Sivu 3/3
Re: Puolipyörä taittopyörän korvikkeeksi
Lähetetty: 31 Elo 2016, 10:49
Kirjoittaja PW
http://www.nojapyorafoorumi.fi/viewtopic.php?f=3&t=3222
Helsinkinojakin mitat on rakenteluketjun ekassa viestissä - kuva ei oo ihan tämän päivän kuva mutta ei siinä kait suuria muutoksia ole, eikä varsinkaan mitoissa pitäs olla. Yhdysputki tuossa pyörässä on hitsattu - myöhemmin suorissa yhdysputkissa oon käyttäny klemmaria, läjinnä rakenteen purkamisen mahdollistamiseksi.
Suoraputki on taas tullut, ehkä rakentamisen helppouden takia (ei taivuttamisia ja/tai vähemmän hitsaamista), ehkä myös kestävämpi ohajusakselin suhteen.
Menneekö pahasti OT:ksi - pitäskö siirtää "MBB:n keularakenteet" ketjuun?
Re: Puolipyörä taittopyörän korvikkeeksi
Lähetetty: 31 Elo 2016, 10:52
Kirjoittaja PW

Ympäri käydään ja yhteen törmätään - Helsinkinojakkiketjussa oli tuommonen kuva, joka melkein sopii tähän ketjuun paremmin 
Re: Puolipyörä taittopyörän korvikkeeksi
Lähetetty: 01 Syys 2016, 10:28
Kirjoittaja vph
PW kirjoitti:http://www.nojapyorafoorumi.fi/viewtopic.php?f=3&t=3222
Helsinkinojakin mitat on rakenteluketjun ekassa viestissä - kuva ei oo ihan tämän päivän kuva mutta ei siinä kait suuria muutoksia ole, eikä varsinkaan mitoissa pitäs olla. Yhdysputki tuossa pyörässä on hitsattu - myöhemmin suorissa yhdysputkissa oon käyttäny klemmaria, läjinnä rakenteen purkamisen mahdollistamiseksi.
Suoraputki on taas tullut, ehkä rakentamisen helppouden takia (ei taivuttamisia ja/tai vähemmän hitsaamista), ehkä myös kestävämpi ohajusakselin suhteen.
Menneekö pahasti OT:ksi - pitäskö siirtää "MBB:n keularakenteet" ketjuun?
Kiitos Petri! Muistin väärin, helsinkinojakin yhdysputki olikin tosiaan hitsattu. Aika jännä muuten, että pidät hitsausta vaikeempana kuin klemmarisysteemin funtsimista ja kehittelyä.
Re: Puolipyörä taittopyörän korvikkeeksi
Lähetetty: 01 Syys 2016, 10:38
Kirjoittaja PW
vph kirjoitti:PW kirjoitti:http://www.nojapyorafoorumi.fi/viewtopic.php?f=3&t=3222
Helsinkinojakin mitat on rakenteluketjun ekassa viestissä - kuva ei oo ihan tämän päivän kuva mutta ei siinä kait suuria muutoksia ole, eikä varsinkaan mitoissa pitäs olla. Yhdysputki tuossa pyörässä on hitsattu - myöhemmin suorissa yhdysputkissa oon käyttäny klemmaria, läjinnä rakenteen purkamisen mahdollistamiseksi.
Suoraputki on taas tullut, ehkä rakentamisen helppouden takia (ei taivuttamisia ja/tai vähemmän hitsaamista), ehkä myös kestävämpi ohajusakselin suhteen.
Menneekö pahasti OT:ksi - pitäskö siirtää "MBB:n keularakenteet" ketjuun?
Kiitos Petri! Muistin väärin, helsinkinojakin yhdysputki olikin tosiaan hitsattu. Aika jännä muuten, että pidät hitsausta vaikeempana kuin klemmarisysteemin funtsimista ja kehittelyä.
No tuo kai riippuu päivästä
Klemmarihommissa on omat haasteensa - joinakin päivänä haasteetkin on kivoja, ehkä myös hitsaushaasteet joskus
Jiiriin, kahden pyöreän putken hitsaaminen on miulle vaikeeta - sovitukset, ja suoruus (helsinkinojakin yhdysputkikin on ihan keturallaan
), sekä ohuen putken helposti läpi polttava puikko, syö joskus hermoja 
Re: Puolipyörä taittopyörän korvikkeeksi
Lähetetty: 16 Syys 2016, 22:59
Kirjoittaja Nojanalle
Itse olen alkanut valmisteleen puolipyörää . Takavanteen sain tänään valmiiksi . 507 kooksi valitsin , siihen 50mm levee rengas . Eteen ajattelin laittaa kotikärryn renkaan kokeeksi . Kun sellainen nurkista löyty . Siihen vaihdoin kunnolliset laakerit . Kun nuo Kiinan poikien laakerit ovat nimellisesti sitä olevinaan . Rungon raato paikallisesta työttömien romukasasta on takapään osaltaan luovuttaja . Tarkoitus on lähtee ihan rakentaan näppi tuntumalla ja kokeillen .
Millaisen tästä saisi tehtyä kaikke sieltä rohmuten . Tehdään uusi runko , jos homma ei onnistu kierätys kamasta.
Tuo kotarin rengas vähän epälyttää , tuleeko siittä pompottava . Eipä tällä ole tarkoitus kuin päästä kokeileen . Vaikka tulisi uusi aluevaltaus .
Re: Puolipyörä taittopyörän korvikkeeksi
Lähetetty: 17 Syys 2016, 12:50
Kirjoittaja Pastori
Kottarin renkaan kanssa vois olla samaa sarjaa semmoinen Fatbiken rengas 
Niitä ei kyllä vielä ole romulavoilla - kohtapa alkanee olla.