Mutta kyllä tuollaiset aineet menevät enimmäkseen parempiin suihin.
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Mutta kyllä tuollaiset aineet menevät enimmäkseen parempiin suihin.
Pastori:
Isolla kädellä kun lotraa ulkoisesti, niin senverran siinä jo höyrystyy että muisti heikkenee.
irakas kirjoitti:Mutta kyllä tuollaiset aineet menevät enimmäkseen parempiin suihin.
Ja muistikin menee paremmin samoin tein. Sanoihan Hemingwaykin aikoinaan, että onnellinen on se mies, jolla on huono muisti ja hyvä ruuansulatus.
Kiitos ohjeista ja hyvästä (halvasta) vinkistä! Itse hankin muovin Tampereen Etrasta. Muutamasta muustakin paikasta kävin katsomassa huonolla menestyksellä, joka paikassa kaupattiin ei oota tai paksuudeltaan kahden millin levyjä. Etrasta löytynyt levy oli kauppiaan mukaan 0,75 mm.
Kyllä taas sai hävetä kun huomasin leikanneeni toisen puolen keskikohdan puolta isommaksi kuin oli tarves! Unohdin innostuksissani jakaa halkaisijan kahtia, kun mittailin rimaan tarvittavia naulan paikkoja. No nyt olen vähän kahden vaiheilla että haenko uuden kalvon ja tekisinkö toisen puolen uudelleen. Sinänsä sillä nyt ei varmastikaan ole paljon väliä, koska reikä jää rataspakan taakse. ilmanvastukseenkaan parin sentin ylimääräinen rako ei taida vaikuttaa, mutta eniten huolettaa kuinka paljon reijästä menee kötöstyksen sisään vettä ja moskaa. Pitää varmaan tehdä venttiilin kohdalle lovi että vesi yms. pääsee pois? Vesitiiviiksihän tuota ei ole mahdollista saada kun venttiilille joka tapauksessa pitää jättää reikä...
Teippailin levyt jokatapauksessa kiinni ilman maalausta (innoissani kun olin) ja lähdin koeajamaan. Kyllä kai sen huomasi nopeudessa. Ohjaus muuttui mielestäni paremmaksi. Ulkonäön parantuminen nyt ainakin on varmaa, kunhan saan maalin pintaan! Täytyy heittää lähipäivinä joku pidempi lenkki niin eiköhän sen eron huomaa.
irakas kirjoitti:Vaikka otin Wessmannin mäessä ajotietä ajaen niin kovan vauhdin kuin mahdollista, en ainakaan vielä huomannut etupyörän levyksestä mahdollisesti johtuvia ongelmia. Ehkä suuremmissa vauhdeissa voi jotain ilmetäkin? Kuka tietää mitä?
Onko levytetystä etupyörästä ollut jotain vaikeuksia?
tavasti kirjoitti:irakas kirjoitti:Vaikka otin Wessmannin mäessä ajotietä ajaen niin kovan vauhdin kuin mahdollista, en ainakaan vielä huomannut etupyörän levyksestä mahdollisesti johtuvia ongelmia. Ehkä suuremmissa vauhdeissa voi jotain ilmetäkin? Kuka tietää mitä?
Onko levytetystä etupyörästä ollut jotain vaikeuksia?
Jo vain.
Minullahan oli viime kesän Eco-Tripille tullessa molemmat pyörät levytettyinä kauttaaltaan. Perjantaipäivän reissu tahtoi mennä pipariksi etukumin puhkeamisongelmien ohella sen vuoksi, että tuuli aika tavalla koko päivän, enkä uskaltanut lasketella alamäkiä alkuunkaan täysillä, kun varsinkin sivutuuli teki ajamisen yllättävän epävakaaksi. Ei pitkällä reissulla voi ottaa kovia riskejä kaatumisien osalta, kun ei ollut huoltoautoa käytettävissä.
Heti perjantai-iltana lensivät levyt etupyöristä kuin leppäkeihäät, ja lauantaina oli jo paljon mukavampi ajella.
Sakari
irakas kirjoitti:tavasti kirjoitti:Onko levytetystä etupyörästä ollut jotain vaikeuksia?
