Ehkä väärä ketju kysyä, mutta onkos tuo jännitettä mittaamalla toteutettu suojaraja hyvä tapa suojata akkua. MItä ne litiumkennot tykkäävät tuohon alimpaan rajaan tyhjentämisestä versus purun lopettamisesta aiemmin. Eikös tuo jännite riipu myös kuormasta ja lämpötilasta. Katkaisurajaa indikoitaessahan pitää jännitettä mitata kuormitettuna.
Kaksiraiteinen kolmipyörä
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 14157
- Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
- Paikkakunta: Tampere, Petsamo
Re: Kaksiraiteinen kolmipyörä
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
-
- Treenaileva sisällöntuottaja
- Viestit: 698
- Liittynyt: 02 Marras 2014, 13:01
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Kaksiraiteinen kolmipyörä
jori kirjoitti:Ehkä väärä ketju kysyä, mutta onkos tuo jännitettä mittaamalla toteutettu suojaraja hyvä tapa suojata akkua. MItä ne litiumkennot tykkäävät tuohon alimpaan rajaan tyhjentämisestä versus purun lopettamisesta aiemmin. Eikös tuo jännite riipu myös kuormasta ja lämpötilasta. Katkaisurajaa indikoitaessahan pitää jännitettä mitata kuormitettuna.
Huonoahan ne siitä tykkäävät. Totta kai se riippuu kuormasta, eli jännite riippuu virrasta. Ajo noilla katkeaa niin että ensin alkaa pätkiä kaasu pohjassa, Jos ei silloin tajua lopettaa niin sitten tulee täysstoppi. Noin se on toteutettu lennokeissakin, joissa tehot ovat kuitenkin ihan toista luokkaa. Lennokeissa vältetään cut-offia käyttämällä ajastinta. Pyritään lopettamaan lento ajastimella minuutti ennen cut-offia. Säädettävä äänihälytys. Niissä kun tulee propello stoppo niin ei voi vain nousta satulasta ja huokaista, tulee hoppu
25 000km MXUS 500W suoravetomoottorilla 2012-2017