Pastori kirjoitti:Kolmospäivä. Olo alkaa helpottua - energiaa on hyvin, tänään ei olleskaan väsymystä. Mä oeln ehken ollut vähän tarkempi noissa juomishommissa - täällä idässä on edelleen niin kylmä ettäpyrin juomaan kuumaa aiempaa enemmän. Muistin myös että viimeksikin tuli selkä kipeäksi. Johtuisko siitä että skeidat lähtee liikkeelle ja munuaiset lienee aika kovilla. Pohdittiinko tätä jo aiemmin.
Uusi resepti haudukkeeseen - valkosipulia pilkotaan paloiksi ja vettä päälle. Paastolla ollessakin on oikeus löyhkätä valkosipulille.
Minulla myös kolmas päivä. Jätin ne inkiväärit pois, kun en viitsinyt kuoria inkivääriä, vaan raastoin kylmästi reunasta. Kuoriosat kelluivat ja tulivat suuhun roskina. Muutaman kupin sitä join. Itse asiassa siihen samaan kuppiin saattoi kaadella lämmintä vettä ainakin neljä kertaa ja vieläkin maistui inkivääriltä. No roskaisuus sen verran hidasti juomista, että jätin pois inkiväärit ja olen juonut tänään vettä kylmänä ja lämpimänä.
LIsäksi join mustan teen, kun kävimme Pyynikin näkötornilla perheen kanssa. Olivat naisväki menossa kesäkengäntekokurssille, mutta katsoimme ajan väärin ja olikin ylimääräinen tunti Pyynikillä. Sehän sopi mainiosti munkkikahvilassa käyntiin. No, minun munkkini oli huono tällä kertaa. En saanut edes sokerimurusta. Vaimo sen sijaan söi kaksi.
Kävelin koiran kanssa tuon kurssiajan Pyynikin Pyhäjärven rantaa. Hiton hienoja paikkoja siellä.
Nyt alkaa selvästi silmä pysähtymään ruoka-aineiden ja jopa ruoan kuvien kohdalle. LUulisi näläksi, jos ei tietäisi.
Olo on ollut hyvä koko ajan. Töissä ei kuitenkaan jaksa olla täysitehoinen enää 7 tunnin jälkeen illalla. Olen vakuutellut itselleni, että kun ruokatunti jää väliin, tulee töiden tulosta yhtä paljon tuohon mennessä kuin jos välissä viettäisi aikaa ruoan ääressä.
Ai niin, eilen kävimme Henrin, Jeren ja Rikun kanssa Rauhaniemessä saunomassa ja viidesti avannossa. Tänään huomasin, että naamaan oli tarttunut punertavaa väriä. Paistattelimme päivää uikkareissa pihalla jokaisen uinnin jälkeen. Herkkä on nahka näköjään näin aikaisin keväällä.
Vai valkosipulikeittoa saisi syödä.
Ehkä oikeastaan pitäisi. Vaimo äsken ihmetteli koiran paskan hajua autossa Pyynikiltä takaisin tullessa. Ilmeisesti se suuhun paskonut kissa onkin nyt vaihtunut koiraan. Opiskelijat eivät kuitenkaan maininneet mitään. Kohteliaita.