Re: Kinnerin kate
Hieno on kinneri! Miten herkästi nousee kahdelle renkaalle? Tuossa alussa taitaa rengas nousta kurvissa.
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Hieno on kinneri! Miten herkästi nousee kahdelle renkaalle? Tuossa alussa taitaa rengas nousta kurvissa.
Tuossa oli mutkassa jääpolanne, josta rengas otti pompun. Normaalisti tuntuu että pito katoaa renkaista ennen kuin kallistuu. Mutkat voi ajaa kovempaa kuin tavallisella fillarilla tai autolla.
Lidlissä myydään ma alkaen rantatelttaa, jossa on lasikuituputkea ja vettä hylkivää kangasta. Ei hajua putken taipuisuudesta ja kestosta. Kankaassa useampi ura putkille. Hinta 20€.
Budget Sportissa on ainakin kahta eri kokoa telttoja halvalla siis olikohan 20-40 koosta riippuen. Komposiittiputkea 7,9 mm halkaisijalla yhdessä mallissa ainakin. Ei taivu tarpeeksi mielestäni kinnerin katteen runkoon. Lidlin teltasta ei tietoja putken koosta. Pitää olla ovella ma avausaikaan.
Lidlin rantateltan putkisto tuntui liian paksuseinäiseltä, suurikaliberiselta ja taipumattomalta kinnerin katteen rungoksi. Paketti lupasi UPF 40. Paketti on niin pienihalkaisijainen, että se mahtuisi melko aerona monen pyörän runkoputken alle. Paino ei ole paha.
Tässä on videonpätkä katteen rakentamisesta..
Vastaanpa tähän vanhaan viestiin, kun tuli heti mieleen, että tämähän on melkein "puolet" kinnerin katteesta.
18V 100W 1050MM x 550MM Efficient Semi Flexible Solar Panel:
http://www.banggood.com/18V-100W-1050MM ... 05467.html
Lisätty sivuston kommenteista: ">20v in full sunshine and >12v in the evening and shadow."
Matala jännite, parempi olisi pari paneelia isompaa jännitettä tarjoamaan. Taipuvia päälle astumisen kestäviä on tehty ainakin venekäyttöön.
Hei. Eikös tämän tekemisessä ole käytetty lestiä eikä muottia? Upea on, hienoja oivalluksia ja tuttuja rakennusvaiheita.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Olisi muuten mukava nähdä videolta, miten tuonne sisään meneminen ja ulostulo luonnistuu.
ajou kirjoitti:Hei. Eikös tämän tekemisessä ole käytetty lestiä eikä muottia? Upea on, hienoja oivalluksia ja tuttuja rakennusvaiheita.
Ensin tehtiin lesti, lestistä muotti ja muotista kate. Eli kuoren ulkopinta on ollut muottia vasten.
ajou kirjoitti:Olisi muuten mukava nähdä videolta, miten tuonne sisään meneminen ja ulostulo luonnistuu.
Kyytiin pääsee samaan malliin kuin kanoottiin. Astutaan rungon päälle (kinnerin sisälle putkirungolle), toinen jalka viereen ja sitten perse penkkiin. Ulos pääsee päinvastaisessa järjestyksessä. Kaikilta koehenkilöiltä on onnistunut ilman ongelmia. Tässä ensimmäisessä protossa on melko iso aukko, pienempikin riittäisi. Toisaalta jos on tarve, niin voisi laittaa isommankin ja alemmas auki olevan.