Nythän onkin hauskasti, kun meitä on kolme sivunojakin rakentajaa. Suurin ero on muihin versioihin nähden on, että SH31:ssä voi säätää rungon pituutta, istuinkulmaa ja polkimien etäisyyttä istuimesta kahdesta paikkaa. Olen piirustukseen nähden loiventanut ohjausakselin kulmaa ja muuttanut etuhaarukan muotoa.
Sivunojakki
- irakas
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
Re: Sivunojakki
Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason
http://www.flickr.com/photos/saholm/ ja http://www.flickr.com/photos/15504224@N07/ SH26
-
Katselin noita teidän pyörienne lokareita. Sattuneesta syystä tuli mieleen.
Jarccon ensimmäisessä konseptissa oli selvästi takaa liian lyhyet jopa niin, että olisi roiskinut kuran takapyöristä syliin. Myöhemmässä versiossa homma oli vähän jopa liioitellen korjattu.
Artsin pyörässä oli lyhyet lokarit takana, mutta sellaisessa asennossa, jotta olisivat todennäköisesti pitäneet kuskin kuivana. Lokarin lyhyys johtui kai käytettyjen osien mitoista, mutta asento oli valittu juuri oikein.
Sakari ei ollut lokareita kuviin piirtänytkään, vaan asentaa ne rutinoituneesti valmiiseen pyörään.
Lokarien kanssa pitää muistaa, että kura lentää renkaan uloimmalta kehältä tangentin suuntaan. Ei siis säteen, vaikka sellainen mielikuva helposti tulee roiskeita katsellessa. Kuran suunnan voi siis päätellä piirtämällä renkaan kulutuspinnan ja lokarin pään välille tangeeraavan viivan. Jos tuo viiva osoittaa etuviistoon, on hyvä muistaa, että tuosta suunnasta tuulee. Ajaessa tuuli käy lähes poikkeuksetta etuviistosta, joten kurakin kääntyy ainakin toisesta tallaisesta suihkusta suoraan kuskin naamalle, jos se mitenkään on mahdollista.
ED: Piti uteliaisuudesta kokeilla, voiko kuvan linkittää kuvan julkaisua aiempaan viestiin.
Näköjään voi.
Kiitos Jukka kuvasta.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
- jviirret
Piirsin kuvan, vesi lentää siis vaalean sinisten viivojen suuntaan
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
- ajou
- Sisällöntuottaja
irakas kirjoitti:Nythän onkin hauskasti, kun meitä on kolme sivunojakin rakentajaa. Suurin ero on muihin versioihin nähden on, että SH31:ssä voi säätää rungon pituutta, istuinkulmaa ja polkimien etäisyyttä istuimesta kahdesta paikkaa. Olen piirustukseen nähden loiventanut ohjausakselin kulmaa ja muuttanut etuhaarukan muotoa.
Kyllä minunkin versiossa on jatkettava runko ja penkin kallistus säädettävissä. Koska tässä on etuveto, on penkin ja polkimien välinen etäisyys todella helppo ja nopea säätää rungon pituutta muuttamalla. Toi mun piirtämä malli ei ole tarkka rakennepiirustus, vaan 3D-ohjelman harjoittelun lomassa syntynyt versio, eikä siitä kannata mittailla tarkkoja yksityiskohtia
Kuva renderoimaton suoraan Fusion -ohjelman ikkunasta.
PS Noi lokarit on just samanlaiset kuin Azubin tai ICE:n trikeissä ja hyvin toimii.
Terveisin Artsi
Arto Joutsimäki
050-4655 657
Jouta Quad (Arcus III)
- Vilijami
Sakarin ja Jarcon pyörät on eurooppalaiseen liikenteeseen suunnattuja, mutta Artsin pyörällä kosiskellaan (esikuvansa mukaan) Australian, Englannin ja Japanin markkinoita.
- ajou
- Sisällöntuottaja
Vilijami kirjoitti:Sakarin ja Jarcon pyörät on eurooppalaiseen liikenteeseen suunnattuja, mutta Artsin pyörällä kosiskellaan (esikuvansa mukaan) Australian, Englannin ja Japanin markkinoita.
Ai sillä perusteella, että siihen mennään oikealta? Mulla oli Arcukseen ensin käynti vasemmalta, mutta vaihdoin sen oikealle, koska se on käytännöllisempi puoli. Poistutaan ns. pientareen, eikä liikenteen puolelle. Toki tuosta on helppo tehdä peilikuva. Arcuksessakin asiakas saa itse päättää kummalle puolelle oviaukon haluaa.
Terveisin Artsi
Arto Joutsimäki
050-4655 657
Jouta Quad (Arcus III)
-
Vilijami kirjoitti:Sakarin ja Jarcon pyörät on eurooppalaiseen liikenteeseen suunnattuja, mutta Artsin pyörällä kosiskellaan (esikuvansa mukaan) Australian, Englannin ja Japanin markkinoita.
Artsin pyörä on myös etuvetoinen, Jarccon ja Sakarin takavetoisia.
Jori
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
- Vilijami
ajou kirjoitti:Mulla oli Arcukseen ensin käynti vasemmalta, mutta vaihdoin sen oikealle, koska se on käytännöllisempi puoli. Poistutaan ns. pientareen, eikä liikenteen puolelle.
Hyvä peruste! Halusinkin kuulla tuon puolenvalinnan syyn.
-
Vilijami kirjoitti:ajou kirjoitti:Mulla oli Arcukseen ensin käynti vasemmalta, mutta vaihdoin sen oikealle, koska se on käytännöllisempi puoli. Poistutaan ns. pientareen, eikä liikenteen puolelle.
Hyvä peruste! Halusinkin kuulla tuon puolenvalinnan syyn.
Puoli on vapaasti valittavissa, koska etuveto.
Jori
ajou kirjoitti:Toki tuosta on helppo tehdä peilikuva.
Peilikuvassa ei vaan taida normaali voimalinja mahtua olemaan, vaan vaatisi vasemmanpuoleisen pakan tai erilaisen rungon viennin
Eiku taitaakin onnistua pelkästän paluupuolen rissaa siirtämällä.
- jviirret
irakas kirjoitti:Nythän onkin hauskasti, kun meitä on kolme sivunojakin rakentajaa.
Yksi rakentaja ja kaksi suunnittelijaa Toiset vaan lätisee ja sun pyörä on kohta ajokunnossa
JUkka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
- ajou
- Sisällöntuottaja
Nyt olen päässyt kasailemaan tätä projektia. Mistäs löydän etuvetoon sopivan etuhaarukan (1 1/8) ? Siis mitoiltaan sellaisen, että mahtuu rataspakka. Muut osat alkaa mulla jo ollakin.
Terveisin Artsi
Arto Joutsimäki
050-4655 657
Jouta Quad (Arcus III)
Ei siihen valmista kovin helpolla/halvalla löydä, mutta helppo sellainen on muokata.
Mul oli kiertyväkettinkisessä ihan normaali etuhaarukkasize=65[/size]. Tunkilla levitin sen verran että vetävä kiekko mahtui dropparien väliin.
- Vilijami
ajou kirjoitti:Nyt olen päässyt kasailemaan tätä projektia. Mistäs löydän etuvetoon sopivan etuhaarukan (1 1/8) ? Siis mitoiltaan sellaisen, että mahtuu rataspakka. Muut osat alkaa mulla jo ollakin.
No pikkuisen tuota haarukkaa piti muokata, että rataspakka mahtui olemaan.
Ei taida 406 haarukka mennä pelkällä vääntelyllä?
-
Läskipyörän haarukka vois olla aika lähellä .