Jo vain.
Tylsää! Mahtaisiko osittainen levytys toimia, eli LEV-listalla Esko Meriluodon ohjeilla tehtävä levytys jossa keskellä on kunnon aukko.
Esko kirjoitti:
- Piirretään keskiaukon ympyrä. 20" vanteelle sen halkaisija on 250 mm ja 26" vanteella 200 mm. Aukon tarkoituksena on pingottaa levy sopivasti pinnoja vasten, kun levyn reuna teipataan vanteen ulkopintaan. Kartiomuotoa ei tarvita.
tavasti kirjoitti:irakas kirjoitti:tavasti kirjoitti:Onko levytetystä etupyörästä ollut jotain vaikeuksia?
Jo vain.
Tylsää! Mahtaisiko osittainen levytys toimia, eli LEV-listalla Esko Meriluodon ohjeilla tehtävä levytys jossa keskellä on kunnon aukko.
[/quote]
Kyllä minusta ajanpitkään on saavutettuun etuun nähden enemmän haittaa ja harmia osittaisesta levytyksestä ja lisäähän se painoakin. Levyjen väliin kertyy likaa ja talvella lunta. Ilman pumppaaminen kumiin on vaikeampaa.
Sakari
lowrides kirjoitti:3. Maalataan ja/tai teipataan kalvo.
Milläs maalilla olette maalanneet, ja ovatko maalit pysyneet?
tavasti kirjoitti:lowrides kirjoitti:3. Maalataan ja/tai teipataan kalvo.
Milläs maalilla olette maalanneet, ja ovatko maalit pysyneet?
Minä maalasin autotarvikeliikkeissä myytävänä olevalla spraymaalilla. Hyvä puhdistus ja alle spraypohjamaali. Siisti jälki, ja Ihan hyvin on pysynyt.
Sakari
Eilen aloin opportunistisesti väsätä levytystä takakiekkoon Nokiaa varten. Aika oli kortilla, kun piti laittaa ruokaa, kuskata lapsia, jne. Maalasin hätäisesti paukkupullolla, ja liikaa maalia. Kaikki maalauksen viat: valuu, tuuli tuo roskia, jotain ötököitä, joista yksi oli sitkeästi maalissa taivaltanut puolen levyn matkan, ja kaiken muun hyvän lisäksi kuivumisenkin kanssa ongelmaa, liian kostea ilma. No, menee meikäläisen pyörän 'ei tarvi olla nätti, riittää kun toimii' settiin oikein hyvin. Saas nähdä riittääkö tässä aamupäivässä aika niiden levyjen paikalleen saamiseenkin
tavasti kirjoitti:Eilen aloin opportunistisesti väsätä levytystä takakiekkoon Nokiaa varten. Aika oli kortilla, kun piti laittaa ruokaa, kuskata lapsia, jne. Maalasin hätäisesti paukkupullolla, ja liikaa maalia. Kaikki maalauksen viat: valuu, tuuli tuo roskia, jotain ötököitä, joista yksi oli sitkeästi maalissa taivaltanut puolen levyn matkan, ja kaiken muun hyvän lisäksi kuivumisenkin kanssa ongelmaa, liian kostea ilma. No, menee meikäläisen pyörän 'ei tarvi olla nätti, riittää kun toimii' settiin oikein hyvin. Saas nähdä riittääkö tässä aamupäivässä aika niiden levyjen paikalleen saamiseenkin
Tuli ne levyt sinne Nokialle. Hommaan meni kokonaisuudessaan aikaa meni kaksi tuntia. Eikä kukaan kehdannut sanoa, että 'ihan on tekijänsä näköiset'. Eihän sitä törkeän huonoa maalausta kauempaa huomaa, ja pian siihen tuli naarmua, rasvaa, jne.
Siitä en kyllä mene sanomaan mitään että olikos levytyksestä jotain apuakin. Vähän vielä pitää säätää, toisen puolen sauma meinaa rapsia levyjarrun palojen säätöruuviin.
tavasti kirjoitti:Siitä en kyllä mene sanomaan mitään että olikos levytyksestä jotain apuakin. Vähän vielä pitää säätää, toisen puolen sauma meinaa rapsia levyjarrun palojen säätöruuviin.
