 2015, 12:03
Kirjoittaja samuel
Tuon F117n muoto on tehty niin että tutkasäteet heijastuu kaikkialle muualle paitsi lähtöpisteeseen.
Samaten runko on jotenkin prismamuotoisesti rakennettu ja maali tutkasäteitä vaimentavaa.
Jostain joskus luin ( tosi vakuuttavaa
) että testissä tämä kone hinasi lentäjän kypärää perässään, vaijerista
ja kypärästä tuli suurempi paluuheijastus kuin koneesta.
Re: Delta kinneri
Lähetetty: 27 Elo 2015, 12:48
Kirjoittaja jori
Saakos tuolla sitten ajaa tutkaan tuhatta ja sataa, eikä kärähdä ylinopeudesta.
Pitäisiköhän antaa berlingon keulalle lekaa niin, ettei löydy yhtään kohtisuoraa eteen osoittavaa pintaa. Tai ei sittenkään, omat ylinopeuteni olen ajanut peltipoliisin valvontaan, johon ei tutkakatve auta pätkääkään. 
Re: Delta kinneri
Lähetetty: 27 Elo 2015, 13:09
Kirjoittaja jooseha
samuel kirjoitti:
Jostain joskus luin ( tosi vakuuttavaa
)
Eipä sotilaskoneista saa luotettavaa tietoa edes virallisista lähteistä 
jori kirjoitti:Tai ei sittenkään, omat ylinopeuteni olen ajanut peltipoliisin valvontaan, johon ei tutkakatve auta pätkääkään. 
Niissä on ilmeisestikin joku akselitunnistus joka menee sekaisin sopivilla akseleilla. Tietyillä ajoneuvoyhdistelmillä kamera räpsähtää joka kerta nopeudesta riippumatta. Kokeile berlingoon 2t3 rakennetta 
Re: Delta kinneri
Lähetetty: 27 Elo 2015, 13:26
Kirjoittaja Wacky
jori kirjoitti:Saakos tuolla sitten ajaa tutkaan tuhatta ja sataa, eikä kärähdä ylinopeudesta.
Pitäisiköhän antaa berlingon keulalle lekaa niin, ettei löydy yhtään kohtisuoraa eteen osoittavaa pintaa. Tai ei sittenkään, omat ylinopeuteni olen ajanut peltipoliisin valvontaan, johon ei tutkakatve auta pätkääkään. 
Osa tosta häivetekniikasta on tosiaan muotoa, osa on materiaalit joita käytetään sekä niiden pinnoitteet eli vaikka sitä berlingoa muokkaat niin et saa siitä tutkassa näkymätöntä periaatteessa millään
Re: Delta kinneri
Lähetetty: 27 Elo 2015, 13:27
Kirjoittaja PW

- 2015-08-27 13.25.43.jpg (235.63 KiB) Katsottu 7022 kertaa
Haarukan mallailua. Lyhensin 26" haarukkaa, tällä kertaa yläpäästä, ni kevenee enemmän. Emäputkee meinasin myös lyhentää reilusti.
Re: Delta kinneri
Lähetetty: 27 Elo 2015, 18:30
Kirjoittaja PW
Tuosta kuvan emäputki/ohjausnivelestä tuli silppua, sitäpaitsi se paino ku synti. Jos tekis ohjausakseliks tommosen 2laakeria, putki ja akseli - kuten me ollaan totuttu viime aikoina pythoneissa tekemään. Kestäskö 12mm akseli? Siihen tais löytyy laakkeri 32mm ulkohalkasijalla?
Re: Delta kinneri
Lähetetty: 27 Elo 2015, 19:10
Kirjoittaja PW

- 2015-08-27 19.08.23.jpg (211.92 KiB) Katsottu 6926 kertaa
Uusi yritys tommosista palikoista.
Re: Delta kinneri
Lähetetty: 29 Elo 2015, 14:53
Kirjoittaja PW
Se on renkaillaan mutt kaikesta sihtaamisesta ja mittailusta huolimatta jättö lipsahti jonnekin horisonttiin 

- 2015-08-29 14.49.02.jpg (277.12 KiB) Katsottu 6834 kertaa
Re: Delta kinneri
Lähetetty: 29 Elo 2015, 16:09
Kirjoittaja jviirret
PW kirjoitti:Se on renkaillaan mutt kaikesta sihtaamisesta ja mittailusta huolimatta jättö lipsahti jonnekin horisonttiin
Niin se loivalla ohjauslaakerikulmalla tahtoo tehdä jos ei väännä haarukkaan "rakea" raskaalla kädellä.
Toinen mitä katoin ni ottaako tuossa kammet kääntyvään eturenkaaseen? Eihän se välttämättä haittaa, mutta eturenkaan ja kampien väliin ei saa seinää jos noin on.
Jukka