Re: Cruiser easy
Isompi etukiekko saa takakiekon näyttämään "vaisulta", nyt sinne pitäisi saada jotakin paksumpaa/pulleampaa kumia ainakin
Jukka
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Isompi etukiekko saa takakiekon näyttämään "vaisulta", nyt sinne pitäisi saada jotakin paksumpaa/pulleampaa kumia ainakin
Jukka
vph kirjoitti:Mutta mites selkänoja, mihin sen meinasit ripustaa?
Hyvä kysymys. En oo vielä paljonkaan miettinyt?
jviirret kirjoitti:Isompi etukiekko saa takakiekon näyttämään "vaisulta", nyt sinne pitäisi saada jotakin paksumpaa/pulleampaa kumia ainakin
Jukka
Nuita kiekkoja ja kumeja voi säätää sitten kun on hitsaushommat tehty.
Isompi kiekko sopii paremmin silmään. Paljonko tulee jättöä? Joku 100 milliä olisi varmaan vielä toimiva, muttei paljon enempää ei oikein siedä.
Ashtabula ja Fauber ei ole yhteensopivia, jenkkiversiossa on isommat laakerit. Minulla on joku bmx raato, jossa on tuo jenkkikeskiö ja siinä taitaa olla lyhyehköt kammetkin.
Oisko tuommoinen penkinsäätö jees?
Varmasti toimiva, mutta ärsyttää tuollainen tuplaputki rakenne paikassa jossa se ei ole pakollinen
Eikö penkkiin saa minkäänlaista viritystä niin että kiinnittyisi suoraan runkoputkeen?
Jukka
Saa penkin kiinnitettyä suoraan runkoputkeenkin, mutta ajatus lähti tuosta takemmasta latasta, jolla saa haarukan ylemmät putket ja paksun putken yhdistettyä. 22mm putken kiinnitys tuli puolivahingossa samaan lattaan ja saishan tuon saman putkeen myös nexus3 kiertovaihtajan?
Vilijami kirjoitti:saishan tuon saman putkeen myös nexus3 kiertovaihtajan?
Sais toki, mutta tuollaiseen cruiser tyyliin sopisi paremmin tällaiset hervottomat DIY-kepit: http://undergroundvelo.proboards.com/thread/2417
tuolla lisää ideoita http://ratrodbikes.com/forum/index.php? ... ers.34748/
löytyi selkänojaton versio tästä Viljamin pyörästäkin
Jukka
Nyt tutustuin ajatuksella crank forward konseptiin, kun Jukka väänteli laatikkopyörän ajatuksen CF malliin. Mallihan on ihan loistava kaupunkipyöräilyyn, missä on paljon pysähdyksiä. Kiitos Jukka johdatuksesta
Tätä cruiser easyä en ole vielä -onneksi- hitsannut, niin muutan mallin vielä CF suuntaan. Helpottaa ykskätisen ajoharjoittelua kaksipyöräisellä.
En kuitenkaan ihan tavoita etunoja CF:än ajatusta. Vai kumman ajoasento vaikuttaa luontevammalta?
Mielestäni korkealla ohjaustangolla ja pienellä selkänojalla crank forward idea toimii hyvin.
Kai siinä joku voimantuotto juttu on kyseessä. Jos ajoasento on ihan pysty ja käytät pakaralihaksia niin tangosta joutuu pitämään paljon lujemmin kiinni kuin pienessä etunojassa.
Itse huomaan ylämäessä painautuvani cf:ssä vähän etunojaan.
Jukka
Suomipyöriä löytyy kustompsycles sivulta. Sitä ylläpitää styleride-kauppaa pitävä hemmo
Satulan etupiikki alempana kuin perä johtaa eteen liukumisen ja munien liiskaukseen. Kun Alberto Contador ajoi Specializedin pyörällä, jossa on sama satula kuin tri pyörässäni, hänellä oli sama ongelma. Me molemmat olemme lyhyestä päästä isossa pyörässä kokoomme nähden ja laittoivat kolme leveää kuminauhaa satulan ympäri liukumista estämään. Toimi molemmilla yhtä vähän, joten hän heivasi pian jälkeeni renksut. Pitää vain työntää peffa taakse tasaisin väliajoin.
Ei oikein piikki nouse enempää ja satulan perä on kaarella nouseva taakse mentäessä. Piikki alhaalla lisää mukavuutta paineen vähennyksen puolesta hupiosastossa verrattuna hermot, verisuonet ja muut kudokset liiskattuna. Veren kierron vaje johtaa happivajeeseen, mikä on yleisin kivun lähde. Hermojen lyttäys ei auta ja voi johtaa paljon ajavilla impotenssiin ja tunnottomuusongelmiin nakissa. Ei ihan mitätön pohtimisen aihe ja tuolla satulalla en ole löytänyt kaikkia ongelmia ratkaisevaa kompromissia moninkertaisen pehmustuksen käytöstä huolimatta.
Lyhensin runkoa ja laitoin tavallisemman satulatolpan.
Ja kunnon "ape hangerit" Onko nuo mahdollisesti mustasudekorennolta?
Jukka