Sunnuntaina kävin vähän lenkillä, ja rapsi enemmänkin. Puukon kärjellä kairasin pienet reijät, ja laitoin rautalangan jolla kiristin sauman kiinni pinnaan, ei rapsi enää. Ei ehkä tullut nätti, mutta ei se sieltä niin kovin kauas loista.
tavasti kirjoitti:tavasti kirjoitti:Siitä en kyllä mene sanomaan mitään että olikos levytyksestä jotain apuakin. Vähän vielä pitää säätää, toisen puolen sauma meinaa rapsia levyjarrun palojen säätöruuviin.
Sunnuntaina kävin vähän lenkillä, ja rapsi enemmänkin. Puukon kärjellä kairasin pienet reijät, ja laitoin rautalangan jolla kiristin sauman kiinni pinnaan, ei rapsi enää. Ei ehkä tullut nätti, mutta ei se sieltä niin kovin kauas loista.
Piti kaivaa kuva esiin, jotta sain selvää, mistä oikein oli kysymys. Laitan sen kuvan tähän, niin muiden ei tarvitse kaivella selventävää kuvaa.
jori kirjoitti:tavasti kirjoitti:tavasti kirjoitti:Siitä en kyllä mene sanomaan mitään että olikos levytyksestä jotain apuakin. Vähän vielä pitää säätää, toisen puolen sauma meinaa rapsia levyjarrun palojen säätöruuviin.
Sunnuntaina kävin vähän lenkillä, ja rapsi enemmänkin. Puukon kärjellä kairasin pienet reijät, ja laitoin rautalangan jolla kiristin sauman kiinni pinnaan, ei rapsi enää. Ei ehkä tullut nätti, mutta ei se sieltä niin kovin kauas loista.
Piti kaivaa kuva esiin, jotta sain selvää, mistä oikein oli kysymys. Laitan sen kuvan tähän, niin muiden ei tarvitse kaivella selventävää kuvaa.
No tuossa kuvassa ei toki vielä ole sitä rautalankaa, ja luultavasti korjaan rautalankavirityksen vähän paremmaksi.
Lisäksi rataspakan puolella vaihtaja raapii vähän levyyn kaikista suurimmalla rattaalla koko kierroksella, mutta tälle ei oikein ole tehtävissä mitään.
Plop! Vanha topikki pompahti pinnalle, toivottavasti ei haittaa.
Millaisia povauksia antaisitte, jos saisin värkättyä levyt 3 x 406 kiekoilla varustetun trikeni kaikkiin pyöriin? Havaitsenko nopeuden kasvavan ja minkä verran, kun pusken oman nykyisen kestävyys-suorituskykyni rajoilla
a) noin 20 km/h nopeudessa - siis loivasti nousevalla valetasaisella
b) noin 30 km/h nopeudessa - ihan tasaisella
c) noin 70 km/h supervauhdissa - 10% laskussa, jossa jalat ei pysy mukana tehoa tuottamassa
Entä lentääkö trike rotkoon kun tuulenpuuska tarttuu triken etukiekkoihin hypervauhdissa?!
(Jalkojeni koordinaatiokyky loppuu tällä hetkellä nykytekniikalla jossain 65+ km/h nopeudessa, kai. Tästä ehkä höpötän lisää tuolla Scorpparistin päiväkirjassa).
Vaikuttaa siltä, että aivoihini on jo syntynyt "levyjä on pakko kokeilla" -fiksaatio, joten varmaankin vastauksista riippumatta niitä tulee kokeiltua, mutta ... kannustakaa nyt vähän pöljää tai spekuloikaa muuten Aika monella foorumilaisella taitaa kuitenkin olla kokemusta näistä ja jos oikein arvaan, niin harva kuitenkaan levyillä ajelee kokeilujen jälkeen. Miksi?
Entäpä mitä tapahtuu, jos levyjen lisäksi laitan etukatteen, HPV:n Streamerin? Huippunopeus siirtyy hypervauhtiluokkaan?