Cone3:nen sai siis ensiajonsa Nokian PM kisoissa. tähän laitan huomioitani ensiajoista vielä kun muistan.... itselleni muistoksi ja muille huvitukseksi; talvella rakentelua tiedossa Yhteenvetona: Cone4 tarvitaan.
Kiitokset kaikille auttajille lähdössä ja pysähdyksissä! ilman teitä ei ajoista olisi tullut mitään. "pommi" luukut jaloille tarvitaan todellakin. muuten en pääse ajamaan muualla kuin Nokialla.
Kiire tuli rakentaessa. kostautui, alumiiniset takalehdet irtosivat kuidusta 3 tunnin ajon jälkeen. Oli arvattavissa että jotain rikkoutuu, testaus ennen kisoja olisi ollut hyvä idea. ajoin siis 6h ajosta 1.5h Cone kolmosella, 30min varikolla kiroillen ja loput 4 h NoComilla. Hauskaa oli silti
pyörän ajaminen oli rentoa, hyvin stabiili vauhdissa oli ja lähtö yllättävän helppoa. poljinvoimat eivät välity ohjaukseen, en muuta ohjausgeometriaa mihinkään. paitsi etupyörää pitää saada 4 cm ylemmäksi => pienempi aukko, parempi aerodynamiikka
10% pidennys Cone2/protoon verrattuna toimi, hyvin mahtui sisään, jalkatila millilleen sopiva, olkapäät sopi hyvin. ajoasento olisi voinut olla makaavampi, pää oli aika pystystyssä ja näki (liian) hyvin kopan yli. Vähän tuntui pakaroissa pystympi ajoasento mihin olen tottunut.
Etulasi/tempokypärä kombinaatio oli sateessa ajokelvoton. Jouduin kurkkimaan etulasin yli sateessa, tunnin ajossa kolme varttia noin 57 km/h ja viimeinen 40 km/h (hei onko ne kierrosajat jossain tikulla??). TMS/DF XL toimi selvästikin hurjalla vauhdilla sateessa, tuollainen moottoripyörävisiiri taitaa tulla minullekin. Tai varna-tyylinen kupla.
noin 250W tarvittiin 57 km/h keskariin, jostain syystä vain vasemman wattipolkimen data meni Polariin, mutta 250W on hyvä arvio olettaen että molemilla jaloilla oli sama teho (yleensä mulla on). syke oli 183 tuon ajan. molemissa on parantamisen varaa, treenini kun ovat olleet aika satunnaisia viimeiset 1.5 vuotta. Kreuzotterilla arvioituna 50W lisäisi nopeuttaa 4-5km/h. Koska haluan olla nopein Tero, pyörän aerodymamiikkaa tarvitsee 2017 nokialle parantaa toisen 50W verran Mootorista irtoaa vain 300W tehoja vaikka harjoittelisin.
satula hiersi selkään mustelman, ja etuvaihde osui pohkeeseen...kapeampi etuhaarukka tarvitaan.
Pantour suspension hub joutaa roskikseen, heiluu sinne tänne.
pyörä painoi noin 25 kg. pitää olla kevyempi.
eturungon vaihto täytyy olla helpompaa (ne pommiluukut auttavat). eturenkaan vaihto vei 30 min.